بازی Elden Ring
یحیی رحیمی

Elden Ring وارد چارت 10 بازی پرفروش تاریخ آمریکا شد

یحیی رحیمی 25 تیر 1401 بدون دیدگاه
469 بازدید

طبق گفته NPD که به بررسی میزان فروش بازی در ایالات‌متحده آمریکا می‌پردازد؛ میزان فروش بازی Elden Ring رکورد تاریخی به ثبت رسانده و این اثر جدید موفق به قرار گرفتن در میان چارت 10 بازی پرفروش تاریخ آمریکا شد. این در حالی است که تنها پنج ماه از انتشار الدن رینگ می‌گذرد و حمایت طرفداران باعث شده تا میزان فروش آن از هر نسخه دیگر مجموعه سولز بیشتر باشد.

طبق گفته تحلیل‌گر NPD، الدن رینگ موفق به قرار گرفتن در چارت 10 بازی پرفروش تاریخ آمریکا شده است. وی در توییت تازه‌ای، میزان فروش کل بازی در ایالات متحده را اعلام کرد و نوشت که این بازی در ماه ژوئن وارد این چارت شده است و در نتیجه امکان پیشرفت را دارد. این بدین معنی است که Elden Ring در حال رقابت با بازی‌هایی همانند Red Dead Redemption 2 در چارت پرفروش‌ترین‌ها است.

در حال حاضر جایگاه اصلی الدن رینگ مشخص نیست و احتمالاً همان جایگاه دهم را به دست آورده باشد که موفقیت باورنکردنی به حساب می‌آید. البته نکاتی در مورد چارت NPD وجود دارد که باید به آنها توجه کرد. ابتدای باید بگوییم که تنها میزان فروش بازی در آمریکا شمرده می‌شود و رتبه‌بندی بازی‌ها نیز بر اساس میزان درآمد دلاری کسب شده است. در نتیجه تعداد بازی‌های فروخته‌شده اهمیت ندارد بلکه میزان درآمد کسب‌شده از آنها در نظر گرفته می‌شود؛ در نتیجه عنوانی همانند Elden Ring نسبت به بازی‌های دیگر که با قیمت کمتری فروخته شدند، برتری دارد.

میزان فروش Elden Ring

میزان فروش بازی Elden Ring

گفتنی است مت پیسکاتلا، تحلیل‌گر NPD، از بازی Elden Ring به‌عنوان یک اثر پریمیوم یاد کرده است. این بدین معنی است که تنها میزان فروش نسخه اصلی در نظر گرفته می‌شود و بازی پریمیوم اثری است که DLC و دیگر محتوای الحاقی آن در نظر گرفته نمی‌شود. به عبارت دیگر، اگر بسته الحاقی پولی الدن رینگ منتشر شود؛ آنگاه میزان درآمد کسب‌شده افزایش پیدا می‌کند. با این حساب بازی همانند Fortnite جزو لیست به حساب نمی‌آید؛ زیرا که به‌صورت جداگانه و با قیمت مشخص فروخته نشده است.

در حالی که خبر قرار گرفتن بازی Elden Ring در میان 10 بازی پرفروش تاریخ آمریکا بسیار تعجب‌آور است؛ اما نمی‌توان موفقیت این بازی هنگام انتشار را کتمان کرد. باندای نامکو مدتی پیش، میزان فروش Elden Ring را بیش از دوازده میلیون نسخه اعلام کرد و این اثر، پرفروش‌ترین محصول تاریخ فرام‌سافتور است. الدن رینگ همچنین یکی از نامزدهای رقابت برای بردن جایزه بهترین بازی سال است و البته باید با God of War Ragnarok رقابت کند.

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.