استودیوهای بازی‌سازی برادران وارنر سونی
محمد صادق شجاعی

شایعه: سونی مالکیت استودیوهای بازی‌سازی برادران وارنر را در اختیار می‌گیرد

محمد صادق شجاعی 11 اردیبهشت 1401 1 دیدگاه
392 بازدید

اخیرا بازار شایعات مربوط به استودیویی که به زیر‌مجموعه‌های شرکت سونی اضافه می‌شود، بسیار داغ است. رسانه‌های مختلفی حدس و گمان خود را منتشر کرده و اینسایدر‌های متعددی اطلاعات خود را در شبکه‌های اجتماعی با دیگران به اشتراک گذاشته‌اند. حال طبق جدید‌ترین اخبار بازی، شایعه تازه‌ای منتشر شده که بر اساس آن سونی به عنوان مالک استودیوهای بازی‌سازی برادران وارنر معرفی خواهد شد.

عمران خان، یکی از خبرنگاران برجسته صنعت ویدیو گیم بوده که تا‌کنون اخبار بسیاری را منتشر کرده است. او به‌تازگی ادعا کرده است که بخش بازی‌های ویدیویی شرکت Warner Bros به فروش خواهد رسید. او اضافه می‌کند که تعدادی از شرکت‌های بزرگ صنعت ویدیو گیم از جمله سونی، مایکروسافت، الکترونیک آرتز، Take-Two ،Tencent ،Netease و PUBG Corp علاقه‌مند به در اختیار گرفتن مالکیت استودیوهای شرکت برادران وارنر هستند. با توجه به این که هیچ‌کس انتظار چنین امری را نداشت، معرفی استودیوهای شرکت Warner Bros به عنوان زیر‌مجموعه سونی یا مایکروسافت، غافلگیر‌کننده و در عین حال جالب‌توجه است.

پیش از این شایعاتی منتشر شد که در قالب آن‌ها از مالکیت سونی بر استودیو FromSoftware خبر داده شده بود. اما با توجه به شرایط کنونی، به نظر می‌رسد این امر تنها در حد حدس و گمان باقی می‌ماند. گزارش منتشر شده از سوی عمران خان اعتبار بیشتری داشته و احتمال تحقق آن وجود دارد. از آن جایی که شرکت سونی بارها تاکید کرده در روز‌های آینده مالکیت استودیوهای بیشتری را در اختیار خواهد گرفت، احتمال اضافه شدن استودیوهای Warner Bros به جمع زیر‌مجموعه‌های این شرکت وجود دارد.

مایکروسافت یکی دیگر از گزینه‌های احتمالی بوده که از شانس کمتری نسبت به سونی برخوردار است. این شرکت هم‌اکنون با مشکلات مربوط به مالکیت شرکت اکتیویژن بلیزارد دست‌وپنجه نرم می‌کند. مدتی پیش ردموندی‌ها با پرداخت مبلغی هنگفت برای در اختیار گرفتن مالکیت ناشر سری Call of Duty تلاش کردند. اما این امر با استقبال نهاد‌های دولتی مواجه نشد و در حال حاضر قرارداد بین مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد از حیث قوانین ضد انحصار در حال بررسی است. با این وجود که اکثریت سهام‌داران با مالکیت مایکروسافت موافقت کرده‌اند، اما احتمال لغو آن و بقای Activision Blizzard به عنوان یک شرکت مستقل وجود دارد.

استودیوهای بازی‌سازی برادران وارنر سونی

Mortal Kombat از مهم‌ترین IPهای استودیوهای برادران وارنر

همچنین در گزارش عمران خان آمده که شرکت برادران وارنر IPهای تحت لایسنس خود را به فروش گذاشته است. این امر برای بسیاری از شرکت‌ها و استودیوهای فعال در صنعت ویدیو گیم می‌تواند جذاب و مهم باشد. از بین IPهایی که شرکت Warner Bros مالکیت آن‌ها را در اختیار دارد می‌توان به Mortal Kombat ،Batman ،Injustice ،Harry Potter و Shadow of Mordor اشاره کرد.

در ماه‌های اخیر ثابت شده است که پرداخت مبالغ سنگین برای در اختیار گرفتن مالکیت شرکت‌ها و استودیوهای مختلف، تنها به سونی و مایکروسافت محدود نمی‌شود. در این دوره شرکت تیک تو با پرداخت مبلغ 12.7 میلیارد دلار شرکت Zynga را به مالکیت خود در آورد. همچنین EA با مجموع مبلغ 3.8 میلیارد دلار شرکت Glu Mobile و استودیو Playdemic را به زیر‌مجموعه‌های خود اضافه کرد. از دیگر قرارداد‌های مالکیت بزرگ در سال‌های اخیر می‌توان به مالکیت شرکت Tencent بر استودیو Sumo Group به‌واسطه پرداخت مبلغ 1.27 میلیارد دلار اشاره کرد؛ بنابراین این احتمال وجود دارد که در عین ناباوری یکی از شرکت‌های الکترونیک آرتز، تیک تو یا تنسنت به عنوان مالک استودیوهای برادران وارنر معرفی شوند.

نظر شما در این باره چیست؟ ترجیح می‌دهید کدام شرکت مالکیت استودیوهای بازی‌سازی Warner Bros را در اختیار بگیرد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Dualshockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    حشمت

    مهمان

    تبریک
    مورتال با موفقیت انحصاری شد

    پاسخ دهید