نکات قبل از انتشار بازی Sniper Elite 5
ارحام ادبخواه

هرآنچه که باید در مورد بازی Sniper Elite 5 بدانید

ارحام ادبخواه 24 اردیبهشت 1401 بدون دیدگاه
2,312 بازدید

حرکت در سایه‌ها، هدف گرفتن جمجمه دشمنان و جاسوسی نیروهای متحدین؛ کارل فیربورن (Karl Fairburne) قصد دارد در جدیدترین سفر جاسوسی خود به دل کشور فرانسه بزند و اهداف نیروهای نازی را بررسی کند. بازی Sniper Elite 5 که مدت زمان زیادی تا عرضه آن باقی نمانده، قصد دارد یک بار دیگر تجربه‌ای فوق‌العاده از مخفی‌کاری و اسنایپ کردن دشمنان ارائه دهد. با پارسی گیم و نکاتی که باید قبل از انتشار بازی Sniper Elite 5 بدانید، همراه شوید.

بازی Sniper Elite 5؛ دست و پنجه نرم کردن مجدد با نازی‌ها

استودیو Rebellion در طی سال‌های اخیر هیچ وقت دست از عرضه نسخه‌های جدید مجموعه Sniper Elite برنداشته و ظاهرا قصد ندارد این روند را متوقف کند. آن‌ها می‌خواهند جدیدترین شماره سری را با نام بازی Sniper Elite 5 در تاریخ 5 خرداد 1401 روانه بازار کنند تا یک تجربه مخفی‌کاری فوق‌العاده دیگر ارائه دهند. اما پیش از عرضه و تجربه اثر مذکور، یک سری نکات وجود دارد که بهتر است آن‌ها را بدانید و با نگاه بازتری به سراغ آن بروید.

داستان بازی Sniper Elite 5

داستان و محیط

همان‌طور که به احتمال زیاد می‌دانید، داستان مجموعه Sniper Elite در زمان جنگ جهانی دوم جریان دارد و نسخه پنجم هم در این میان استثنا نیست. شما در این بازی به صورت مجدد کنترل شخصیت همیشگی فرنچایز، یعنی کارل فیربورن را به دست می‌گیرید و باید به تنهایی به دل نیروهای دشمن بزنید. اما هدف اصلی بازی Sniper Elite 5 از فرستادن بازیکن به سمت پایگاه‌های دشمن چیست؟ کارل ماموریت دارد در جدیدترین هدف خود به سمت کشور فرانسه برود و یک پروژه مرموز با نام Operation Kraken را مورد بررسی قرار دهد. این پروژه که در دست نیروهای نازی آلمانی قرار دارد، به شدت مهم است و با توجه به اطلاعات می‌تواند روند جنگ را به طور کلی تغییر دهد. مغز متفکر Operation Kraken شخصی به نام آبلارد مولر (Abelard Moller) است که باید در موردش اطلاعات مختلفی کسب و سپس او را بکشید.

گیم پلی بازی Sniper Elite 5

گیم‌پلی

در نگاه اول بازی Sniper Elite 5 گیم‌پلی ساده و سر راستی دارد. شما یک اسنایپر به دست می‌گیرید و سپس از فاصله‌ای دور به کشتن دشمنان می‌پردازید. اما باور کنید که داستان به هیچ وجه انقدر ساده نیست. شما در حین نشانه گرفتن دشمنان باید مسائل مختلفی مانند میزان وزش باد و فاصله موجود با هدف را در نظر بگیرید؛ چرا که باد مسیر گلوله شما را عوض می‌کند و فاصله زیاد، باعث پایین آمدن آن می‌شود. یا در مثالی دیگر، باید صدا اسلحه خود را هم در نظر بگیرید و با شلیک در موقعیت مناسب، صدای آن را به حداقل برسانید. برای نمونه، هنگامی که یک هواپیما با صدای زیاد در حال رد شدن از روی سرتان است، صدای شلیک گلوله به گوش دشمنان نمی‌رسد.

البته که استفاده از اسلحه تنها گزینه از پا درآوردن دشمنان نیست و راه‌های دیگری هم وجود دارد. شما می‌توانید خیلی آرام از پشت دشمنان به سمت‌شان بروید و آن‌ها را با استفاده از چاقو و بدون صدای خاصی بکشید. حال در این میان اگر فکر کردید هوش مصنوعی عملکرد خوبی ندارد، می‌توانید میزان تهاجم و شکاکی آن‌ها را افزایش دهید. همچنین

نقشه های بزرگتر

نقشه‌های بزرگ‌تر

اگر بخواهیم خیلی صریح و مستقیم بگوییم، باید بدانید که نقشه‌های بازی Sniper Elite 5 از هر نسخه‌ای در مجموعه بزرگ‌تر هستند. به گفته استودیو Rebellion، قرار است در این بازی بزرگ‌ترین، پرجزئیات‌ترین و پرتعامل‌ترین نقشه‌های مجموعه را مشاهده کنیم. برای مثال، دست شما در جلو بردن ماموریت‌ها باز است و می‌توانید به کمک نقاط مختلف نقشه، کارهای متفاوتی انجام دهید. از وجود موقعیت‌های متعدد برای اسنایپ کردن دشمنان گرفته تا مکان‌های مناسب برای پنهان کردن جنازه‌ها، اسنایپر الیت 5  شما را در تنوع موقعیت‌های نقشه و گیم‌پلی ناامید نخواهد کرد.

البته که این نقشه‌های بزرگ صرفا برای انجام ماموریت‌های اصلی طراحی نشده‌اند و ماموریت‌ها و فعالیت‌های مختلفی را خود جای می‌دهند. همین تنوع‌ها و فعالیت‌های فرعی موجود باعث بالا رفتن ارزش تکرار بازی می‌شود تا این گونه، بدون خسته شدن چندین بار به اتمام آن بپردازید.

بخش Co-op در بازی Sniper Elite 5

مکانیک‌های بهبود یافته بخش Co-op

یکی از نکات جالب و مورد توجه بازی Sniper Elite 5، وجود یک بخش Co-op است. شما می‌توانید به کمک این قابلیت یکی از دوستان خود را وارد بازی کنید و به همراه او به اسنایپ کردن دشمنان بپردازید. حال این حالت Co-op نسبت به نسخه‌های پیش بهتر شده و شامل مکانیک‌های بهبود یافته‌ای می‌شود. برای مثال، از این پس می‌توانید تیرها و آیتم‌های موجود را با هم تیمی خود به اشتراک بگذارید یا به یکدیگر برای هماهنگی‌های بیش‌تر دستور دهید. استفاده از قابلیت Co-op هنگامی که Invasion Mode فعال است می‌تواند حسابی تاثیرگذار باشد.

جابه‌جایی در نقشه ها

قابلیت‌های جدید برای جا به جایی در نقشه

در حالی که فیزیک دویدن یا بالا رفتن از موانع شخصیت اصلی مانند نسخه‌های پیشین است، استودیو Rebellion راه‌های بیش‌تری را برای حرکت در نقشه ارائه می‌دهد. برای مثال، کارل می‌تواند با استفاده از زیپ لاین‌های موجود در نقشه خیلی سریع بین دو نقطه حرکت کند یا از یک سری مکان‌های مخصوص به سمت پایین سُر بخورد. همچنین، او از این به بعد می‌تواند از لبهِ موانع مختلف حرکت کند تا نقطه‌ای مناسب برای تیراندازی بیابد.

شخصی سازی اسلحه‌ها

شخصی‌سازی اسلحه‌ها

تمرکز بازی Sniper Elite 5 برای افزایش واقع‌گرایی صرفا به محیط محدود نمی‌شود و بخش‌های دیگری را هم در بر می‌گیرد. یکی از این بخش‌ها به شخصی‌سازی اسلحه‌ها مربوط می‌شود که می‌توانید با استفاده از آن، ظاهر و قابلیت‌های اسلحه خود را دست خوش تغییراتی کنید. برای مثال شما می‌توانید Stock، Receiver، Barrel یا حتی جنس اسلحه خود را به کلی تغییر دهید. شما در حین گشت و گذار در نقشه‌ها با یک سری Workbench مواجه می‌شوید که آیتم‌های جدیدی را برای شخصی‌سازی اسلحه‌ها آزاد می‌کنند.

در حین شخصی‌سازی اسلحه‌ها باید به چهار مولفه مهم با نام‌های Power، Mobility، Control و Rate of Fire توجه کنید. شما باید این مولفه‌ها را با توجه به سبک بازی خود و تیرهایی که استفاده می‌کنید تغییر دهید تا به ترکیب ایده‌آل برسید. البته در این میان انتخاب تیرها هم از اهمیت بالایی برخوردار هستند و می‌توانند سرنوشت‌ساز باشند. برای مثال برای کشتن دشمنانی که از زره استفاده می‌کنند، باید از تیرهای Armor Piercing بهره ببرید. استفاده از گلوله خفه‌کن و روش‌های کم سر و صداتر هم همیشه گزینه‌های مناسبی خواهند بود.

حالت Invasion Mode

حالت Invasion Mode

 Invasion Mode دقیقا همان چیزی است که به نظر می‌رسد. در این حالت، یک بازیکن دیگر به عنوان یک نازی وارد بازی شما می‌شود و نهایت تلاش خود را برای کشتن شما به کار می‌گیرد. در این شرایط بازیکن حریف می‌تواند به راحتی میان سربازها راه رفته و حتی به آن‌ها دستور دهد. اینگونه شما کار سخت‌تری خواهید داشت و علاوه بر مبارزه با هوش مصنوعی باید با یک بازیکن واقعی هم مبارزه کنید.

در این میان دو بازیکن رقیب می‌توانند با کشتن یکدیگر پاداش‌های مختلفی مانند اسکین اسلحه، اسکین شخصیت اصلی و… دریافت کنند. همچنین هنگامی که Invasion Mode فعال باشد میزبان XP بیش‌تری می‌گیرد و فردی که در حال حمله کردن است، اسلحه و آیتم‌های جدیدی دریافت می‌کند. علاوه بر این‌ها و همان‌طور که گفته شد، شما می‌توانید حتی هنگام فعال بودن Invasion Mode به صورت Co-op به تجربه بازی بپردازید. به عبارتی دیگر، شما می‌توانید یکی از دوستان خود را به بازی Sniper Elite 5 دعوت کنید و سپس به همراه او، به مبارزه با نیروهای هوش مصنوعی و گیمر حریف بپردازید.

حالت Squad Match

حالت Squad Match

بازی Sniper Elite 5 در بخش چندنفره رویه متفاوتی را نسبت به نسخه‌های قبلی در پیش می‌گیرد. پیش از این و در شماره‌های قبلی سری اسنایپر الیت، ما شاهد بخش‌های آنلاین 6 علیه 6 بوده‌ایم که در طی آن بازیکن‌ها در قالب تیم‌های 6 نفره به مبارزه با یکدیگر می‌پرداختند. اما بازی جدید این ایده را کنار گذاشته و شامل یک حالت آنلاین ۱۶ نفره با نام Squad Match می‌شود. در این حالت بازیکنان به چهار تیم چهار نفره تقسیم می‌شود و با همدیگر می‌جنگند. البته توجه داشته باشید که Squad Match یک حالت بتل رویال نیست و شباهت خاصی هم به آن ندارد. به طور کلی، این بخش یک حالت پویا است که در طی آن باید با هم‌تیمی‌های خود ارتباط برقرار کنید و نیروهای دشمن را هر چه زودتر بکشید.

بخش PVP

بخش PvP قابل شخصی‌سازی و بازگشت حالت‌های قدیمی

اگر Squad Match زیاد مورد پسند شما قرار نگرفت، حالت‌های دیگری هم وجود دارند که قادر هستید به سمت‌شان بروید. در حالی که حالت‌های قدیمی مانند Free-For-All، Team Match و No-Cross در بازی Sniper-Elite 5 باز می‌گردند، یک بخش آنلاین PvP و قابل شخصی‌سازی هم وجود دارد. در این حالت قابل شخصی‌سازی می‌توانید قوانین بازی را تغییر دهید و خود شما مانند یک بازیساز رفتار کنید. علاوه بر این‌ها یک حالت Survival Mode هم وجود دارد که در طی آن، در تیم‌های سه نفره قرار می‌گیرید و باید موج عظیم نیروهای دشمن را بکشید.

بخش چندنفره بازی Sniper Elite 5

سیستم پیشرفت بخش چندنفره، کلاس‌ها و Supply Dropها

در بازی Sniper Elite 5 سیستم پیشرفت بخش Multiplayer هم دست خوش یک سری تغییرات شده است. برای مثال دیگر برای آزاد کردن اسکین‌ها و اسلحه‌های جدید ضرورتی بر تجربه کمپین داستانی نیست و می‌توانید آن‌ها را به صورت مجزا آزاد کنید. برای این کار باید به تکمیل یک سری چالش‌های مختلف بپردازید تا اسکین‌ها و اسلحه‌ها را به عنوان پاداش دریافت کنید. همچنین بخش چندنفره بازی شامل کلاس‌های مختلفی می‌شود که باید یکی از آن‌ها را برای مبارزه با دشمن برگزینید.

این کلاس‌ها که با نام‌های Scout، Medic، Engineer و Assault شناخته می‌شوند هر کدام قابلیت‌های خاص خود را دارند. البته که این کلاس‌ها در هر بازی دائمی نیستند و می‌توانید در حین Spawn شدن آن‌ها را تغییر دهید. حال اگر با انجام دادن فعالیت‌های متفاوت سطح خود را ارتقا دهید یا Level-Up کنید، یک سری امتیاز به دست می‌آورید که قادر هستید به وسیله آن‌ها، Perkهای تازه‌ای برای شخصیت خود آزاد کنید. البته که این Perkها یک سری موارد کلی مانند افزایش Damage اسلحه‌ها نیستند و هر یک توانایی‌های مخصوص کلاس‌های موجود را زیاد می‌کنند.

در این نقطه هم باید به Supply Dropها اشاره کنیم که در فاصله‌های زمانی معین در سطح نقشه فرود می‌آیند و با خود آیتم‌های خاصی مانند اسلحه‌های قدرتمندر به همراه می‌آروند. نکته جالبی که در مورد Supply Dropها وجود دارد این است که به محض باز کردن آن‌ها، می‌توانید محل حضور دشمنان تا شعاع 50 متری را ببینید. با توجه به اهمیت بالای این Supply Dropها، همه برای باز کردن آن‌ها تلاش می‌کنند و بنا بر همین موضوع، کار سختی برای استفاده از آن‌ها خواهید داشت.

Kill Cam

Kill Camهای بهبود یافته

Kill Camهای نسخه‌های پیشین مجموعه Sniper Elite را به یا دارید؟ همان صحنه‌هایی که رد شدن گلوله از اعضای بدن دشمنان را با دقت کامل به آناتومی نمایش می‌دادند؟ خب جالب است بدانید که به گفته خود سازندگان، این Kill Camها در بازی Sniper Elite 5 پرجزئیات‌تر از همیشه هستند و ترسناک‌تر به نظر می‌رسند. برای درک این موضوع کافی است هنگام شروع به تجربه بازی، یک گلوله را به سمت دشمنان شلیک کنید تا شاهد تخریب بدن آن‌ها باشید.

محتویات Season Pass

محتویات Season Pass بازی Sniper Elite 5

درست مانند نسخه‌های قبلی مجموعه، اسنایپر الیت 5 هم پس از عرضه رسمی میزبان محتوهای جدیدی خواهد شد. حال اگر Season Pass بازی را تهیه کنید به دو ماموریت داستانی جدید، دو پک اسکین اسلحه، دو اسکین مخصوص شخصیت‌ها و 6 پک اسلحه جدید دست پیدا خواهید کرد. البته که می‌توانید محتویات ذکر شده را به صورت تک‌تک هم خریداری کنید. همچنین باید اشاره کنیم که به احتمال زیاد و درست مانند شماره‌های قبلی، شاهد به روز رسانی‌های رایگان هم خواهیم بود تا بازیکنان مدت زمان بیش‌تری را درون بازی بگذرانند.

سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Sniper Elite 5 بازی

سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی

متاسفانه تا این لحظه جزئیاتی در مورد سیستم پیشنهادی بازی Sniper Elite 5 نداریم ولی می‌توانیم حداقل سیستم مورد نیاز را برای شما شرح دهیم. شما برای اجرای بازی به یک پردازنده Intel Core i3-8100 (یا یک CPU با قدرت مشابه)، هشت گیگابایت رم و یک کارت گرافیک با چهار گیگابایت VRAM نیاز خواهید داشت. همچنین برای نصب بازی مورد بحث باید حدود ۸۵ گیگابایت از فضای خود را خالی کنید.

قابلیت Cross Platform

کراس پلتفرم

استودیو Rebellion به طور علنی اعلام کرد که بازی Sniper Elite 5 به صورت کامل از قابلیت Cross-Platform پشتیبانی می‌کند. با این حال هنوز اطلاعات خاصی در مورد سیستم پیشرفت کراس پلتفرمی و نحوه رویارویی کاربران کنسول‌ها و پی سی در دسترس قرار ندارد و باید بیش‌تر منتظر بمانیم. اما به طور کلی، وجود Cross-Platform با توجه عظیمی که به بخش‌های چندنفره معطوف شده، اقدام به شدت مثبتی است.

عرضه بازی Sniper Elite 5 روی Game Pass

عرضه روی سرویس ایکس باکس گیم پس

با توجه به اطلاعاتی که در دسترس قرار دارد، بازی Sniper Elite 5 از اولین روز عرضه برای کاربران سرویس ایکس باکس گیم پس هم منتشر خواهد شد. به همین ترتیب اگر جزو کاربران سرویس مذکور باشید، می‌توانید از تاریخ ۵ خرداد ۱۴۰۱ به تجربه بازی بپردازید.

بازی Sniper Elite 5 که طرفداران سبک مخفی‌کاری حسابی منتظر آن هستند، در تاریخ ۵ خرداد ۱۴۰۱ برای پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس|اس و پی سی منتشر خواهد شد. در صورتی که نسخه نسل هشتمی بازی را تهیه کرده باشید می‌توانید به صورت رایگان نسخه نسل نهمی آن را تجربه کنید.

در پایان نظر شما در این باره چیست؟ آیا این بازی می‌تواند انتظارات را برآورده کند؟ نظرات خود را در مورد نکاتی که باید قبل از تجربه بازی Sniper Elite 5 بدانید با تیم پارسی گیم به اشتراک بگذارید.

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بازی Sniper Elite 5 در چه تاریخی منتشر می‌شود؟

این بازی در تاریخ ۵ خرداد ۱۴۰۱ برای کاربران پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس|اس و پی سی منتشر خواهد شد

۱
آیا Sniper Elite 5 از Cross-Platform پشتیبانی خواهد کرد؟

بله، شما می‌توانید از روز عرضه از قابلیت Cross-Platform بهره ببرید

۲
آیا امکان تجربه بازی به صورت Co-op وجود دارد؟

بله شما می‌توانید به همراه یکی از دوستان خود بازی را به صورت Co-op تجربه کنید

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.