آپدیت کنسول PS5 پلی استیشن 5
محمد صادق شجاعی

پشتیبانی از رزولوشن 1440p و فولدر در آپدیت کنسول PS5

محمد صادق شجاعی 7 مرداد 1401 بدون دیدگاه
170 بازدید

طبق جدید‌ترین اخبار بازی، شرکت سونی در قالب تست بتای آپدیت کنسول PS5 (پلی استیشن 5)، مواردی مثل پشتیبانی از رزولوشن 1440p و ساخت فولدر را در اختیار دارندگان این کنسول قرار داده است.

بدون شک اصلی‌ترین ویژگی جدید کنسول پلی استیشن 5، اضافه شدن پشتیبانی از رزولوشن 1440p در هنگام استفاده از خروجی HDMI این کنسول است. به این واسطه دارندگان مانیتور‌ها و تلویزیون‌های مبتنی بر این رزولوشن، در هنگام تجربه بازی‌های مختلف به گزینه جدیدی در بخش تنظیمات بصری دسترسی خواهند داشت.

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید کنسول PS5، با نام Gamelist شناخته می‌شود. این ویژگی موجب می‌شود که بتوانید پوشه‌ها و فولدر‌هایی را ایجاد کرده و بازی‌های خود را به شکل ساده‌تری مرتب کنید. در قالب بخش Your Collection موجود در Game Library، می‌توانید گزینه Create Gamelist را انتخاب و یک فولدر ایجاد کنید. کاربران کنسول پلی استیشن 5 می‌توانند تا 15 فولدر نام‌گذاری‌شده بسازند که در هر یک از آن‌ها تا سقف 100 بازی را اضافه کنند. در انتخاب بازی‌ها محدودیتی نبوده و می‌توانید نسخه فیزیکی، نسخه دیجیتال و بازی‌های قابل استریم را به فولدرها اضافه کنید.

علاوه بر موارد اشاره شده، در نسخه بتای آپدیت PS5 این امکان در اختیار بازیکنان قرار گرفته است که بتوانند در یک بخش یکسان، صدای سه‌بعدی و استریو را مقایسه کنند. این امر موجب می‌شود که بتوانید حالت صوتی مورد نظر خود را بهتر از قبل انتخاب کنید. آپدیت جدید کنسول پلی استیشن 5 دارای ویژگی‌های اجتماعی جدیدی می‌شود. در این به روز رسانی کاربران می‌توانند از اعضای پارتی درخواست کنند که در قالب ویژگی Share Screen، بازی خود را به اشتراک بگذارند.

با ویژگی Gamelists آپدیت کنسول PS5 می‌توانید بازی‌ها را مرتب کنید

در صورتی که یکی از اعضای پارتی در حال تجربه بازی خاصی باشد و شما بتوانید به او ملحق شوید، با نوتیفیکیشن اطلاع‌رسانی خواهد شد. بازیکنان می‌توانند به طور مستقیم از طریق نوتیفیکیشن‌ها به بازی این فرد اضافه شده و در کنار او از تجربه بازی لذت ببرید. آپدیت PS5 موجب می‌شود که بتوانید از طریق Game Base، برای گروه‌های مختلف استیکر و پیام صوتی بفرستید.

دسترسی به بتای آپدیت جدید کنسول پلی استیشن 5 تنها در اختیار کاربران منتخب این کنسول در ایالات متحده آمریکا، ژاپن، بریتانیا، آلمان و فرانسه قرار گرفته است. آن دسته از بازیکنانی که برای تجربه این نسخه دعوت شده‌اند، ایمیلی دریافت کرده‌اند. هیدیاکی نیشینو، معاون ارشد تجربه کاربری پلتفرم‌های سونی، با انتشار پستی در بلاگ پلی استیشن اعلام کرده است که به روز رسانی‌ها در اواخر سال میلادی جاری در دسترس دیگر کاربران در سراسر جهان قرار خواهد گرفت.

نظر شما در مورد اضافه شدن پشتیبانی از رزولوشن 1440p و فولدر در آپدیت کنسول PS5 چیست؟ به نظر شما این ویژگی‌ها با استقبال بازیکنان همراه خواهند شد؟ آیا این موارد به بهبود تجربه بازیکنان از کنسول پلی استیشن 5 منجر خواهد شد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Video Games Chronicle

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.