پلی استیشن پلاس جدید
یحیی رحیمی

مشخصات و قیمت سرویس پلی استیشن پلاس جدید اعلام شد

یحیی رحیمی 9 فروردین 1401 بدون دیدگاه
478 بازدید

سونی پس از شایعات منتشر شده در مورد معرفی سرویس اسپارتاکوس، رسماً از تغییرات سرویس پلی استیشن پلاس رونمایی کرد. این سرویس که در ابتدا به‌عنوان رقیب ایکس باکس گیم پس معرفی شد؛ بنابر گفته جیم رایان ماهیت متفاوتی خواهد داشت و دو سرویس PlayStation Plus و PlayStation Now را ادغام می‌کند. در ادامه تمام آنچه لازم است در مورد سرویس جدید سونی بدانید را توضیح خواهد داد.

بنابر آخرین اخبار بازی، کاربران پلی استیشن از ماه ژوئن (اواسط خرداد) نیاز به تغییر عضویت پلاس خود دارند و قیمت و مشخصات این سرویس تغییر پیدا می‌کند. سرویس پلی استیشن پلاس به سه طبقه مختلف تقسیم شده است که هرکدام دارای ویژگی‌های خاص خود هستند. این سه طبقه‌بندی به‌ نام‌های Essential یا ضروری، پریمیوم و اکسترا معرفی شده‌اند که دارای قیمت‌های متفاوتی هستند و جزئیات آنها را به طور کامل در ادامه بخوانید.

سرویس PlayStation Plus Essential

سرویس ضروری پلی استیشن پلاس همان سرویس گذشته است و تغییر آن‌چنانی نکرده است. از جمله مشخصات آن باید به امکان دریافت دو بازی رایگان به‌صورت ماهانه، تخفیف‌های ویژه، امکان ذخیره‌سازی داده‌ها به‌صورت آنلاین و همچنین دسترسی به بازی‌های آنلاین اشاره کرد. هیچ تغییری برای اعضای فعلی پلاس ایجاد نخواهد شد و این افراد می‌توانند از همان سرویس گذشته استفاده کنند.

در مورد قیمت طبقه‌بندی Essential باید گفت که کاربران آمریکایی باید ماهانه 10 دلار برای عضویت بپردازند. این رقم برای کاربران اروپایی نیز 9 یورو است و افرادی که در ژاپن زندگی می‌کنند نیز 850 ین به‌صورت ماهانه می‌پردازند. همان‌طور که گفتیم، تغییری در این حالت ایجاد نشده است.

ًقیمت پلی استیشن پلاس

مزایای پلی استیشن پلاس اکسترا

پلی استیشن پلاس اکسترا با ارائه تمامی مزیت‌های طبقه‌بندی پیشین، 400 بازی از کنسول‌های پلی استیشن 4‌ و پلی استیشن 5 را اضافه می‌کند. این بازی‌ها شامل عناوین انحصاری سونی و همچنین بازی‌های شخصیت ثالث و ناشران خارجی می‌شود. تمامی بازی‌ها قابل دانلود خواهند بود و به‌نوعی این همان سرویس PlayStation Now‌ سابق است که با سرویس پلاس ادغام شده است و در یک پکیج کامل به فروش می‌رسد.

قیمت سرویس پلی استیشن پلاس اکسترا نیز ماهانه 15 دلار است و البته قیمت سالانه این سرویس 100 دلار اعلام شده است که به نسبت قیمت ماهانه، اندکی کمتر است. کاربران می‌توانند با پرداخت ماهانه 100 دلار یا گیفت کارت پلی استیشن که در حال حاضر حدود سه میلیون تومان قیمت دارد، اشتراک این سرویس را بخرند و از بازی‌های مختلف از جمله Death Stranding‌ و God of War‌ لذت ببرند.

پلی استیشن پلاس اکسترا

مزایای پلی استیشن پلاس پریمیوم

طبقه‌بندی پریمیوم پلی استیشن پلاس علاوه بر تمامی ویژگی‌های دو طبقه بندی قبلی، 340 بازی اضافه را در بر دارد. این بازی‌ها شامل عناوین PS3 هستند که از طریق کلاود و فضای ابری اجرا می‌شوند. دیگر بازی‌های کلاسیک پلی استیشن نیز از جمله بازی‌های PS2 و PSP در دسترس قرار می‌گیرند. امکان دسترسی از طریق کلاود به بازی‌های پلی استیشن از طریق سرویس پریمیوم وجود دارد و علاوه بر آن، دموها و پیشنهادهای بیشتری به اعضای این سرویس ارائه می‌شود.

هزینه ماهانه سرویس پریمیوم، 18 دلار اعلام شده است و هزینه سالانه نیز 120‌ دلار است. پلی استیشن برای بازارهایی که امکان دسترسی به کلاود را ندارند، سرویس پلی استیشن پلاس دولوکس را معرفی کرده است که اندکی از سرویس قبلی ارزان‌تر است. سونی نوشته است که با همکاری استودیوها، اکثر بازی‌های انحصاری به این سرویس اضافه می‌شوند و ماندگار خواهند بود؛ اما امکان انتشار بازی در روز اول به این سرویس وجود ندارد.

پلی استیشن پلاس گیم پس

پلی استیشن پلاس رقیب گیم پس؟

جیم رایان در مصاحبه‌ای با گیم اینداستری گفته است که هدف سرویس پلی استیشن پلاس جدید، رقابت با گیم پس نیست و افزودن بازی‌ها در هنگام انتشار، به آنها ضرر وارد می‌کند. این بدین معنی است که فروش هنگام انتشار برای سونی اهمیت دارد و نمی‌تواند مانند مایکروسافت به آمار و ارقام توجهی نکند.

جیم رایان گفته است که در مورد افزودن بازی‌ها هنگام انتشار به سرویس پلاس تصمیم‌گیری خواهد شد و ممکن است در آینده این امکان فراهم شود. منتظر عرضه سرویس جدید در ماه ژوئن باشید.

منبع: PSBlog

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

قیمت سرویس یک ماهه پلی استیشن پلاس پریمیوم چقدر است؟

هزینه ماهانه سرویس پریمیوم، 18 دلار اعلام شده است و هزینه سالانه نیز 120‌ دلار است. پلی استیشن برای بازارهایی که امکان دسترسی به کلاود را ندارند، سرویس پلی استیشن پلاس دولوکس را معرفی کرده است که اندکی از سرویس قبلی ارزان‌تر است.

۱
سرویس پلی استیشن پلاس جدید چه زمانی عرضه می‌شود؟

بنابر گفته سونی، این سرویس از ماه ژوئن شروع به کار خواهد کرد.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.