بازی Iron Man
یحیی رحیمی

خالق Just Cause مشغول ساخت بازی جهان‌باز Iron Man بود

یحیی رحیمی 27 مرداد 1401 بدون دیدگاه
324 بازدید

بنیان‌گذار استودیو Avalanche، خالق بازی Just Cause، در اظهارات تازه‌ای از ساخت بازی Iron Man به‌صورت جهان‌باز خبر داد و اینکه پروژه به دلیل درخواست‌های بیش از حد دیزنی لغو شده است. ساخت این بازی به مدت دو سال ادامه داشت و در نهایت تلاش‌های استودیو به جایی نرسید. کریستوفر ساندبرگ که سال 2019 از این استودیو جدا شد و Liquid Swords را تأسیس کرد؛ اطلاعات تازه‌ای از پروژه آیرون من در گفتگو با MinnMax فاش کرد.

طبق گفته ساندبرگ، لغو ساخت بازی Iron Man در حول و حوش سال 2012 رخ داد و این اثر به مدت چند سال تحت توسعه قرار داشت. دلیل لغو نیز سیاست‌های داخلی و اختلاف‌نظر میان ناشر و سازنده بوده است. دیزنی و مارول استودیو آوالانچ را تحت‌فشار قرار دادند تا در سریع‌ترین زمان ممکن بازی را بسازد. مؤسس استودیو می‌گوید که قبول شرایط دیزنی در نهایت منجر به شکست کامل استودیو و ورشکست شدن آن‌ها شد و در نتیجه ساخت بازی با شروط اضافه غیرممکن بود.

بازی Iron Man خالق Just Cause

بازی Iron Man جهان باز

ساندبرگ در مورد ساخت بازی Iron Man می‌گوید: «وضعیت در پایان بسیار آشفته بود. این‌طور بود که زمان توسعه باید کوتاه می‌شد، بودجه افزایش پیدا می‌کرد و ما باید 70 تا 80 نفر را به تیم اضافه می‌کردیم و من مسئولیت آن را داشتم. اما زمان توسعه بازی به حدی کوتاه می‌شد که ساخت آن غیرممکن بود. اگر (با آن شرایط) موافقت می‌کردیم، استودیو به‌طور کامل نابود می‌شد». فشار کاری بیش از حد در طی سال‌های اخیر باعث شکل گرفتن اعتراض‌های متعددی شده است و فرهنگ کاری اکثر استودیوها تغییر یافته است.

مؤسس آوالانچ در ادامه افزود که در مراحل پایانی یک پروژه و زمانی که اعضای تیم کاهش می‌یابد، باید یک پروژه جدید تعریف کرد. قبول درخواست دیزنی و مارول بدین معنی بود که آن‌ها فرصت تحقیق و پژوهش نداشتند و باید سریعاً یک پروژه جدید پیدا می‌کردند و افراد زیادی را استخدام می‌کردند. این کار از نظر آقای ساندبرگ یک کابوس تمام‌عیار است و در نتیجه ساخت بازی لغو شد. وی بازی Iron Man‌ جهان‌باز را «پروژه‌ای بسیار آشفته» خواند که در نهایت «بسیار بسیار خوب» از آب درمی‌آمد.

طبق گفته‌های مدیر سابق استودیو، بازی آیرون من امکان پرواز کردن به هر نقطه‌ای را فراهم می‌کرد و تمرکز کامل روی مبارزات تن به تن قرار داشت و بازی‌کنان می‌توانستند دشمن را لت و پار کنند و حتی از دیوار عبور دهند. گزارش‌های اخیر ساخت بازی Iron Man توسط شرکت EA را تائید کرد. آن‌ها همچنین ساخت بازی Black Panther را شروع کرده‌اند و چندین پروژه از دنیای مارول در ساخت دارند.

منبع: VGC

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.