Forza Horizon 5
مبین نعمت‌اللهی

حجم بازی Forza Horizon 5 مشخص شد؛ پیش دانلود برای گیم پس شروع شد

مبین نعمت‌اللهی 1 آبان 1400 3 دیدگاه
2,956 بازدید

کمتر کسی نمایش خیره‌کننده بازی Forza Horizon 5 در جریان کنفرانس مطبوعاتی مایکروسافت در نمایشگاه E3 را از یاد برده است. با این حال، اگر برای تجربه‌ی یکی از بهترین بازی‌های شبیه‌ساز رانندگی لحظه‌شماری می‌کنید، بایستی اشاره کرد که به 103 گیگابایت فضای خالی بر روی Xbox Series X نیاز خواهید داشت.

استودیو Playground Games، یکی از به‌نام‌ترین استودیو‌های فرست‌پارتی مایکروسافت یا همان Xbox Game Studios چندی بعد از اعلام خبر رسمی گلد شدن بازی Forza Horizon 5 از فعال شدن قابلیت پیش دانلود این بازی بر روی پلتفرم‌های هدف خبر داد. قابلیت پیش دانلود این امکان را به بازی‌کنندگان می‌دهد تا پیش از انتشار رسمی بازی، نسخه‌نهایی را دانلود و آن را در محیط My Games & Apps کنسول خود ذخیره کنند. به تعبیر توسعه‌دهندگان بازی و به نقل از استودیو PGG، حجم‌نهایی جدیدترین نسخه از فرنچایز فورتزا هورایزن بر روی رایانه‌های شخصی و کنسول ایکس باکس سری ایکس نزدیک به 103 گیگابایت خواهد بود. رقمی که برای کنسول Xbox One افزایش یافته و حجم بیشتری از حافظه‌ داخلی کنسول شما اشغال می‌شود.

Forza Horizon 5

جزئیات در فورتزا هورایزن 5 دیوانه‌وار‌ است

این خبر که در حساب رسمی Forza Horizon در‌ توئیتر اعلام و با انتشار پستی در وبلاگ فورتزا موتور اسپورت همراه شد، توضیحاتی از حجم هر یک از نسخه‌های بازی Forza Horizon 5 بر روی کنسول‌های ایکس باکس و دلایل کم حجم بودن نسخه‌ی سری X در مقایسه با نسخه‌ی ایکس باکس وان ارائه می‌دهد. طبق گفته‌های استودیو Playground Games، قابلیت Pre-load همچنان بر روی رایانه‌های شخصی در دسترس نخواهد بود.

تعجبی ندارد که هورایزن 5 یکی از حجیم‌ترین بازی‌های نسل حال‌حاضر کنسول‌های خانگی لقب بگیرد. این بازی نه تنها بیش از 400 خودرو، از SUV جدید فورد یعنی Ford Bronco تا ابرخودرو 1021 اسب‌بخاری مرسدس‌بنز، Mercedes-AMG One را شامل می‌شود، بلکه نقشه آن 1.5 برابر بزرگ‌تر از Forza Horizon 4 خواهد بود.

بازی موردانتظار فورتزا هورایزن 5 سرانجام در تاریخ 9 نوامبر سال 2021 میلادی بر روی رایانه‌های شخصی و تمامی کنسول‌های ایکس باکس عرضه شده و از همان روز انتشار در دسترس مشترکین Xbox Game Pass قرار می‌گیرد. این سرویس با پشتیبانی از 100 بازی‌ویدئویی فرست‌پارتی و مولتی‌پلتفرم با حق‌اشتراک ماهانه 10 دلار عرضه می‌شود. این سرویس با ارائه‌ی نسخه‌ای جامع‌تر از پشتیبانی همزمان در پلتفرم‌های رایانه‌شخصی، ایکس باکس و تلفن‌همراه، در کنار دسترسی به سرویس Cloud Gaming، نسخه‌ی Xbox Game Pass Ultimate را با حق‌اشتراک ماهانه 15 دلار، معادل 11 پوند به بازی‌کنندگان علاقه‌منده بازی‌های کامپیوتری ارائه می‌دهد.

منبع: The Gamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 3 دیدگاه
  • Avatar

    حسین

    مهمان

    اوه اوه حاجی خیلیه یعنی تو گیم پس صد گیگ باید بدیم این دانلود شه؟؟

    پاسخ دهید
  • Avatar

    امیر حسین

    مهمان

    سلام لطفا حجم بازی را اعلام به فرمایید

    پاسخ دهید
    • یحیی رحیمی

      یحیی رحیمی در پاسخ به امیر حسین

      دبیر محتوا

      101 گیگابایت