یحیی رحیمی

بازی Starfield بیش از هزار سیاره برای کاوش خواهد داشت

یحیی رحیمی 23 خرداد 1401 بدون دیدگاه
338 بازدید

بالاخره در مراسم مشترک ایکس باکس و بتسدا شاهد رونمایی از گیم پلی بازی Starfield بودیم. این بازی که قرار بود امسال منتشر شود، رسماً به سال آینده میلادی موکول شد و پس از سال‌ها انتظار، روند بازی را مشاهده کردیم. بدون شک با یکی از وسیع‌ترین بازی‌های ساخته شده در تاریخ روبه‌رو هستیم و بنابر گفته تاد هاوارد، کارگردان بازی، بیش از هزار سیاره برای کاوش وجود دارد و صدها سیستم مختلف نیز طراحی شده‌اند.

تاد هاوارد در پانزده دقیقه تریلر گیم پلی Starfield، بخش‌های مختلف بازی را نمایش داد. او سیاره‌ای به نام Jemison را انتخاب کرد و دیدیم که می‌توان در تمام نقاط آن به کاوش پرداخت. سپس وارد شهر نیو آتلانتیس شدیم که طبق گفته هاوارد، می‌توان در هر نقطه از آن فرود آمد. او سپس از سیاره خارج شد و نشان داد که وسعت بازی استارفیلد در چه حدی است. در واقع هزار سیاره وجود دارد که تمام آن‌ها قابل کاوش و جستجو است و با جزئیات تمام طراحی شده‌اند.

قرار نیست تنها با یک سیاره سر و کار داشته باشید؛ انواع و اقسام سیاره‌ها با جزئیات متنوع وجود دارند. برای نمونه یکی از آن‌ها کاملاً برفی و یخبندان است و دیگری پر از منابع مهم و حیاتی. همچنین بیش از 100 سیستم مختلف در بازی به کار رفته‌اند و تمام این سیستم‌ها به بازی‌کننده اجازه دریافت تجربه‌ای غنی را می‌دهد. بخشی از تریلر گیم پلی استارفیلد نیز به داستان اصلی اختصاص داشت؛ اما به گفته تاد هاوارد، داستان برای هر گیمر متفاوت خواهد بود.

گیم پلی بازی Starfield

گیم پلی بازی Starfield

هاوارد در کنار سیارات و کاوش در آن‌ها، بخش مبارزه و خلق شخصیت را هم نشان داد. بازی‌کنان استارفیلد می‌توانند بیشترین میزان شخصی‌سازی را تجربه کنند. ابزارهای موجود در حدی است که می‌توان نقطه به نقطه بدن شخصیت را تغییر داد. درنهایت می‌توان یک داستان اولیه یا پیش داستان برای او ایجاد کرد و این به شخصیت، 3 توانایی اولیه اهداء می‌کند؛ این‌طور نیست که شخصیت بازی، فردی با هویت یکسان باشد.

سیستم دیالوگ‌های بازی Starfield نسبت به بازی‌های پیشین تغییرات زیادی داشته و می‌توان انواع و اقسام دیالوگ‌ها را انتخاب کرد. بازی به‌نوعی از Fallout الهام گرفته؛ اما ردپای تمامی بازی‌های بتسدا در آن دیده می‌شوند. برای نمونه سیستم انتخاب توانایی شخصیت، ترکیبی از تمامی عناوین گذشته است و طبق گفته تاد هاوارد، بهترین سیستمی است که آن‌ها تابه‌حال طراحی کرده‌اند.

بخشی از تریلر گیم پلی Starfield به گان‌پلی و تیراندازی اختصاص داشت و شاهد سبک تیراندازی و درگیری مهیجی بودیم که کمتر در بازی‌های بتسدا دیده می‌شوند. بخش دیگر تریلر نیز به شخصی‌سازی سفینه فضایی اختصاص داشت و مهم‌تر از همه، امکان پرواز با سفینه نیز وجود دارد و می‌توان میان سیاره‌ها با سفینه جابه‌جا شد. این یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی بود که در تریلر مشاهده کردیم. با توجه به تاخیر استارفیلد، منتظر انتشار بازی در سال آینده میلادی برای ایکس باکس سری و PC باشید.

منبع: IGN

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بازی Starfield چه زمانی منتشر می‌شود؟

منتظر انتشار بازی در سال آینده میلادی برای ایکس باکس سری و PC باشید.

۱
آیا امکان انتشار بازی استارفیلد برای پلی استیشن وجود دارد؟

خیر این بازی برای پلی استیشن منتشر نمی‌شود.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.