شبیه ساز پلی استیشن 3 پلی استیشن 5
محمد صادق شجاعی

آگهی استخدام سونی از اضافه شدن شبیه ساز پلی استیشن 3 به پلی استیشن 5 خبر می‌دهد

محمد صادق شجاعی 15 تیر 1401 بدون دیدگاه
277 بازدید

بر اساس تازه‌ترین اخبار بازی، شرکت سونی به تازگی آگهی استخدام برای جذب مهندس توسعه نرم‌افزار منتشر کرده که در شرح وظایف آن به شبیه‌ساز پلتفرم‌های قدیمی پلی استیشن اشاره شده است. به این واسطه می‌توان نتیجه گرفت که شرکت مذکور در حال توسعه شبیه ساز پلی استیشن 3 به منظور اجرای آثار آن روی کنسول پلی استیشن 5 به جای استریم است.

با آغاز به کار سرویس پلی استیشن پلاس جدید، کاربران کنسول‌های پلی استیشن 3 و پلی استیشن 4 به مجموعه‌ای بزرگ از آثار نسل‌های قبل دسترسی پیدا کرده‌اند. با این وجود که مشترکین سرویس PS Plus قادر هستند بازی‌های پلی استیشن 1، پلی استیشن 2 و PSP را دانلود و روی کنسول خود تجربه کنید، اما بازی‌های سرویس پلی استیشن 3 تنها به صورت استریم قابل انجام هستند. با این وجود که برخی از بازیکنان با این امر هیچ مشکلی ندارند، اما این امکان در تمامی مناطق فراهم نبوده و بسیاری دیگر به دلیل سرعت پایین اینترنت، قادر به استفاده از آن نیستند.

این دسته از بازیکنان امیدوار هستند که با ارائه شبیه ساز کنسول پلی استیشن 3 از سوی شرکت سونی، بتوانید بازی‌های این پلتفرم را روی پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 تجربه کنند. حال به نظر می‌رسد که در آینده‌ای نزدیک این هدف محقق خواهد شد. با توجه به آگهی استخدام منتشر شده از سوی مالک پلتفرم پلی استیشن، این شرکت قصد دارد یک مهندس توسعه نرم‌افزار را جذب کند که به «تیم ابزار و فناوری در استودیو‌های پلی استیشن اضافه شده و وظیفه پشتیبانی از آثار کلاسیکی را که به کنسول‌های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 اضافه شده‌اند، بر عهده خواهد داشت».

در ادامه شرح وظایف این نیروی جدید آمده است که «بازی‌های کلاسیک از طریق شبیه ساز پلتفرم‌های قدیمی روی کنسول‌های پلی استیشن اجرا خواهند شد». فرد استخدام شده به عنوان مهندس آثار کلاسیک، با گروهی از مهندسان، تولید‌کنندگان و تیم‌های تضمین کیفیت برای رفع باگ‌ها، اضافه کردن ویژگی‌های جدید و ساخت شبیه‌ساز‌های جدید همکاری نزدیک خواهد داشت.

شبیه ساز پلی استیشن 3 پلی استیشن 5

PS Plus Premium دارای آثار کلاسیک متعددی است

از آن‌جایی که دیگر پلتفرم‌های قدیمی پلی استیشن به شبیه ساز نیازی ندارند، بسیاری از افراد به این نتیجه رسیده‌اند که هدف شرکت سونی از استخدام نیروی تازه، ساخت شبیه ساز کنسول پلی استیشن 3 است. در آگهی استخدام به برخی از «نیاز‌ها و توانایی‌ها» اشاره شده است. از بین آن‌ها می‌توان «تجربه در ساخت نرم افزار‌های قابل اجرا روی کنسول‌های بازی و کامپیوتر‌ها» و «ایجاد راه‌حل‌های خودکار که در مقیاس هزاران محصول مشابه عمل کنند» را نام برد. همچنین فردی که متقاضی فعالیت در این فرصت شغلی بوده، لازم است «سابقه قابل‌قبولی در ساخت بازی‌های AA یا AAA برای کنسول‌های پلی استیشن» و «اسکریپت‌نویسی» داشته باشد.

اخیرا رسانه‌های مختلف از ثبت پتنتی توسط سونی خبر داده‌اند که بر اساس آن زمینه استفاده از لوازم جانبی کنسول‌های قدیمی پلی استیشن روی پلی استیشن 5 فراهم خواهد شد. این پتنت که با نام Systems and Methods for Converting a Legacy Code into an Updated Code (سیستم‌ها و متد‌هایی برای تبدیل کد موروثی به کد آپدیت‌شده) شناخته می‌شود، این امکان را در اختیار کاربران کنسول PS5 قرار می‌دهد که از مواردی مثل EyeToy ،PS Mouse ،PSP Go و مموری کارت استفاده کنند.

نظر شما در مورد اضافه شدن شبیه ساز پلی استیشن 3 به پلی استیشن 5 چیست؟ آیا از این امر استقبال می‌کنید یا استریم بازی‌های پلی استیشن 3 را ترجیح می‌دهید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: The Gamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.