بازی Stray
یحیی رحیمی

با مورتا آشنا شوید؛ گربه واقعی که بازی Stray بر اسا‌س آن ساخته شد

یحیی رحیمی 26 تیر 1401 بدون دیدگاه
736 بازدید

بازی Stray به زودی برای پلی استیشن و کامپیوتر منتشر می‌شود و یکی از بامزه‌ترین عناوین امسال به شمار می‌رود. این اثر، داستان گربه‌ای هم‌رنگ گارفیلد را روایت می‌کند که باید از کوچه و خیابان‌ها گذر کند و با چالش‌های مختلفی دست و پنجه نرم کند. بازی Stray جزو عناوین پلی استیشن پلاس به‌حساب می‌آید که هنگام انتشار در دسترس خواهد بود؛ اما در این مطلب قرار است با گربه‌ای به نام مورتا (Murtaugh) آشنا شویم که این بازی با الهام از او ساخته شده است.

تولیدکننده بازی Stray در مطلب ویژه‌ای که در وب‌سایت پلی استیشن منتشر شد؛ گربه اصلی به نام مورتا را معرفی کرد. سوان راگت نوشت که گربه بازی، مالک و اسم ویژه‌ای ندارد و گربه اصلی؛ اما اسم و مالک ویژه‌ای دارد و این بازی با الهام از گربه‌ای بامزه به نام مورتا ساخته شده است. مورتا، گربه خانگی یکی از دو مؤسسان استودیو است و در اصل مالکی نداشت و در خیابان‌های شهر مون‌پلیه فرانسه و زیر یک اتومبیل پیدا شد. او حالا «رئیس» نام گرفته و تأثیر زیادی روی گربه اصلی بازی گذاشته است.

طبق گفته تولیدکننده، ظاهر گربه بازی Stray از روی مورتا برداشته شده و البته چندین گربه دیگر نیز در مرحله طراحی استفاده شده‌اند. تولیدکننده در ادامه افزود که آن‌ها به دنبال بازسازی کامل مورتا به‌عنوان یک شخصیت نبوده‌اند و بلکه می‌خواستند گربه‌ای خلق کنند که برای صاحبان حیوانات خانگی قابل‌باور باشد و این کاری به‌شدت سخت بوده است. طراح‌های بازی، زحمت زیادی برای طراحی شخصیت اصلی کشیده‌اند تا ظاهر او همانند یک گربه واقعی، بامزه و بازیگوش باشد.

گربه واقعی بازی Stray

گربه واقعی بازی Stray

طراحی ظاهر یک شخصیت برای بازی ویدیویی کافی است و این انیمیشن‌ها است که به آن جان می‌بخشند. انیماتور ارشد بازی با تجربه و استعدادی که داشته، دست به طراحی انیمیشن‌های گربه بازی Stray زده و برای این کار از گربه‌ای به نام اسکار استفاده کرده‌اند. اسکار گربه‌ای بی‌مو است که یکی از پایه‌های ثابت استودیو در هنگام تولید بازی بوده است. بازیگوشی اسکار و حرکات او درنهایت به شخصیت اصلی بازی جان بخشیده است. تولید انیمیشن از حرکات گربه، کار سختی بوده و به لطف تیم بااستعداد بازی، ایده اصلی عملی شده است.

برنامه‌نویس‌ها به نام میکو و رمی، ساعت‌ها و روزها برای تبدیل ویدیوهای ضبط‌شده به حرکات شخصیت اصلی تلاش کرده‌اند و تغییرات زیادی ایجاد کرده‌اند تا انیمیشن‌ها در نهایت، همان چیزی باشد که بازی‌کنان انتظار داشتند. تولیدکننده می‌گوید که حضور گربه‌های واقعی در استودیو، کمک زیادی به آن‌ها کرده‌اند. گربه آخرین نیز Jun نام دارد که هر روز همراه تولیدکننده به استودیو می‌رفته و نقش مهمی برای تولیدکننده‌ها داشته است. مورتا، اسکار و Jun جزو اعضای استودیو BlueTwelve نام برده شده‌اند و به زودی در تاریخ 19 ژوئیه می‌توانیم ماجراجویی با این گربه‌های دوست‌داشتنی را شروع کنیم.

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.