مولتی پلیر Modern Warfare II
یحیی رحیمی

تمام آنچه باید در مورد بخش مولتی پلیر Modern Warfare II بدانید

یحیی رحیمی 25 شهریور 1401 بدون دیدگاه
1,957 بازدید

عصر تازه‌ای برای بازی‌های کالاف دیوتی از روز 28 اکتبر آغاز می‌شود. استودیو Infinity Ward در رویداد Call of Duty Next از تمام ویژگی‌های بخش مولتی پلیر Modern Warfare II رونمایی کرد. این شامل حالت‌ها، نقشه‌ها، گیم پلی، وسایل نقلیه، تجهیزات جدید و تغییرات گرافیکی می‌شود که در این مطلب به تمام آن‌ها خواهیم پرداخت. اگر می‌خواهید تمام اطلاعات لازم در مورد کالاف دیوتی مدرن وارفر 2 را دریافت کنید، این مطلب را دنبال کنید.

استودیو Infinity Ward تائید کرد که تنوع زیادی به گیم پلی بخشیده و طراحی و فناوری‌های به کار گرفته‌شده در نهایت باعث شده تا تجربه بازی، هر باز تازگی بیشتری پیدا کند. سبک بازی هر گیمر روی گیم پلی تأثیر دارد و بازی‌کنان می‌توان هر طور که می‌پسندند به بازی بپردازند. کمپین داستانی برای افرادی که بازی را پیش‌خرید کنند، یک هفته زودتر فعال می‌شود و در نهایت حالت Spec Ops هم از همان ابتدا برای این افراد فعال خواهد بود.

گیم پلی Modern Warfare II

اینفینیتی وارد سعی کرده تا مکانیسم شنا کردن را به بازی اضافه کند. شبیه‌سازی سطح آب به بهترین شکل انجام شده و بخشی از مبارزات در فضایی متفاوت جریان دارد. موتور جدید بازی باعث شده تا فیزیک رودخانه‌ها و امواج اقیانوس با دقت زیادی شبیه‌سازی شود. آب می‌تواند پاکیزه باشد، گلی شود و حتی حباب‌هایی از سطح آن خارج شوند. می‌توان وسایل نقلیه را به داخل آب راند و این باعث می‌شود تا تاکتیک‌های جنگی بیشتری فعال شود. این مکانیسم در حالت بتا عمومی مدرن وارفر 2 هم فعال خواهد بود.

درصورتی‌که به داخل آب بپرید و دست به تفنگ ببرید، خواهید دید که گلوله‌ها به شکل دیگری حرکت می‌کنند و در نهایت قایق‌رانی نیز ویژگی تازه‌ای است و اگر بخواهید با دشمنان روی قایق بجنگید، نیاز به استراتژی تازه‌ای دارید. حرکات شخصیت‌ها در بخش مولتی پلیر Modern Warfare II تغییرات زیادی دیده است. می‌‌توان روی زمین دایو کرد و این باعث می‌شود تا از حالت دویدن وارد حالت دولا شوید. می‌توان به‌صورت هم‌زمان از تفنگ و کلت کمری هم استفاده کنید و تعامل بیشتری با محیط داشته باشید.

تمامی خودروها و وسایل نقلیه در کالاف دیوتی مدرن وارفر 2 قابل‌انفجار هستند. جدا از آن اگر داخل یک خودرو جنگی باشید، می‌توانید از پنجره به دشمن شلیک کنید و همچنین از سقف به حریف شلیک کنید. تایر خودروها قابل‌انفجار است و حرکت خودرو نیز بر اساس محیط تغییر می‌کند. می‌توانید کنترل تانک را به دست بگیرید و دشمن را تکه و پاره کنید. بالگرد و جت‌های جنگی نیز بخشی از روند بازی هستند و تاکتیک‌های جنگی مختلفی را می‌توانید با استفاده از‌ آن‌ها پیاده کنید.

تجهیزات جدید مدرن وارفر 2

اکتیویژن تجهیزات و گجت‌های بیشتری نسبت به بازی Modern Warfare اضافه کرده که تجربه بازی را تغییر می‌دهند. اولین مورد، دوربین تاکتیکی است که محیط را بررسی می‌کند و در صورتی که دشمن وارد محیط شود، صدای اخطار شنیده می‌شود. می‌توان دوربین را در نقاط مختلفی قرار دارد و مکان دشمن را پیدا کرد. این تجهیزات در بخش بتل رویال وارزون 2 هم در دسترس است و پیدا کردن دشمن با این گجت کار بسیار ساده‌ای است.

گیم پلی کالاف دیوتی مدرن وارفر 2

وسیله‌ای برقی به بخش مولتی پلیر Modern Warfare II اضافه شده است. در صورتی که این وسیله را به زمین بکوبید، موج الکتریکی منتشر می‌شود که می‌تواند دشمن را قفل کند. این گجت می‌توانید خودروها را منحرف کند و همچنین سطح آب را به تله‌ای مهیب تبدیل کنید. دیگر گجت جدید هم یک دریل مرگ‌بار است. هنگامی‌که این گجت را پرتاب می‌کنید، سوراخی در دیوار ایجاد می‌شود و سپس یک نارنجک وارد اتاق می‌شود و دشمنان را نابود می‌کند. در پایان نیز حملات DDoS اضافه شده که باعث می‌شود تا تجهیزات دشمن از کار بیفتند و این شیوه جالبی برای نبرد با دشمنان قوی است.

تفنگ‌های Modern Warfare II

دسته‌بندی تفنگ‌ها در بخش مولتی پلیر Modern Warfare II به‌طور کامل تغییر یافته است. تفنگ‌ها در گروه‌هایی به نام پلتفرم طبقه‌بندی می‌شوند و می‌توانید یک پلتفرم را بسته به سبک بازی خود وارد میدان جنگ کنید. نحوه سرهم کردن تفنگ به این شکل است که شما ابتدا تفنگ اصلی یک پلتفرم را دریافت می‌کنید، سپس آیتم‌های دیگر را روی آن امتحان می‌کنید و تفنگ را تغییر می‌دهید. اولین پلتفرم که در حالت بتا فعال می‌شود هم M4 است.

بعدازآنکه یک تفنگ را دریافت کردید، می‌توانید آن را ارتقاء دهید و تمام بخش‌های آن را تغییر دهید. گفتنی است تفنگ‌های مدرن وارفر 2 با وارزون موبایل و وارزون 2 مشترک هستند و اگر یکی از این بازی‌ها را تجربه کنید، سلاح موردنظر در بازی دیگر هم فعال می‌شود. سیستم بتل پس هم میان تمام سه بازی مشترک است و دلیل آن‌هم موتور جدید بازی است که باعث شده تا تمامی عناوین جدید بر یک‌پایه و اساس ساخته شوند.

حالت‌ها و نقشه‌های جدید

مهم‌ترین بخش مطلب معرفی حالت مولتی پلیر Call of Duty Modern Warfare II، بدون شک معرفی مودها و نقشه‌ها است. اولین حالت به‌ نام Battle Maps به‌صورت 32v32 دنبال می‌شود. نقشه‌های این حالت وسیع هستند، البته بخشی از همان نقشه وارزون 2‌ برای این حالت استفاده شده است. تمامی ساختمان‌ها در این نقشه باز هستند و می‌تواند وارد آن‌ها شد. تمامی خودروها قابل راندن هستند. هوش مصنوعی نقش مهمی در این حالت ایفا می‌کند و فضای بازی را زنده می‌کند. گیم پلی این حالت یک جنگ تمام‌عیار را نشان می‌دهد.

بازی مدرن وارفر 2

نقشه‌های اصلی بازی به‌صورت 6v6 دنبال می‌شوند. مودهای مختلفی برای این نقشه‌ها در نظر گرفته شده است. برای نمونه حالت نجات زندانی جزو تازه‌ترین مودهای مدرن وارفر 2 است که بازی‌کنان را به دو گروه گروگان‌گیر و نیروهای ویژه تقسیم می‌کند. سه نقشه جدید برای این حالت‌ها در نظر گرفته شده‌اند. اولی به نام Valderas Museum در اسپانیا قرار دارد و از معماری مدرن بهره می‌برد. دومی Farm 18 نام دارد که یک مرکز آموزش نظامی قدیمی است و در Mercado Las Almas هم یک بازار کوچک در مکزیک است که روند جنگ در این نقشه بسیار سریع است.

بخش مولتی پلیر Modern Warfare II با معرفی حالت Knockout همراه است. در این حالت یا باید دشمن را حذف کنید یا اینکه بسته‌هایی که در اختیار دارید را محافظت کنید. خبری از ریسپاون و زنده شدن نیست، البته هم‌تیمی‌ها می‌توانند دیگر بازیکنان را زنده کنند. این حالت بیشتر تاکتیکی است و هر دو تیم بر سر کیسه‌های پول در مرکز نقشه می‌جنگند. هر تیمی که بتواند بیشترین پول را به دست بیاورد، برنده می‌شود. حالت دیگر نیز Invasion نام دارد که پذیرای بازیکنان زیادی است و یک جنگ تمام‌عیار با استفاده از جت‌های جنگی و کیل استرایک است. تیمی که بتواند بیشترین امتیاز را بگیرد، برنده می‌شود.

حالت سوم شخص Modern Warfare II

حالت سوم شخص

برای اولین بار در تاریخ سری کالاف دیوتی، حالت سوم شخص به‌صورت محدود در بخش مولتی پلیر Modern Warfare II فعال می‌شود. این حالت، سبک بازی مخصوص خود را دارد و مودهای مخصوص به آن طراحی شده است. در این حالت می‌توانید بخش‌های بیشتری را ببینید و زوم کردن هم کاملاً خودکار است. نقطه شلیک شما به‌صورت خودکار در وسط صفحه قرار دارد. می‌توانید از حالت سوم شخص خارج شوید و به اول شخص برگردید و قرار است که حالت‌های ویژه آن معرفی شوند.

بخش Special Ops پس از مدت‌ها بازگشته است و حتی Raids هم که نیازمند کار تیمی و استراتژی مناسبی است به محتوای جدید بازی تبدیل شده است. تمامی این بخش‌‌ها و محتوا را می‌توانید روز 6 آبان دریافت کنید. این بازی قرار است برای دوم سال پشتیبانی شود.

منبع: CallofDuty

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.