یحیی رحیمی

بازی Tom Clancy’s XDefiant معرفی شد: تام کلنسی رایگان با طعم کالاف دیوتی

یحیی رحیمی 29 تیر 1400 3 دیدگاه
3,083 بازدید

شرکت یوبی‌سافت با معرفی یک شوتر اول‌شخص جدید، کلکسیون شوترهای گروهی خود را افزایش داده است. بازی جدید که Tom Clancy’s XDefiant نام دارد، تلفیقی از تمامی عناوین مجموعه‌ی تام کلنسی است و گروه‌های مختلف ازجمله Echelon از بازی اسپلینتر سل را در قالب این شوتر جذاب قرار داده است. معرفی بازی کاملاً غافل‌گیرانه انجام شد و کسی فکر نمی‌کرد که یوبی‌سافت یک بازی کاملاً جدید را به‌یک‌باره معرفی کند. بیایید با ویژگی‌های بازی XDefiant آشنا شویم.

بازی XDefiant به‌صورت اختصاصی توسط استودیو یوبی‌سافت سان‌فرانسیسکو توسعه‌یافته است. این استودیو قبلاً بازی‌هایی مانند South Park: The Fractured را توسعه داده و در حال حاضر هم روی بازی Rocksmith+ کار می‌کند. این استودیو تابه‌حال یک اثر آنلاین گروهی را توسعه نداده اما به لطف مارک روبین که از توسعه‌دهندگان سابق بازی کالاف دیوتی که تولید‌کننده‌ی اصلی بازی است، مشکلی در ایجاد یک تجربه‌ی گروهی آنلاین پیش نخواهد آمد. اگر به چند دقیقه کوتاه از گیم پلی نمایش داده‌شده‌ی بازی نگاه کنید، خواهید دید که بازی از عناوین کالاف دیوتی الهام گرفته و روند سریع بازی و وجود میادین نبرد باز و متنوع، شباهت بسیار زیادی به عناوین چند سال اخیر اکتیویژن دارد.

بازی Tom Clancy’s XDefiant

گیم‌ پلی بازی Tom Clancy’s XDefiant

بازی XDefiant یک اثر کاملاً رایگان است که هر بار دو گروه 6 نفره را در میادین و نقشه‌های باز و متفاوت با آنچه تابه‌حال دیده‌ایم قرار می‌دهد. تمامی شخصیت‌ها، سلاح‌ها و نقشه‌های بازی بر اساس جهان تام کلنسی ساخته‌شده و اگرچه هنوز بخش بزرگی از گیم پلی آن را ندیده‌ایم، اما می‌توانیم بگوییم که نبردهای سریع و استفاده از ترکیب سلاح‌های مخصوص، کاملاً طعم و مزه‌ی بازی‌های کالاف دیوتی را می‌دهد. بزرگ‌ترین تفاوت اما کلاس‌های شخصیتی بازی و قابلیت‌های به‌خصوص شخصیت‌ها است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

طبق اطلاعات منتشرشده، ابتدا تنها چهار کلاس شخصیتی در دسترس خواهند بود که هرکدام یک وظیفه‌ی ویژه را به دوش می‌کشند. اولین کلاس که گرگ‌ها (Wolves) نام دارند، از مجموعه‌ی Ghost Recon اقتباس‌شده و Echelon هم از مجموعه‌ی اسپلینتر سل به بازی Tom Clancy’s XDefiant کوچ کرده‌اند. در زیر می‌توانید با ویژگی‌های این کلاس‌ها بیشتر آشنا شوید

  1. Wolves : سربازانی قدرتمند با برچسب تانک که قابلیت‌های ویژه‌ای هنگام مبارزه با دشمنان دارند و می‌توانند به هم‌تیمی‌های خود کمک زیادی برسانند
  2. Cleaners : تفنگ‌دارهایی کاملاً تهاجمی که توانایی اعمال صدمات جبران‌ناپذیری به دشمن را دارند
  3. Outcasts : این گروه از سربازان مسئول هیل کردن و افزایش جان و سلامت بازی‌کنندگان هستند
  4. Echelon : یک گروه از سربازان پوشش و حمایتی که توانایی نفوذ به گروه دشمن و جمع‌آوری اطلاعات حیاتی رادارند

بازی XDefiant

نقشه‌ها و مودهای بازی XDefiant

بازی XDefiant از عناوین قبلی این مجموعه الهام گرفته و اگرچه در نگاه اول شباهت‌هایی به بازی Rainbow Six دارد اما خبری از نبردهای تاکتیکی و داخل یک عمارت بسته نیست. مودهای بازی بر اساس کالاف دیوتی ساخته‌شده و همان ابتدا 10 نقشه متفاوت در اختیار بازی‌کنندگان قرار خواهد گرفت. هفت مپ بازی Tom Clancy’s XDefiant به‌صورت میدانی و در فضای بازی جریان خواهد داشت و سه مپ هم به‌صورت خطی؛ این باعث پدید آمدن پنج مود متفاوت شده که در ادامه می‌توانید اسامی آن‌ها را مشاهده کنید.

  1. Domination (Arena)
  2. Ringleader (Arena)
  3. Upload (Arena)
  4. Escort (Linear)
  5. Zone Control (Linear)

یکی از ویژگی‌های مهم تام کلنسی جدید، وجود قابلیت شخصی‌ساز لودآوت و ترکیب سلاح‌ها است؛ بازیکنان XDefiant قادر به ترکیب سلاح‌های متفاوت و استفاده از متعلقات مختلف مانند دوربین‌ها و خشاب‌های جدید خواهند بود. انواع و اقسام تفنگ‌ها ازجمله اسنایپر، مسلسل سبک و مسلسل جنگی به‌کاررفته‌اند و مشکلی از بابت سلاح وجود نخواهد داشت.

بازی XDefiant

تاریخ انتشار و پلتفرم‌های هدف

یوبی‌سافت زمان انتشار نسخه‌ی نهایی بازی Tom Clancy’s XDefiant را اعلام نکرده و تنها از انتشار نسخه بتا برای گیمرهای آمریکای شمالی ازجمله ایالات‌متحده و کانادا در تاریخ 14 مرداد خبر داده است. این بازی برای کنسول‌های ایکس باکس، پلی استیشن و کامپیوتر منتشر خواهد شد؛ نسخه‌ی کامپیوتر تنها از طریق شبکه‌ی Ubisoft Connect قابل‌دسترس خواهد بود و مشخص نیست آیا بازی برای استیم هم منتشر خواهد شد یا خیر. به نظر می‌رسد که XDefiant به‌منظور جذب کاربران بیشتر به‌سوی فروشگاه کانکت یوبی ‌سافت خلق‌شده باشد و خوشحالیم که با یک اثر کاملاً رایگان روبه‌رو هستیم.

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

آیا بازی XDefiant رایگان است؟

بله بازی XDefiant کاملا رایگان است و نیازی به پرداخت هیچ‌گونه مبلغی برای تجربه‌ی بازی نیست. این بازی برای تمامی پلتفرم ها از جمله کامپیوتر به صورت رایگان عرضه خواهد شد و البته نسخه‌ی کامپیوتر تنها از طریق شبکه Ubisoft Connect در دسترس خواهد بود.

۱
بازی XDefiant چه زمانی منتشر می‌شود؟

تاریخ انتشار نهایی بازی XDefiant مشخص نیست و در حال حاضر باید منتظر خبرهای بیشتر باشیم. البته نسخه‌ی آزمایشی بازی روز 14 مرداد در دسترس کاربران آمریکای شمالی قرار خواهد گرفت.

۲
گیم پلی بازی XDefiant چگونه است؟

گیم پلی بازی XDefiant همانند عناوین کالاف دویتی است و با انتخاب سربازانی از کلاس‌های شخصیتی مختلف، قادر به تجربه‌ی نبردهایی هیجان انگیز خواهید بود.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 3 دیدگاه
  • Avatar

    danial

    مهمان

    دوست عزیز این بازی نسخه جدید ghost recon phantom online ک چند سال پیش توسط خود ubi soft بسته شد به دلیل شکایات زیاد ک چرا سرورشو بست دوباره مجور شد به ی اسم دیگ این بازی بسیار زیبارو در دسترس قرار بده پس لطفا نه با کال اف مقایسه کنید نه با رین بوسیکس

    پاسخ دهید
  • Avatar

    سعید

    مهمان

    بتاشو از الآن میشه دانلود کرد و فردا میشه بازی کرد لطفا بکاپشو بذارید

    پاسخ دهید
  • Avatar

    amirnew

    مهمان

    از برنامه steelseries gg میتونید کد کلوز بتای بازیو دریافت کنید. لطفا برای دانلود قرارش بدید

    پاسخ دهید