مایکروسافت نتفلیکس
یحیی رحیمی

مایکروسافت ممکن است پس از اکتیویژن به سراغ خرید نتفلیکس برود

یحیی رحیمی 26 تیر 1401 بدون دیدگاه
183 بازدید

یکی از تحلیل‌گران اقتصادی معتقد است که مایکروسافت پس از تکمیل خرید اکتیویژن بلیزارد به سراغ پلتفرم استریم ویدیو نتفلیکس خواهد رفت و روند خرید شرکت‌های جدید با قوت ادامه خواهد یافت. مایکروسافت در طی چند سال اخیر با شدت زیادی در حال خرید استودیوهای بازی‌سازی برای تقویت ایکس باکس است و ممکن است که به دنبال لقمه‌ای بزرگ در عرصه استریم محتوا باشد. این شرکت جنبه‌های خرید Netflix را بررسی می‌کند.

لورا مارتین، تحلیل‌گر ارشد شرکت خصوصی Needham در گفتگو با بخش اقتصادی Yahoo! از قرارداد تبلیغاتی تازه‌ای خبر داده که به باور او، قدم اول برای قراردادی بزرگ میان این دو شرکت بزرگ است. مارتین می‌گوید که همکاری جدید میان مایکروسافت و نتفلیکس به این صورت است که ردموندی‌ها، آگهی‌های تبلیغاتی سرویس نتفلیکس را ارائه می‌دهند و این تنها قدم اول برای همکاری بیشتر میان این دو غول عرصه فناوری است. این تحلیل‌گر معتقد است که فرایند طولانی‌مدتی شروع شده که در نهایت به خرید نتفلیکس ختم می‌شود.

خانم مارتین، دلایل مختلفی را برای ادعای خود مطرح کرده است. اولین نکته آن است که انتخاب مایکروسافت به‌عنوان ارائه‌کننده تبلیغات چندان منطقی نیست؛ زیرا که این شرکت، تجربه زیادی در بازار تبلیغات ندارد و ممکن است که منجر به تغییر برنامه تبلیغاتی فعلی Netflix‌ شود و در آن اخلال ایجاد کند. با توجه به اینکه مایکروسافت، بهترین گزینه برای آن‌ها نیست و تغییر رویکرد ارائه محصول نیز ریسک بزرگی دارد؛ پس انتخاب ردموندی‌ها به‌عنوان شریک تجاری باهدف دیگری انجام شده است.

خرید نتفلیکس مایکروسافت

مایکروسافت به دنبال خرید نتفلیکس؟

دومین نکته که این تحلیل‌گر اقتصادی به آن اشاره کرده آن است که تنها مایکروسافت امکان تصاحب کامل نتفلیکس را دارد و شرکت دیگری نمی‌تواند این کار را انجام دهد. گفتنی است ارزش سهام Netflix از اوایل سال 2022 رو به افت بوده و با توجه به آنکه Microsoft در حال حاضر، پول نقد آماده برای خرید در اختیار دارد و همچنین امکان توسعه ابزارهای تبلیغاتی لازم برای سرویس نتفلیکس را دارد و می‌تواند به بقای آن کمک کند.

طبق آخرین گزارش‌ها، میزان سرمایه‌ای که مایکروسافت برای خرید استودیوها کنار گذاشته شده، حدود 105 میلیارد دلار است و این رقم برای خرید نتفلیکس کافی خواهد بود. ارزش Netflix حدود 100 میلیارد دلار برآورد می‌شود. طبق نظر لورا مارتین، این نتفلیکس است که می‌خواهد مایکروسافت را به خرید وادار کند و هدف نیز در نهایت کسب درآمد و سود بیشتر است. سؤال بزرگ آن است که آیا مایکروسافت علاقه‌مند به استفاده از این فرصت خواهد بود یا خیر؟

بدون شک ردموندی‌ها آماده پذیرش چنین پیشنهادی هستند؛ اما آینده پلتفرم استریم محتوا نتفلیکس چندان واضح نیست و همچنین ورود به این عرصه می‌تواند برای مایکروسافت ریسک زیادی داشته باشد. نظر شما چیست؟

منبع: GameRant

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.