پلی‌ استیشن نو و هر آنچه باید در مورد آن بدانید
سید مسعود کاظمی

پلی‌ استیشن نو و هر آنچه باید در مورد آن بدانید

سید مسعود کاظمی 11 شهریور 1399 بدون دیدگاه
971 بازدید

در سال 2014 سونی جدیدترین سرویس مربوط به پلی‌استیشن، تحت نام پی‌اس نو (PS Now) را معرفی کرد. مشترکین این سرویس می‌توانند هرماه با پرداخت هزینه‌ای مشخص به کتابخانه‌ی بزرگی از بازی‌ها دسترسی داشته باشند. در این مقاله قصد داریم تا به تمام جوانب مختلف پلی ‌استیشن نو من‌جمله قیمت آن، نحوه فعال‌سازی، بررسی ارزش خرید و سایر موارد به‌صورت مفصل توضیح خواهم داد. با پارسی ‌گیم همراه باشید.

پلی ‌استیشن نو چیست؟

پلی ‌استیشن نو یا پی‌اس نو سرویس اشتراکی بازی‌های رایگان کنسول پلی ‌استیشن 4 است که برای اولین بار در سال 2014 معرفی شد. مشترکین این سرویس با فعال نمودن یکی از اشتراک‌های موجود به کتابخانه بزرگی از بازی‌ها به‌صورت کاملاً رایگان دسترسی خواهند داشت؛ اما اکثر مواقع بازی‌های جدید در روز عرضه در دسترس قرار نمی‌گیرد و ممکن است سایر عناوین دیگر بعد از چندین ماه به این سرویس اضافه شوند. علاوه بر آن این سرویس برای رایانه‌های شخصی نیز در دسترس است؛ البته شما قادر به دانلود بازی های پلی استیشن 4 نیستید، تنها می‌توانید آن‌ها را به‌صورت استریم بازی کنید که نیازمند اینترنتی با سرعت حداقل 5 مگابیت بر ثانیه خواهد بود.

اما همچنان بازی‌های بسیار خوبی نظیر Dishonored 2، Metal Gear Solid V: The Phantom Pain، Bloodborne، Fallout 4 به‌صورت رایگان در دسترس مشترکین این سرویس قرارگرفته است. هرماه سونی 2 الی 3 بازی جدید را به بازی‌های رایگان پی‌اس نو اضافه می‌کند؛ اما در این ماه، برخلاف ماه‌های دیگر 4 بازی Hitman 2، Dead Cells، Greedfall و Power Ranger: Battle for the Grid به کتابخانه‌ی PS Now اضافه‌شده است.

بازی‌های پلی ‌استیشن نو

بازی‌های پلی ‌استیشن نو

سرویس PlayStation Now در طول این چند سال بزرگ و بزرگ‌تر شده است و حالا چیزی حدود 800 بازی در کتابخانه آن برای مشترکین این سرویس در دسترس است. طبیعی است که نه تمام این بازی‌ها ارزش تجربه دارند و نه مشترکین وقت کافی برای تجربه‌ی همه آن‌ها دارند. در کتابخانه پلی ‌استیشن نو بازی‌های پلی‌استیشن 2، پلی‌استیشن 3 و پلی‌استیشن 4 موجود است. مشترکین قادر هستند بازی‌های پلی‌استیشن 4 و پلی‌استیشن 2 را دانلود و بعد از آن تجربه کنند؛ اما بازی‌های پلی‌استیشن 3 تنها به صورت استریم قابل دسترس هستند که برای اجرای آن ها، همان‌طور که قبلاً هم اشاره کردیم نیازمند اینترنتی با سرعت 5 مگابیت هستیم.

بازی‌های خیلی خوبی چون Prey، MGSV: The Phantom Pain، Bloodborne، Mortal Kombat X، Batman: Arkham Asylum و تعداد بازی‌های دیگری نیز برای مشترکین این سرویس در دسترس قرار گرفته است.

PlayStation Plus VS PlayStation Now

تفاوت پلی ‌استیشن نو و پلی‌استیشن پلاس

تفاوت بزرگ این دو سرویس در این است که پلی‌ استیشن پلاس در کنار بازی‌های رایگان به مشترکین قابلیت تجربه‌ی آنلاین بازی‌ها را فراهم می‌کند. برخلاف ایکس‌ باکس گیم ‌پس، پلی ‌استیشن اشتراکی که ترکیبی از پلی ‌استیشن نو و پلی‌استیشن پلاس باشد را ندارد؛ به این معنی که باید این دو سرویس را جداگانه فعال‌ کنید که اصلاً به‌صرفه نیست. البته قیمت‌های این دو سرویس تفاوتی ندارند.

قیمت خرید پلی ‌استیشن نو

قیمت و راهنمای خرید پلی ‌استیشن نو

اشتراک PlayStation Now را می‌توانید به‌صورت یک‌ماهه، سه‌ماهه و یک‌ساله فعال کنید. قیمت اشتراک یک‌ماهه 10 دلار، سه‌ماهه 25 دلار و یک‌ساله 60 دلار است. البته با همین قیمت می‌توانید سرویس‌ پلی ‌استیشن پلاس را هم فعال کنید، قطعاً خرید این اشتراک به‌صرفه نیست؛ اما اگر واقعاً دوست دارید بازی‌های زیادی را بدون در نظر داشت خوب و بد آن به‌صورت آفلاین تجربه کنید، قطعاً خرید اشتراک پی‌اس نو با آن لیست بزرگ عناوین موجود، گزینه خوبی است. از آنجایی که این سرویس به شدت سلیقه‌ای است، پیشنهاد می‌شود ابتدا اشتراک 1 ماهه آن، که 10 دلار قیمت دارد را فعال کنید و اگر از امکانات این سرویس راضی بودید، خرید اشتراک یک ساله به‌صرفه‌ترین گزینه ممکن است؛ اما اگر از امکانات این سرویس راضی نبودید، پلی‌استیشن پلاس گزینه مناسب‌تری برای شما خواهد بود.

مقایسه پلی‌استیشن نو با ایکس باکس گیم‌ پس

مقایسه پلی‌استیشن نو با ایکس باکس گیم‌پس

پلی‌استیشن نو و ایکس باکس گیم‌ پس عملکرد مشابهی دارند، اما ایکس باکس گیم‌ پس مزیت‌های بیشتری نسبت به پلی‌استیشن نو دارد. سرویس ایکس باکس گیم ‌پس بازی‌های بهتر و جدیدتری نسبت به پلی‌استیشن نو دارد و هم‌اکنون بازی‌های مثل Red Dead Redemption 2، Devil May Cry 5 و چند بازی جدید دیگر در ایکس باکس گیم‌پس در دسترس است؛ درحالی‌که هیچ‌کدام از این بازی‌ها یا بازی‌های جدید دیگر در سرویس PS Now موجود نیست. از طرف دیگر دارندگان ایکس باکس می‌توانند با خرید ایکس باکس گیم‌پس آلتیمیت، به امکانات گیم ‌پس و ایکس باکس لایو گلد دسترسی داشته باشند. درحالی‌که پلی ‌استیشن امکان دریافت قابلیت های پلی‌استیشن پلاس و پلی‌استیشن نو در یک بسته را فراهم نمی‌سازد و برای این نوع سرویس اشتراک قابل ارائه ندارد.

نحوه خرید و فعال‌سازی پلی ‌استیشن نو

برای فعال‌سازی PlayStation Now دو راه وجود دارد؛ راه اول خرید مستقیم از سایت پلی‌استیشن است که نیاز به PayPal یا MasterCard یا کارت‌بانکی جهانی دیگر دارد. ازآنجایی‌که این امکانات در ایران در دسترس نیست، راه دوم که خرید گیفت‌ کارت PS Now است، تنها راه باقی‌مانده برای خرید و فعال‌سازی آن برای ما ایرانی‌هاست. بعد از تهیه گیفت‌کارت با اکانت پلی‌استیشن وارد سایت پلی‌استیشن شوید، گزینه Redeem Code را انتخاب کنید و کد 25 رقمی را وارد کنید.

پلی‌ استیشن نو

آیا پلی ‌استیشن نو ارزش خریدن دارد؟

جواب این سؤال نسبی است؛ خرید این اشتراک برای بعضی از افراد لازم و برای بعضی دیگر کاملاً غیرضروری است. عناوین خوب و بد زیادی در این سرویس وجود دارد و اگر تازه کنسول پلی استیشن 4 را خریداری کردید و علاقه‌مند به تجربه عناوین مختلف رایگان هستید، حتی یک لحظه هم برای خرید این اشتراک شک نکنید. PS Now با 800 بازی، یکی از بزرگ‌ترین کتاب‌خانه‌های ممکن را دارد؛ اما اگر در انتخاب بازی‌هایتان حساس هستید یا دوست دارید بخش آنلاین بازی‌ها را در کنار عناوین رایگان ماهانه تجربه کنید، خرید این اشتراک چیزی جز ضرر برایتان نخواهد بود. دلیل آن هم واضح است، پلی ‌استیشن نو گرچه بازی‌های زیادی دارد اما بازی‌های خیلی خوب زیادی ندارد؛ از سوی دیگر این سرویس امکان تجربه‌ی آنلاین بازی‌ را به مشترکین نمی‌دهد.

پلی ‌استیشن نو قطعاً سرویسی نیست که مذاق همه خوش بیاید. خرید و استفاده آن برای هر گیمری پیشنهاد نمی‌شود. لیست بازی‌های زیاد آن قطعاً مزیت بزرگی محسوب می‌شود، اما تعداد بازی‌های خیلی خوب آن کمتر از توقع هرگیمری است. از سوی دیگر این سرویس امکان تجربه‌ی آنلاین را به گیمر نمی‌دهد و برای تجربه آنلاین باید اشتراک پلی ‌استیشن پلاس نیز داشته باشید. خرید و داشتن اشتراک هردو سرویس اصلاً کار معقولی نیست. پیشنهاد می‌شود قبل از خرید پلی‌ استیشن نو، راهنمای خرید پلی‌استیشن پلاس را نیز مطالعه کنید و بعدازآن با توجه به نیاز خود یکی از این دو اشتراک را خریداری کنید.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.