بازی کالاف دیوتی
یحیی رحیمی

تعداد کاربران فعال ناشر کالاف دیوتی به زیر 100 میلیون نفر سقوط کرد

یحیی رحیمی 11 مرداد 1401 بدون دیدگاه
423 بازدید

تعداد کاربران فعال اکتیویژن و بازیکنان کالاف دیوتی برای اولین بار از سال 2019 به زیر صد میلیون نفر رسیده است. گزارش مالی سه‌ماهه اخیر اکتیویژن بلیزارد نشان دهنده افت میزان درآمد نسبت به بازه زمانی مشابه در سال‌های پیشین است. تعداد افرادی که از بازی‌های اکتیویژن به‌صورت ماهانه استفاده می‌کنند به 94 میلیون نفر رسیده است و به غیر از کالاف دیوتی، اکثر بازی‌ها ضرر داده و افت شدیدی را شاهد بوده‌اند.

تعداد بازیکنان فعال اکتیویژن از سه‌ماهه پایانی 2019 تابه‌حال حول و حوش صد میلیون نفر بوده است؛ انتشار کالاف دیوتی موبایل باعث شد تا این رقم در سه‌ماهه اول 2021 به 150 میلیون نفر برسد و رکورد تازه‌ای ثبت کند. تمرکز کامل روی کالاف دیوتی و انتشار بازی‌های ضعیف در طی چند وقت اخیر باعث شده تا میزان درآمد این شرکت افت کند و همچنین افراد کمتری مشتاق به گذران وقت در بازی‌های این ناشر مشهور باشند.

اکتیویژن در روز دوشنبه گفت که میزان درآمد سه‌ماهه پیشین نسبت به سال‌های گذشته افت کرده است و دلیل آن نیز کاهش میزان تعامل در بازی Call of Duty عنوان شد. این شرکت بازی‌سازی انتظار دارد که نرخ تعامل در سه‌ماهه پایانی امسال و با انتشار دو بازی جدید افزایش یابد. Call of Duty Modern Warfare II قرار است روز 28 اکتبر در دسترس قرار گیرد و پس از آن نیز کالاف دیوتی وارزون 2 با موتور گرافیکی جدید از راه خواهد رسید.

بازیکنان فعال کالاف دیوتی

بازیکنان فعال کالاف دیوتی

اکتیویژن می‌گوید که بخش موبایل پیشرفت زیادی داشته و به‌زودی تجربه وارزون برای طرفداران بازی موبایل در دسترس قرار می‌گیرد و این می‌تواند باعث رشد سریع پلتفرم آن‌ها شود. در کنار مجموعه Call of Duty، تیم‌های دیگری در حال تلاش هستند تا بتوانند انتشار بازی‌های جدید بدون مشکل انجام شود و محتوای مناسب تا پایان سال آینده میلادی فراهم شود. از متن گزارش مشخص است که اکتیویژن هیچ بازی دیگری غیر از کالاف دیوتی برای پشتیبانی ندارد و اینکه تمامی استودیوها را مشغول کار روی این فرنچایز کرده است.

خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت با رقم 68.7 میلیارد دلار می‌تواند روی تغییر رفتار این ناشر تأثیر بگذارد و برای اولین بار در تاریخ این مجموعه، انتشار سالانه کالاف دیوتی متوقف می‌شود. اسناد فاش‌شده نشان می‌دهند که سونی نگران مالکیت Call of Duty توسط مایکروسافت است و معتقد است که این بازی می‌تواند روی انتخاب خریداران تأثیر بگذارد. سونی همچنین کالاف دیوتی را بدون رقیب خوانده و اینکه هیچ اثر دیگری در سطح استاندارد آن وجود ندارد.

منبع: VGC

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.