نکته بازی Skull and Bones اسکول اند بونز
محمد صادق شجاعی

7 نکته بازی Skull and Bones که لازم است بدانید

محمد صادق شجاعی 17 تیر 1401 بدون دیدگاه
449 بازدید

بر اساس تازه‌ترین اخبار بازی، پس از گذشت سال‌ها از زمان معرفی، شرکت یوبی سافت در قالب یک رویداد Ubisoft Forward اقدام به نمایش تریلر گیم پلی بازی اسکول اند بونز کرد. در این مطلب 7 نکته بازی Skull and Bones را با شما به اشتراک می‌گذاریم که قبل از تجربه آن لازم است بدانید.

بازی Skull and Bones که توسط استودیو Ubisoft Singapore ساخته شده، تجربه‌ای با محوریت دزدان دریایی است. بازی مذکور برای اولین بار در نمایشگاه E3 2018 معرفی شد و بالاخره در تاریخ 8 نوامبر (17 آبان) روی پلتفرم‌های پلی استیشن 5، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس سری ایکس و کامپیوتر در دسترس قرار خواهد گرفت. با وجود شباهت‌های ظاهری با بازی Assassin’s Creed: Black Flag، بازی اسکول اند بونز یک اثر متفاوت است. بازی Skull and Bones مسیری متفاوت با آثار اوپن ورلد یوبی سافت را در پیش گرفته و تجربه‌ای مشابه با بازی Sea of Thieves را ارائه می‌دهد.

به منظور اطمینان از آماده بودن بازیکنان برای در دست گرفتن سکان کشتی و شروع زندگی به عنوان یک دزد دریایی، رسانه IGN مصاحبه‌ای با رایان بارنارد، کارگردان بازی اسکول اند بونز، داشته که در قالب آن هفت نکته‌ای که لازم است از آن‌ها اطلاع داشته باشید، شرح داده شده است.

نکته بازی Skull and Bones اسکول اند بونز

هیچ کمپین داستانی در بازی وجود ندارد

اولین نکته بازی Skull and Bones که باید بدانید، این است که بر‌خلاف اکثریت بازی‌های Open-World شرکت یوبی سافت، این اثر فاقد کمپین داستانی است. رایان بارنارد گفته است که اثر مذکور «قطعا یک اثر داستان محور نیست». وی چنین توضیح داده است: «بازی اسکول اند بونز به این صورت نیست که آن را تمام کنید و سپس کات سین و تیتراژ پایانی نمایش داده شود. ما می‌خواهیم این بازی به عنوان یک اثر لایو سرویس تا سال‌های آینده تداوم داشته باشد».

گفته‌های رایان بارنارد بدان معنا نیست که در بازی Skull and Bones به هیچ عنوان داستان جایی ندارد. وی در این مورد گفته است: «شخصیت‌های محوری یا Kingpin در بازی داریم که در طول ماجرا‌جویی‌های خود با آن‌ها آشنا خواهید شد. آن‌ها داستان و پس‌زمینه‌ای مخصوص به خود دارند که می‌توانید از طریق همکاری از این موارد آگاه شوید».

به جای یک داستان اصلی و فراگیر که توسط شرکت یوبی سافت خلق شده باشد، در بازی Skull and Bones شما داستان خودتان را می‌سازید. اهداف به دست شما تعیین می‌شود، خودتان تصمیم می‌گیرید که چگونه از امواج دریا عبور کنید و در نهایت برای افزایش ثروت و بدنامی خود به غارت دیگر کشتی‌ها می‌پردازید. تمامی این کار‌ها را می‌توانید به صورت انفرادی انجام دهید، اما توجه داشته باشید که بازی Skull and Bones دارای یک جهان مشترک بین بازیکنان بوده که حداکثر 20 بازیکن در هر سرور آن حضور دارند. شما می‌توانید با دیگر بازیکنان متحد شوید یا آن‌ها را تهدید، کشتی‌هایشان را غرق و دارایی‌ها را غارت کنید.

نکته بازی Skull and Bones اسکول اند بونز

فعالیت‌های مختلف در دریا

در شرایطی که بازی Skull and Bones فاقد کمپین داستانی است، دقیقا در این اثر چه کاری می‌توانید انجام دهید؟ اقیانوس هند پر از فرصت‌های مختلف است. بازی اسکول اند بونز شخصیت‌های زیادی دارد که کوئست‌های متعددی برای شما دارند و ماجراجویی‌ها، جنگ‌ها و از همه مهم‌تر ثروت زیادی به وجود می‌آورند.

کارگردان اثر در مورد این نکته بازی Skull and Bones گفته است: «ما می‌خواهیم که فعالیت‌ها با محوریت دزدان دریایی باشد. در طول تجربه خود ممکن است کالاهای قاچاق خطرناک را به مکان‌های مختلف ببرید، دزدان دریایی مزاحم Kingpin‌ها را تعقیب و از بین ببرید یا به منظور به دست آوردن یک کالای خاص وارد مکان‌های مختلف شوید. به طور کلی فعالیت‌های بازی اسکول اند بونز در دسته‌هایی مثل تامین کالا برای دزدان دریایی که به آن‌ها نیاز دارند یا جا‌به‌جایی آیتم‌های خطرناکی که اگر آن را از دست بدهید، باید با عواقب این امر رو‌به‌رو شوید، قرار می‌گیرند».

همان‌طور که اقیانوس را کاوش می‌کنید، مسیر‌های تجاری، جزایر پنهان و ناوگان دشمن را کشف خواهید کرد. هر یک از این موارد فرصت جدیدی است که به واسطه آن بتوانید دارایی و بدنامی خود را افزایش دهید و بیشتر مورد احترام شخصیت‌های جهان بازی قرار بگیرید.

نکته بازی Skull and Bones اسکول اند بونز

به پادشاه دزدان دریایی تبدیل شوید

سیستم پیشرفت در بازی Skull and Bones با نام Infamy شناخته می‌شود. هم‌زمان با افزایش رتبه Infamy خود، این توانایی را به دست می‌آورید که سکان کشتی‌های فوق‌العاده‌ای را به دست گرفته و فرصت‌های بهتری به دست بیاورید. رایان بارنارد در این مورد توضیح داده است: «نام شما اهمیت زیادی دارد. در عصر طلایی دزدان دریایی، اگر یک کشتی بزرگ یا کشتی که شناخته شده است، غرق می‌کردید، نام شما سر زبان‌ها می‌افتاد و شهرت زیادی به دست می‌آوردید. به این واسطه دزدان دریایی بیشتری به همکاری علاقه نشان داده و با شما معامله می‌کردند. این دقیقا مسیری است که ما در بازی Skull and Bones از آن پیروی می‌کنیم».

رسیدن به بالاترین رده از Infamy، تبدیل شدن به پادشاه دزدان دریایی و قرار گرفتن در میان ترسناک‌ترین دزدان دریایی در اقیانوس هند، هدف اصلی و نهایی شما است. کارگردان بازی Skull and Bones در این مورد گفته است: «اگر به طور منظم و مداوم بازی اسکول اند بونز را تجربه کنید و زمان خود را به این اثر اختصاص دهید، در نهایت به Kingpin تبدیل خواهید شد. رسیدن به این رتبه، نوع جدیدی از تجربه را آغاز می‌کند و فضای بازی رقابتی‌تر خواهد شد».

نکته بازی Skull and Bones اسکول اند بونز

زنده ماندن در دریا‌ها

تبدیل شدن به Kingpin اتفاقی نیست که در یک شب رخ دهد. شما با منابع محدودی بازی Skull and Bones را آغاز خواهید کرد و باید پله پله مسیر پیشرفت را دنبال کنید. در طول تجربه خود همواره باید به مکانیک‌های بقا در بازی اسکول اند بونز دقت داشته باشید. رایان بارنارد در این باره توضیح می‌دهد: «در ابتدای بازی، اساسا هیچ چیزی برای شما باقی نمانده است؛ بنابراین باید اولین نیزه خود را بسازید. برای سیر کردن شکم خود و خدمه‌تان، باید کوسه یا ماهی شکار کرده و آن‌ها را کباب کنید. در غیر این صورت آن‌ها شورش کرده و شما را به دریا می‌اندازند».

کارگردان بازی Skull and Bones در ادامه می‌گوید: «برای آن که ناخدا بمانید، لازم است که خدمه را راضی نگه دارید. زمانی که در دریا‌ها حرکت می‌کنید، اداره کشتی‌های بزرگ خیلی سخت است. به همین دلیل ما مفهومی به نام Morale را وارد کرده‌ایم. Morale بسته به نوع کشتی و سطح Infamy شما به آرامی یا به سرعت خالی می‌شود. برای حفظ آن لازم است که غذای خدمه را تامین کنید».

با کسب موفقیت‌های بیشتر، اعمالی که لازم است برای بقا آن‌ها را انجام دهید، تغییر می‌کند. به مرور مدیریت کشتی شما مهم‌تر و چالش‌بر‌انگیز‌تر از قبل خواهد شد. همواره لازم است بدنه را تعمیر کنید، توپ‌های جنگی را پر نگه دارید و تعادل وزن کشتی را حفظ کنید. غارت تمامی دارایی کشتی‌ها وسوسه‌انگیز است، اما اگر کشتی شما اضافه وزن داشته باشد، پیشی گرفتن از دشمنان سخت و دشوار خواهد بود. گاهی اوقات برای زنده ماندن بهتر است مقداری از محموله‌های موجود در کشتی را به دریا بیندازید.

نکته بازی Skull and Bones اسکول اند بونز

راه خود را به سوی پیروزی پیدا کنید

ساختن نیزه و کباب کردن ماهی برای زنده ماندن کافی است، اما برای پیشرفت باید از سیستم کرفتینگ بازی Skull and Bones نهایت استفاده را ببرید. هر چیزی که در محیط بازی پیدا می‌کنید، برای شروع قابل استفاده خواهد بود. رایان بارنارد در این مورد گفته است: «ما می‌خواهیم این حس را ایجاد کنیم که هر چیزی در دنیای بازی با‌ارزش است. بر این اساس اگر چیزی پیدا کردید، می‌توانید فورا از آن استفاده کنید یا این امکان وجود دارد که آن را برای بهره‌گیری در طرح‌ها و برنامه‌های آینده ذخیره کنید. همچنین ممکن است آیتم پیدا شده جزئی از یک دستور غذا باشد یا مورد ارزشمندی است که می‌توانید آن را به فروش برسانید».

NPC ‌های مختلف می‌توانند از مواد خامی که در طول تجربه خود جمع‌آوری کرده یا از کشتی‌های دیگر غارت می‌کنید، برای ساخت آیتم‌های ارزشمند استفاده کنند. برای مثال می‌توانید کشتی خود را به توپ‌های جدیدی مجهز کنید که به شکل کارآمد‌تری کشتی‌های دشمنان را نابود می‌کنند. همچنین امکان دستیابی به صفحه‌های زرهی برای محافظت از بدنه کشتی یا آیتم‌هایی که کشتی را زیبا‌تر از قبل خواهند کرد، وجود دارد.

نکته بازی Skull and Bones اسکول اند بونز

کشتی‌ها، تیراندازان ملوانان

یک نکته بازی Skull and Bones این بوده کشتی شما مهم‌ترین دارایی است. از آن جایی که تقریبا کل این اثر در دریا‌ها جریان دارد، کشتی هم وسیله حمل و نقل و هم سلاح شما محسوب می‌شود. به این ترتیب استودیو یوبی سافت سنگاپور تلاش کرده است که باز کردن بادبان‌ها و شلیک توپ‌ها تا حد امکان ساده و راحت باشد. رایان بارنارد در این مورد گفته است: «استفاده از کشتی‌های مختلف موجود در بازی بسیار آسان است. ما می‌خواستیم مبارزات را به شکلی بسازیم که نیازی به آموزش خاصی نداشته باشند، انگار که در حال تجربه یک بازی سبک شوتر هستید».

در بازی Skull and Bones کشتی‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید ناخدای آن‌ها باشید. از جهازات کوچک و اسلوپ‌ها گرفته تا سمبوک‌های متوسط و بریگانتین. هر یک از این کشتی‌ها را می‌توانید به طیف وسیعی از اسلحه‌ها، از توپ‌های جنگی کلاسیک گرفته تا تجهیزات تخصصی‌تر مثل شعله‌افکن‌ها و خمپاره‌های چند لول، مجهز کنید. ترکیب درست کشتی‌ها و اسلحه‌های مناسب امری مهم است؛ زیرا ماموریت‌های مختلف رویکرد‌های متفاوتی را می‌طلبند. به عنوان مثال، ماموریت انتقال یک محموله شرایط متفاوتی با حمله به قلعه دارد.

همچنین لازم است که به یاد داشته باشید کشتی و اسلحه‌های آن تنها ابزار‌های شما نیستند. در صورتی که می‌خواهید بیشترین آیتم را از غارت‌های خود به دست بیاورید، الزامی است که از خدمه خود به صورت هوشمندانه استفاده کنید. کارگردان بازی Skull and Bones در این مورد توضیح می‌دهد: «هنگامی که به دیگر کشتی‌ها آسیب می‌زنید، خدمه با شور و هیجان از آن استقبال می‌کنند و در برخی مواقع می‌توانید آن چه را که ما حمله خدمه به خدمه می‌نامیم، اجرا کنید. اگر این عمل را زمانی انجام دهید که کشتی دشمن شما نزدیک به غرق شدن باشد، خدمه شما وارد کشتی دشمن شده و کنترل آن را در دست می‌گیرند. این تنها راهی است که می‌توانید با انجام آن کل محموله‌های موجود در کشتی را غارت کنید.

نکته بازی Skull and Bones اسکول اند بونز

خشکی

با این وجود که بخش اعظم دنیای بازی Skull and Bones از آب تشکیل شده است، اما خشکی‌هایی نیز وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را کاوش کنید. این مناطق شبیه کمپ‌های موجود در سری بازی‌های Far Cry و Assassin’s Creed بوده که به واسطه آن‌ها می‌توانید با NPC‌ها و دیگر بازیکنان ملاقات کنید، ماموریت‌های مختلف را قبول کنید، آیتم‌های جدید بسازید و ناوگان خود را ایجاد کنید. Pirate Dens حکم بزرگترین مناطق بازی Skull and Bones را دارند، اما برخی موارد کوچک‌تر نیز در اقیانوس هند پراکنده شده است.

کارگردان بازی اسکول اند بونز در این مورد گفته است: «در خشکی‌ها می‌توانید انبار خود را داشته باشید، با دیگر بازیکنان و دزدان دریایی معاشرت کنید، مواردی مثل سلاح و کشتی بسازید و متریال‌های مختلف را به دست بیاورید. مکان‌های مختلفی در سراسر جهان بازی Skull and Bones پراکنده شده است. ممکن است یکی از جناح‌های بازی در مکانی که وارد شده‌اید، مستقر باشد و ماموریت‌های مختلفی را در اختیار شما بگذارد. علاوه بر این، با افزایش Infamy در این مکان‌ها می‌توانید بلوپرینت‌ها و طرح‌های جدیدی به دست بیاورید».

رایان بارنارد همچنین وعده داده است که در این مکان‌ها می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد اقیانوس هند و دزدان دریایی ساکن آن پیدا کنید. وی در این باره توضیح داده است: «در خشکی می‌توانید بخش‌هایی از لور و افسانه‌ها را پیدا کنید که به داستان‌های مختلف منجر می‌شوند. چرا دزدان دریایی در این مکان حضور دارند؟ آن‌ها چه سرگذشتی داشته‌اند؟ یک داستان عمیق‌تر در زیر لایه‌های بازی وجود دارد که جزو روایت خطی محسوب نمی‌شود، اما می‌توانید به عنوان یک بازیکن آن را دنبال کرده و بیشتر با آن آشنا شوید.

این بود هفت نکته بازی Skull and Bones که لازم است بدانید. نظر شما در مورد ویژگی‌ها و بخش‌های مختلف این اثر چیست؟ به نظر شما بازی اسکول اند بونز با استقبال بازیکنان همراه خواهد شد؟ آیا گیم پلی این اثر توانسته است نظر شما را به خود جلب کند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: IGN

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.