یوجی ناکا Balan Wonderworld
یحیی رحیمی

خالق سونیک بار دیگر به اسکوئر انیکس حمله کرد

یحیی رحیمی 16 تیر 1401 بدون دیدگاه
160 بازدید

یوجی ناکا، خالق شخصیت سونیک و مدیر سابق تیم Sonic در صفحه توییتر خود بار دیگر در مورد روند توسعه بازی Balan Wonderworld اظهارنظر کرد و با صحبت‌های تندی به مدیران شرکت اسکوئر انیکس حمله کرد. او که مدتی پیش از مدیریت Square Enix و اشتباهات متعدد در تولید آخرین بازی خود شکایت کرده بود؛ این بار به همکار قدیمی خود نائوتو اوشیما اشاره کرده و تصمیم ناشر در حذف او از تیم توسعه را کوبیده است.

به گزارش پارسی گیم، یوجی ناکا امروز پنج‌شنبه توییت تازه‌ای به مناسبت تولد 26 سالگی بازی تحسین‌شده Nights Into Dreams در صفحه توییتر خود، منتشر کرد. او تصویری از جلسه معرفی بازی منتشر کرد؛ اما نائوتو اوشیما از تصویر حذف شده و یوجی ناکا رسماً این تصویر را ویرایش کرده است. اوشیما فردی است که همراه یوجی ناکا در خلق بازی سونیک شریک بود. در واقع ناکا برنامه‌نویس بازی بود و اوشیما نیز طراح شخصیت؛ این دو، بار دیگر هنگام توسعه بازی Balan Wonderworld برای اسکوئر انیکس همراه یکدیگر شدند.

خالق سونیک یوجی ناکا اسکوئر انیکس

انتقاد شدید خالق سونیک از اسکوئر انیکس

توسعه بازی جدید آن‌ها به حدی ضعیف بود که ناکا بعدها تصمیم به شکایت از اسکوئر انیکس گرفت. او مدعی است که شش ماه قبل از انتشار بازی از تیم توسعه حذف شده است و کنترل بازی در اختیار او نبود. انتشار تصویر جدید با واکنش کاربران توییتر همراه شد و بسیاری نوشتند که آقای اوشیما را از تصویر حذف کرده است. خالق سونیک در چندین توییت بلند، دلیل حذف او از تصویر را شرح داد و بار دیگر به مدیران Square Enix حمله کرد.

Yuji-Nakaچه احساسی دارید اگر یک‌باره از بازی‌ای که به مدت دو سال به‌سختی برای آن تلاش کرده‌اید؛ حذف شوید؟ وقتی هم که به دادگاه می‌روید، می‌فهمید که این فرد در اسناد دادگاه، پشت سر شما حرف زده است و این دلیل آن است که من باید از بازی کنار گذاشته شوم؟ بازی‌سازها با عشق و علاقه به گیمرها به خلق بازی می‌پردازند. فکر نمی‌کنید که افراد و شرکت‌هایی که نمی‌توانند به بازی خود برسند، خوب نیستند؟‌ به جای اینکه پشت سر من حرف بزنید، فکر نمی‌کنید که باید قبل از حذف با آن‌ها صحبت کنید؟

خالق سونیک در ادامه افزود: «چه احساسی خواهید داشت اگر کارگردان یک بازی ناتمام باشید و این بازی به‌شدت نقد شده باشد؟». وی با این صحبت‌ها بار دیگر به مدیریت اسکوئر انیکس حمله کرد و تصمیمات آن‌ها در هنگام توسعه بازی Balan Wonderworld‌ را کوبید. واکنش‌ها به صحبت‌های ناکا متفاوت است. عده‌ای به پروژه‌هایی اشاره کرده‌اند که خالق سونیک آن‌ها را لغو کرده و رفتاری مشابه با اسکوئر انیکس نشان داده است.

یوجی ناکا در ماه آوریل نوشت که از شرکت Square Enix رسماً شکایت کرده و این ناشر و استودیو Arzest به‌هیچ‌عنوان به بازی و طرفداران اهمیتی نمی‌دهند.

منبع: VGC

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.