بازی Call of Duty 2024
علیرضا نظری

کمپین داستانی بازی Call of Duty 2024 به جنگ عراق می‌پردازد

علیرضا نظری 19 شهریور 1401 بدون دیدگاه
618 بازدید

در حالی که هنوز نسخه 2022 بازی Modern Warfare II منتشر نشده است، جزئیات اولیه‌ای از کمپین نسخه بعدی کالاف دیوتی افشا شده است که نشان می‌دهد جریان بازی در یک بازه‌ی زمانی نسبتا مدرن در سالهای ابتدایی هزاره 2000 جنگ‌های عراق رخ می‌دهد. گفته می‌شود بازی Call of Duty 2024 هم اکنون توسط استودیو Treyarch در حال توسعه است؛ استودیویی که ساخت عناوین Black Ops را در این فرنچایز بر عهده داشت.

در حال حاظر مشخص نیست کالاف دیوتی 2024 دنباله‌ای بر عناوین قبلی بلک اپس است یا خیر، اما با توجه به افشاگری‌های کاربر TheGhostOfHope در حساب توییتر خود، گفته شده که اتفاقات بازی در دهه 1990-2000 جریان خواهد داشت که قبل از آن در هیچ نسخه‌ای از کالاف دیوتی شاهد آن نبودیم. بازی Call of Duty 2024 در واقع جنگ عراق و عملیات آزادی پایدار را پوشش خواهد داد. یک هفته پس از آن این کاربر اضافه کرد که این کمپین شامل نبرد موگادیشو خواهد بود که به عنوان سقوط شاهین سیاه شناخته می‌شود و در جنگ‌های داخلی سومالی رخ می‌دهد.

Call of Duty 2024 جنگ عراق

داستان Call of Duty 2024

در نهایت اگر این بازی واقعا در دهه‌های 1990 و 2000 جریان داشته باشد می‌توان آن را نکته قابل توجهی دانست، به خصوص در صورتی که که این نسخه آخرین کالاف دیوتی خواهد بود که تحت قرارداد فعلی سونی و اکتیویژن بلیزارد است. طبق ادعای TheGhostOfHope بازی Call of Duty 2024 از اوایل تا اواخر دهه 2000 اتفاق خواهد افتاد تا جریان عملیات آزادی پایدار و جنگ عراق را پوشش دهد. این دو عملیات به احتمال زیاد به مواردی همچون 11 سپتامبر، یافتن سلاح‌های کشتار جمعی عراق و نابود کردن آن می‌پردازد. در ماه ژانویه هم ظاهرا دو نقشه برای Call of Duty 2024 افشا شد، یکی از آن‌ها با عنوان “Stealth” و دیگری با “Pillage” شناخته می‌شود.

سری بازی کال او دیوتی تا به امروز اغلب جنگ‌های رایج دنیا در تاریخ را به نمایش کشیده است. کمپین این فرنچایز ابتدا در جنگ جهانی دوم شروع شد و پس از آن به سمت جنگ‌های مدرن جهش کرد و سپس به جنگ ویتنام بازگشت. حتی در یک دوره‌ای هم به تقاضای طرفداران برای تغییرات در سری کالاف دیوتی، شاهد ماموریت در فضا و بازه‌ی زمانی آینده نیز بودیم. با این حال برخی از طرفداران در تلاش هستند تا بفهمند که در آینده چه خواهد شد.

در حال حاظر به شدت شایعه شده است که در سال 2023 هیچ بازی از فرنچایز کالاف دیوتی وجود نخواهد داشت. اگرچه این خبر توسط منابع معتبر منتشر شده است، اما هر لحظه می‌تواند تغییر کند؛ اگر این اتفاق بیفتد، می‌توان پیش بینی کرد که که استودیو Treyarch بازی خود را به جای سال 2024، در سال 2023 منتشر کند که این اقدام آن‌ها نیز بعید به نظر می‌رسد.

منبع: Comicbook

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.