زمان‌بندی E3 2022
یحیی رحیمی

راهنمای کامل تاریخ و زمان برگزاری رویدادهای معرفی بازی E3 2022

یحیی رحیمی 18 خرداد 1401 بدون دیدگاه
597 بازدید

رویداد E3 2022 رسما لغو شده است؛ اما این باعث نمی‌شود تا ناشران بازی‌های ویدیویی از برگزاری کنفرانس زنده پشیمان شوند. رویدادهای معرفی بازی امسال تحت اسم Summer Game Fest برگزار می‌شوند و برای همین است که آنها را تحت همین اسم مرتب خواهیم کرد. در ادامه تاریخ و زمان برگزاری تمامی رویدادهای معرفی بازی خرداد 1401 به همراه توضیحات کامل در مورد کنفرانس را تشریح خواهیم کرد. همراه پارسی گیم باشید.

رویداد Summer Game Fest روز پنج‌شنبه 20 خرداد و ساعت 22:30 به وقت ایران پخش می‌شود. رویدادهای معرفی بازی بعدی نیز در ادامه پخش خواهند شد که مهم‌ترین آنها، رویداد مشترک ایکس باکس و بتسدا است که حدود یک ساعت و نیم زمان خواهد برد و شاهد پخش تریلرهای مختلفی از تمامی بازی‌های در حال ساخت خواهیم بود. گفتنی است رویدادهای این ماه ارتباطی به E3 2022 ندارند و تنها به‌منظور یافتن راحت‌تر مطلب از این کلیدواژه استفاده کرده‌ایم.

زمان‌بندی رویدادهای E3 2022

در زیر می‌توانید خلاصه‌ای از تمام رویدادهایی که در شرف برگزاری هستند را ببینید. تاریخ و زمان دقیق آنها اعلام شده است و در ادامه نیز به مهم‌ترین رویدادهای معرفی بازی به‌صورت خلاصه می‌پردازیم و اینکه چه انتظاراتی از آنها داریم.

  1. June 6, 1pm PT / 9pm BST: Limited Run Games – LRG3
  2. June 8, 8am PT / 4pm BST: UploadVR Showcase
  3. June 8, 10am PT / 6pm BST: Black Voices in Gaming
  4. June 9, 11am PT / 7pm BST: Summer Game Fest
  5. June 9, 3pm PT / 11pm BST: Devolver Digital
  6. June 10, 9am PT / 5pm BST: IGN Expo
  7. June 10, 10am PT / 6pm BST: Netflix Geeked Week – Gaming
  8. June 10, 12pm PT / 8pm BST: Tribeca Games Spotlight
  9. June 11, 8am PT / 4pm BST: Guerrilla Collective 3
  10. June 11, 9.30am PT / 5.30pm BST: Wholesome Games Direct
  11. June 11, 12pm PT / 8pm BST: Future Games Show
  12. June 12, 10am PT / 6pm BST: Xbox & Bethesda Games Showcase
  13. June 12, 12pm PT / 8pm BST: PC Gaming Show
  14. June 13, 1pm PT / 9pm BST: Guerrilla Collective 3.5
  15. June 13, 3pm PT / 11pm BST: Capcom Showcase
  16. June 14, 10am PT / 6pm BST: Xbox Games Showcase Extended

Upload-VR-E3-2022

رویداد UPLOAD VR

  1. زمان برگزاری: 19 خرداد و ساعت 19:30 به وقت ایران
  2. پلتفرم نمایش: یوتیوب

همان‌طور که از اسم این رویداد مشخص است؛ محتوای مرتبط با هدست‌های واقعیت مجازی معرفی می‌شوند. این رویداد با حضور چندین شرکت بازی‌سازی گرد هم آمده و طبق اطلاعات موجود در وب‌سایت اصلی شاهد رونمایی از بازی‌های جدید خواهیم بود که همگی برای هدست‌های واقعیت مجازی منتشر می‌شوند. به نظر می‌رسد که این برنامه حالت مستقل دارد و ممکن است شرکت‌های بزرگی مانند سونی در این رویداد حضور نداشته باشند.

رویداد Summer Game Fest

Summer Game Fest

  1. زمان برگزاری: 20 خرداد و ساعت 22:30 به وقت ایران
  2. پلتفرم نمایش: یوتیوب/ توییچ

یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای امسال، Summer Game Fest با مجری‌گری جف کیلی است. این کنفرانس حدود 1 ساعت و 30 دقیقه طول می‌کشد و تمرکز آن روی بازی‌های معرفی شده است. این برنامه همچنین مهمان‌های ویژه‌ای خواهد داشت و بازی‌های جدید نیز معرفی می‌شوند. احتمال حضور God of War Ragnarok در سامر گیم فست مطرح شده و حضور تعدادی از بازی‌ها نیز تائید شده است.

از جمله بازی‌های حاضر باید به Gotham Knights اشاره کرد. تریلر گیم پلی این بازی در کنفرانس پنج‌شنبه پخش می‌شود. جف میلی گفته است که سورپرایزهای بزرگی در راه هستند و احتمال رونمایی از بازی جدید هیدئو کوجیما نیز وجود دارد. می‌توانید فردا پنج‌شنبه به تماشا این برنامه بپردازید. پارسی گیم به‌صورت کامل این رویداد را پوشش خواهد داد.

Devolver Digita Summer Game Fest

کنفرانس Devolver Digital

  1. زمان پخش: 21 خرداد و ساعت 02:30 بامداد به وقت ایران
  2. پلتفرم نمایش: یوتیوب/ توییچ

شرکت Devolver Digital هر ساله حضور گرمی در رویدادهای معرفی بازی ماه خرداد دارد و امسال نیز قرار است با ترکیبی از بازی‌های جدید و معرفی‌شده بازگردد. این ناشر از همین هفته، روزشمار رویداد جدید را شروع کرده است و هیجان زیادی برای مراسم امسال دارد. در حال حاضر فهرست بازی‌های موجود در این مراسم اعلام نشده و با یک کنفرانس خبری کوتاه روبه‌رو هستیم.

کنفرانس امسال قرار است توسط Mecha Suda 51 برگزار شود. این‌یک ربات پیشرفته با صفحه‌نمایش مخصوص است که خالق مجموعه بازی No More Heroes به نام سودا 51 را نمایش خواهد داد. ممکن است وی از بازی جدید خود در این مراسم رونمایی کند.

زمان کنفرانس E3 2022 نتفلیکس

Netflix Geeked

  1. زمان برگزاری: 21 خرداد و ساعت 21:30 به وقت ایران
  2. پلتفرم نمایش: یوتیوب/ توییچ

هفته Netflix Geeked با هدف رونمایی از فیلم‌های سینمایی، سریال‌های تلویزیونی و انیمیشن‌های جدید که بر اساس بازی‌های ویدیویی ساخته شده‌اند؛ برگزار می‌شود. قرار است چندین بازی نیز در این مراسم معرفی شوند؛ اما هدف اصلی برنامه، معرفی پروژه‌های سینمایی در حال ساخت نتفلیکس است. احتمال حضور سریال The Cuphead، سونیک پرایم، دوتا دراگون بلاد و Tekken Bloodline وجود دارد.

طبق گزارش‌ها احتمال معرفی 10 بازی جدید در رویداد Netflix Geeked وجود دارد. البته این بازی‌ها اکثراً برای موبایل منتشر می‌شوند و قبلاً نیز شاهد انتشار چندین مورد از آنها بوده‌ایم.

کنفرانس ایکس باکس بتسدا

رویداد مشترک Xbox و Bethesda

  1. زمان برگزاری: 22 خرداد و ساعت 21:30 به وقت ایران
  2. پلتفرم نمایش: یوتیوب/ توییچ

ایکس باکس از مدت‌ها پیش حضور خود در E3 2022 را تائید کرد و اگرچه نمایشگاه امسال لغو شد؛ اما مایکروسافت همچنان برنامه خود را اجرا خواهد کرد. مراسم مشترک ایکس باکس و بتسدا قرار است روز یک‌شنبه هفته آینده برگزار شود و تقریباً از تمامی بازی‌های در حال ساخت اطلاعاتی دریافت می‌کنیم. قرار است گیم پلی Starfield و Forza Motorsport جدید نمایش داده شود و حدود یک ساعت و 30‌ دقیقه تریلر مشاهده کنیم.

برنامه امسال مایکروسافت با حضور بازی‌های ایکس باکس، بتسدا و چندین همکار در سراسر جهان پخش می‌شود و از تمامی‌ بازی‌هایی که به پلتفرم گیم پس اضافه می‌شوند خبردار می‌شویم. این مهم‌ترین کنفرانس امسال است که در غیاب سونی می‌تواند میلیون‌ها نفر بیننده به خود جذب کند. منتظر پوشش کامل مراسم و دانلود تریلرها با آخرین کیفیت در پارسی گیم باشید. گفتنی است مایکروسافت روز سه‌شنبه نیز برنامه دیگری خواهد داشت که آن نیز 90 دقیقه خواهد بود و مصاحبه با توسعه‌دهندگان را خواهیم دید.

Capcom-Showcase Summer Game Fest

Capcom Showcase

  1. زمان برگزاری: 24 خرداد و ساعت 02:30 بامداد به وقت ایران
  2. پلتفرم نمایش: یوتیوب/ توییچ

کپکام قرار است 35 دقیقه مراسم زنده در رویداد E3 2022 امسال داشته باشد. این کنفرانس زنده از بازی‌های قبلاً معرفی‌شده این شرکت رونمایی می‌کند و احتمال حضور Resident Evil 4 Remake هم وجود دارد. انتظار معرفی بازی جدید را نداشته باشید و تنها اطلاعاتی از بازی‌های فعلی دریافت می‌کنیم. ممکن است که بسته الحاقی Resident Evil Village هم معرفی شود. رویداد Capcom Showcase روز 24 خرداد برگزار می‌شود.

به پایان مطلب زمانی بندی E3 2022 رسیدیم. اسامی بزرگی مانند نینتندو و یوبی سافت غایب هستند و قرار است که کنفرانس جداگانه‌ای در تاریخ دیگری داشته باشند. نظر شما چیست؟

منبع: VGC

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

مراسم امسال مایکروسافت در چه روز و ساعتی پخش می‌شود؟

مراسم مشترک ایکس باکس و بتسدا قرار است روز یک‌شنبه 22 خرداد و ساعت 21:30 به وقت ایران برگزار شود و تقریباً از تمامی بازی‌های در حال ساخت اطلاعاتی دریافت می‌کنیم.

۱
مراسم‌های معرفی بازی امسال تحت چه اسمی برگزار می‌شوند؟

از آنجایی که E3 2022 لغو شد؛ تمامی مراسم‌های معرفی بازی امسال تحت اسم Summer Game Fest برگزار می‌شوند و این برنامه‌های بخشی از فستیوال تابستانی بازی خواهند بود که البته امسال اسامی بزرگی مانند نینتندو، یوبی سافت و EA غایب هستند.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.