پلی استیشن پلاس کامپیوتر
یحیی رحیمی

سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی‌های پلی استیشن پلاس با کامپیوتر

یحیی رحیمی 3 خرداد 1401 3 دیدگاه
636 بازدید

سونی رسماً سیستم مورد نیاز پلی استیشن پلاس پریمیوم برای کامپیوتر را اعلام کرده است. این سرویس به کاربران اجازه استریم بازی‌ها را به‌صورت آنلاین می‌دهد و می‌توان با استفاده از کامپیوتر نیز به تجربه این عناوین پرداخت. در واقع این سرویس همان PlayStation Now است که امکان استریم و اجرای بازی‌ها از طریق فضای ابری را فراهم می‌کند. خوشبختانه شاهد سیستم مورد نیاز چندان قدرتمندی نیستیم و اگر اتصال اینترنت پرسرعت داشته باشید؛ امکان اجرای بازی‌ها بدون مشکل را خواهید داشت.

پلی استیشن در مطلب تازه‌ای، اطلاعات بیشتری از سه دسته‌بندی جدید سرویس پلی استیشن پلاس منتشر کرده است. این سرویس ویرایش‌شده در تاریخ سیزدهم ژوئن (23 خرداد) شروع به کار می‌کند و یکی از ویژگی‌های آن، امکان تجربه بازی‌ها از طریق استریم فضای ابری است. بازی‌های مشخصی از کنسول‌های پلی‌استیشن 1 و پلی‌استیشن 2 نیز اضافه شده‌اند که بنابر گفته سونی، تنها تعداد محدودی از آن‌ها دارای تروفی خواهند بود. یکی از این بازی‌ها Syphon Filter است که برای اولین بار تروفی دریافت کرده است.

سیستم مورد نیاز پلی استیشن پلاس کامپیوتر

سیستم مورد نیاز پلی استیشن پلاس

به‌منظور استریم بازی‌های پلی استیشن پلاس پریمیوم از طریق کامپیوتر، نیازمند یک پردازنده اینتل Core i3 با فرکانس 2 گیگاهرتز خواهید بود. سونی استفاده از یک پردازنده سریع‌تر همانند i3 3.5GHz یا AMD A10 را برای تجربه‌ای کامل پیشنهاد می‌کند. دیگر مشخصات نیز قابل‌توجه نیست و از آنجایی که بازی توسط سخت‌افزار اجرا نمی‌شود و بلکه تنها تصویر از طریق فضای ابری به صفحه‌نمایش منتقل می‌شود، نیاز به اتصال اینترنت پرسرعت خواهید داشت.

نکته قابل‌توجه آن است که می‌توانید از ویندوز 7 نیز برای استریم بازی‌ها استفاده کنید. از آنجایی که فایل بازی روی کامپیوتر قرار نمی‌گیرد، 300 مگابایت فضای خالی و حداقل 2 گیگابایت رم کافی خواهد بود. استفاده از دسته دوال‌شاک 4 یا دوال‌سنس نیز جزو الزامات است و باید حتماً دسته پلی استیشن را تهیه کرده باشید. این سرویس برای افرادی کاربردی است که می‌خواهند علاوه بر کنسول، بازی‌ها را از طریق کامپیوتر نیز تجربه کنند و به این شکل از امکانات بیشتر استفاده کنند.

حداقل سیستم مورد نیاز :

  • سیستم‌عامل: Windows 7 (SP 1), 8.1, or 10
  • پردازنده: Core i3 2.0 GHz
  • حافظه رم:‌ 2 گیگابایت
  • فضای خالی:‌ 300 مگابایت

سیستم پیشنهادی :

  • سیستم‌عامل: Windows 7 (SP 1), 8.1, or 10
  • پردازنده:‌ اینتل Core i3 با فرکانس 3.8‌ گیگاهرتز یا AMD A10 با فرکانس 3.5 گیگاهرتز یا بیشتر
  • حافظه رم: 2 گیگابایت
  • فضای خالی: 300 مگابایت

اولین سری از بازی‌های پلی استیشن در استور کشور مالزی پدیدار شده است و به‌زودی می‌توان به دسته‌بندی‌های جدید این سرویس دست پیدا کرد. سونی به‌تازگی از ایجاد یک لانچر مخصوص بازی‌های پلی‌استیشن خبر داده است و به نظر می‌رسد که این شرکت برای انتشار بازی‌های کامپیوتر آماده می‌شود. شایعات از انتشار بازی Ghost of Tsushima برای کامپیوتر و دیگران عناوین انحصاری خبر می‌دهند.

منبع: IGN

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

پلی استیشن پلاس پریمیوم چه بازی‌هایی را ارائه می‌دهد؟

تنوع مختلفی از بازی‌های پلی‌استیشن 4 و پلی استیشن 5 و همچنین عناوین کلاسیک در اختیار شما قرار می‌گیرد. بیش از صد بازی مختلف در دسترس این سرویس است و امکان استریم آنها را از طریق فضای ابری خواهید داشت.

۱
قیمت سرویس پلی استیشن پلاس پریمیوم چقدر است؟

هزینه این سرویس ماهانه ده دلار است و می‌توانید سالانه حدود 60 دلار برای دریافت آن بپردازید و از سرویس‌های مختلف پلی استیشن استفاده کنید.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 3 دیدگاه
  • Avatar

    setare

    مهمان

    یعنی با اینترنت ایران اصلا نمیشه نه ؟ عین playstation now

    پاسخ دهید
  • Avatar

    عر

    مهمان

    یعنی نمیشه با کیبورد پلی داد؟

    پاسخ دهید
    • یحیی رحیمی

      یحیی رحیمی در پاسخ به عر

      نویسنده

      برای بازی کردن احتمال کنترلر نیاز دارید و کیبورد و موس تنها برای چرخیدن در منو قابل استفاده خواهد بود.