بهترین بازی‌های مبارزه‌ای سال 2022
علی ناجی مقدم

بهترین بازی‌ های مبارزه‌ای سال 2022 که باید تجربه کنید

علی ناجی مقدم 12 اردیبهشت 1401 1 دیدگاه
7,927 بازدید

یکی از ژانرهای پرطرفدار و قدیمی در بازی‌های ویدیویی، سبک مبارزه‌ای بوده که به دلیل گیم پلی هیجان‌انگیز و متفاوتش بسیاری را مجذوب خود کرده است. بازی‌های مبارزه‌ای تاریخچه دیرینه‌ای در صنعت بازی‌های ویدیویی دارند و از همان ابتدا، به‌عنوان یک ژانر مستقل در کنار سایر سبک‌ها حضور داشتند. در این مقاله تعدادی از بهترین بازی‌های مبارزه‌ای سال 2022 را معرفی خواهیم کرد.

تجربه بهترین بازی‌ های مبارزه‌ای در سال 2022

مهم‌ترین عامل جذابیت بازی‌های مبارزه‌ای گیم پلی است. شما در چنین بازی‌هایی کنترل یک کاراکتر را در دست گرفته و در میدان مبارزه مقابل حریف قرار می‌گیرید. معمولاً مبارزات به شکل انفرادی و تک به تک اجرا شده و فردی که بتواند دو راند را پیروز شود، برنده نهایی خواهد بود. تنوع بالای کاراکترها، تکنیک‌ها و کمبوهای مختلف، نیاز به کسب مهارت در اجرای حرکات رزمی و… باعث می‌شود گیم پلی بازی‌های مبارزه‌ای با وجود ساده بودن، دارای عمق بسیار بالایی باشد و صرفاً به ضربه زدن و دفاع کردن خلاصه نشود. در ادامه همراه پارسی گیم باشید تا بهترین بازی‌های مبارزه‌ای که در سال 2022 می‌توانید تجربه کنید را معرفی کنیم.

بازی Guilty Gear Strive

Guilty Gear Strive

اگر از آن دسته افرادی هستید که به انیمه‌های ژاپنی علاقه دارید و می‌خواهید بازی مبارزه‌ای درخوری برای خود پیدا کنید، بازی Guilty Gear Strive یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما در سال 2022 خواهد بود. این بازی آخرین شماره در سری بازی‌های Guilty Gears بود که روایت داستانی شماره‌های قبلی را ادامه می‌دهد. آنچه در گیم پلی بازی جلب‌توجه می‌کند، سبک و سیاق ساده آن است که یادگیری بازی را برای طیف گسترده‌ای از بازیکنان راحت می‌کند.

ولی با وجود این سادگی، عمق گیم پلی و حرکت‌های رزمی مختلفی که هرکدام کمبوی مخصوص خودشان را دارند، برای بازیکنان حرفه‌ای و ماهر هم جذاب خواهد بود. چیزی که همیشه در سبک بازی‌های انیمه محور به چشم می‌آید، تصویرپردازی است که در این بازی هم به‌خوبی این امر نظر شما را به خودش جلب می‌کند. از لحاظ گرافیکی شما با یک اثر هنری مبارزه‌ای طرف هستید که به خوبی کاراکترها و عناصر را مانند انیمه‌های ژاپنی به تصویر کشیده و در همین حال مبارزات جذابی را نیز به خوردتان می‌دهد.

بازی Super Smash Bros

Super Smash Bros. Ultimate

یکی دیگر از بهترین بازی‌های مبارزه‌ای سال 2022 که می‌توانید تجربه کنید، بازی Super Smash Bros. Ultimate است. این بازی جذاب که ساخته نینتندو است، دنیایی متفاوت و مملو از کاراکترهای محبوب مربوط به بازی‌های استودیو را در سبک مبارزه‌ای به خوردتان می‌دهد. شما در این بازی با بیش از 74 کاراکتر مختلف از بازی‌هایی مثل The Legend of Zelda، Street Fighter، Final Fantasy و همچنین Mario محبوب را ملاقات کرده و وارد میدان نبرد می‌شوید.

جدای از کاراکترهای به‌یادماندنی، گیم پلی نسبتاً ساده این بازی باعث می‌شود که برای طیف گسترده‌تری از بازیکنان در دسترس و لذت‌بخش باشد. در بازی Super Smash Bros. Ultimate هدف سازندگان سرگرم شدن و گذراندن لحظاتی لذت‌بخش در کنار دوستان بوده و به خوبی توانسته‌اند این امر را پیاده‌سازی کنند. شما کمتر باید نگران کمبوهای پیچیده و مختلف باشید و از محیط‌های کارتونی و رنگارنگ بازی لذت ببرید. نکته دیگر عدم وجود نوار سلامتی بوده و برای شکست دادن حریف، باید پس از وارد کردن ضربه‌های کافی آن‌ها را از میدان به بیرون پرتاب کنید. تجربه دنیای Mario و سایر ساخته‌های نینتندو در قالب یک بازی مبارزه‌ای جذاب می‌تواند برای هر فردی لذت‌بخش باشد.

بازی King of Fighters

The King of Fighters XV

یکی دیگر از سری بازی‌های مبارزه‌ای جذاب همین سری The King of Fighters بوده که از سال 1994 در دسترس بازیکنان قرار گرفته و مانند عناوین معروف، شماره‌های زیادی از آن منتشر شده است. جدیدترین شماره این سری می‌تواند یکی از بهترین بازی‌های مبارزه‌ای سال 2022 باشد که باید تجربه کنید. بازی از لحاظ گرافیکی پیشرفت‌های بسیاری داشته و مکانیک‌های گیم پلی و کمبوهای رزمی در آن به خوبی پیاده‌سازی شده‌اند.

در بازی The King of Fighters XV به 39 کاراکتر مختلف با قابلیت‌ها و سبک‌های منحصربه‌فرد دسترسی دارید. گیم پلی بازی نسبت به بازی‌های مبارزه‌ای معروف، تفاوت‌هایی دارد. شما در این بازی تیمی از 3 مبارز را تشکیل داده و به‌صورت نوبتی با آن‌ها وارد میدان نبرد خواهید شد. سرعت و اکشن بالای گیم پلی در کنار راندهای متوالی باعث می‌شود هم مدت زمان طولانی‌تری درگیر مبارزات رزمی اکشن شوید و هم از آن لذت ببرید. همچنین اگر از طرفداران قدیمی این سری باشید، می‌توانید روایت داستانی کاراکترهایش که از سال 1994 شروع شده بود را به سرانجام برسانید.

بازی Tekken 7

Tekken 7

قطعاً زمانی که نام بازی‌های مبارزه‌ای به زبان آید، سری محبوب و قدیمی Tekken را نباید فراموش کرد. این سری که یکی از پرطرفدارترین بازی‌های مبارزه‌ای محسوب می‌شود تا به امروز 7 شماره از آن منتشر شده و همواره توانسته انتظارات هوادارانش را برآورده کند. جدیدترین شماره این سری یعنی بازی Tekken 7 یکی دیگر از بهترین بازی‌های مبارزه‌ای سال 2022 است که می‌توانید تجربه کنید. اصول گیم پلی و مبارزات در سری Tekken همواره کلاسیک و اصیل بوده و شماره هفتم نیز از این قاعده مستثنا نیست.

از لحاظ داستانی، بازی Tekken 7 ماجراهای گروه Mishima را دنبال کرده و علت بسیاری از مبارزات و داستان پس‌زمینه کاراکترهای محبوبی را در آن کشف خواهید کرد. یکی از ویژگی‌های سری Tekken همین داستان جذاب و شخصیت‌پردازی مناسبش بوده که به هر کاراکتر عمق می‌دهد و به‌نوعی در آن هر مبارز، برای دلیلی مهم و منطقی وارد میدان نبرد شده است. علاوه بر این بسته‌های الحاقی و به‌روزرسانی‌های متعددی که برای Tekken 7 منتشر شده، محتوای جذاب بیشتری را برای تجربه در اختیار آن بازیکنان قرار داده است.

بازی Mortal Kombat

Mortal Kombat 11

اگر بخواهیم یکی دیگر از محبوب‌ترین بازی‌های مبارزه‌ای را در کنار سری Tekken معرفی کنیم، سری بازی‌های Mortal Kombat هستند که از گذشته تا به امروز حضور قوی داشته و به‌نوعی یکه‌تاز در ژانر مبارزه‌ای بوده‌اند. خشونت بالا و گیم پلی نسبتاً چالش‌برانگیزتر نسبت به سایر بازی‌های مبارزه‌ای، ویژگی بارز سری Mortal Kombat است. آخرین شماره این سری یعنی بازی Mortal Kombat 11 یکی از بهترین بازی‌های مبارزه‌ای سال 2022 است که تا مدت‌ها می‌تواند شما را درگیر خشونت، خونریزی و مبارزات هیجان‌انگیزش کند.

بازی Mortal Kombat 11 یکی از واقع‌گرایانه‌ترین گرافیک‌ها را داشته و تمامی انیمیشن‌ها در آن زیبا و با جزییات بالایی طراحی شده‌اند. این موضوع باعث می‌شود خشونتی که در بازی وجود دارد را به شکلی کامل و بدون نقص تجربه کنید. صحنه‌های معروف Fatality برای هر کاراکتر و مبارزه منحصربه‌فرد است یکی از اصلی‌ترین دلایل جذابیت سری Mortal Kombat بین طرفدارانش هستند. علاوه بر این به‌روزرسانی‌های جدید بازی، شخصیت‌ها و کاراکترهای معروفی را وارد بازی کرده که شاید قبلاً در فیلم‌های سینمایی با آن‌ها آشنا شده باشید، شخصیت‌هایی مثل Terminator، Alien، Predator و…

بازی Brawlhalla

Brawlhalla

اگر می‌خواهید عنوانی ساده‌تر و در دسترس تر در ژانر مبارزه‌ای را تجربه کنید، بازی Brawlhalla گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. این بازی با گرافیک کارتونی و بامزه علاوه بر اینکه خشونت کمتری دارد و برای طیف سنی گسترده‌تری در دسترس است، تجربه‌ای لذت‌بخش و بامزه را در کنار مبارزات رزمی به خوردتان می‌دهد. شما در این بازی به 54 کاراکتر مختلف دسترسی دارید و مبارزات در آن به‌صورت آنلاین در مقابل سایر بازیکنان صورت می‌گیرد.

برای تجربه بازی نیازی به پرداخت پول نیست و تمامی ویژگی‌های آن به‌صورت کاملاً رایگان در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد. تنوع بالای کاراکترها، مبارزات اکشن و سرعتی و وجود کلاس‌های مختلفی از مبارزان و کمبوهای مخصوص، باعث شده تا این بازی عنوان مناسب دیگری برای علاقه‌مندان به سبک مبارزه‌ای باشد. سازندگان بازی نیز با ارائه به‌روزرسانی‌های دائمی محتوای جدیدی برای بازیکنان فراهم می‌کنند.

بازی Street Fighter V

Street Fighter V

در کنار عناوین بزرگی مثل Mortal Kombat و Tekken در سبک مبارزه‌ای، سری بازی‌های Street Fighter نیز توانستند به جایگاه ویژه‌ای نزد طرفداران این ژانر دست پیدا کنند. این سری بیشتر برای مخاطبان شرق کرده زمین طراحی شده و از لحاظ سبک گرافیک و طراحی‌های هنری این موضوع کاملاً ملموس است. جدیدترین شماره سری یعنی بازی Street Fighter V نیز بر مبنای همان اصول استوار شده و دنباله‌ای مناسب برای طرفداران قدیمی سری محسوب می‌شود.

در بازی Street Fighter V مکانیک‌های جدیدی به گیم پلی اضافه شد تا بتواند روح جدیدی به آن بدمد. در بازی پنجم هر مبارزه به سه مهارت جدید نیز در کنار سایر قابلیت‌های منحصربه‌فردش دسترسی دارد که با استفاده از آن می‌توان کمبوهای جدیدی ایجاد کرد. گرافیک بازی از دیگر نکات بارزش است که شاید نسبت به نسل جدید چندان به چشم نیاید اما ارزش هنری بالایی داشته و مدل‌سازی کاراکترها و انیمیشن‌ها در آن فوق‌العاده هستند.

بازی Nickeladeon All Star Brawl

Nickelodeon All-Star Brawl

اگر از تجربه بازی Super Smash Bros لذت برده‌اید، یکی دیگر از بهترین بازی‌های مبارزه‌ای سال 2022 برای شما می‌تواند بازی Nickelodeon All-Star Brawl باشد. مبارزه در دنیاهای فانتزی و متفاوت کارتونی چیزی است که در این بازی انتظار شما را می‌کشد. همانند Super Smash Bros که کاراکترهای محبوب و معروف نینتندو را وارد میدان نبرد می‌کرد، بازی Nickelodeon All-Star Brawl شخصیت‌های معروفی از کارتون‌های آشنا مثل باب اسفنجی، لاک‌پشت‌های نینجا و… را برای مبارزه در اختیار شما قرار می‌دهد.

تمامی ضربه‌ها و فنون قابل‌اجرا توسط این کاراکترها منحصربه‌فرد بوده و بسته به نوع شخصیت اصلی آن‌ها طراحی شده است که باعث می‌شود سبک مبارزه هرکدام متفاوت باشد. شما کافی است کاراکتر کارتونی موردعلاقه خود را انتخاب کرده و برای هیجان بی‌حدومرز آماده شوید.

بازی For Honor

For Honor

بازی For Honor هرچند در ابتدا شروع موفقی نداشت اما پس از به‌روزرسانی‌ها و محتوای اضافی متعددی که توسط استودیو سازنده به آن اضافه شد، اکنون به یکی از گزینه‌های مناسب برای بازی‌های سبک مبارزه‌ای تبدیل شده است. این بازی نسبت به سایر بازی‌های فهرست کمی متفاوت بوده و در آن زاویه دوربین دید از بغل وجود ندارد. شما در For Honor به گذشته سفر کرده و مبارزاتی تن‌به‌تن را با شمشیر، نیزه و سپر تجربه خواهید کرد. زاویه دوربین سوم شخص، قدم زدن در دنیای فانتزی قرون‌وسطا و مبارزه در کنار سایر بازیکنان به‌صورت آنلاین، از ویژگی‌های بارز بازی For Honor هستند.

در بازی کلاس‌های مختلفی از مبارزهای باستانی وجود دارد که به دلیل سیستم عمیق و پیچید مبارزات و کمبوهای هر کدام از آن‌ها، عمق بالایی به کل گیم پلی می‌بخشند. گرافیک زیبا و انیمیشن‌های واقع‌گرایانه بازی از دیگر مواردی است که تجربه آن را برای طرفداران سبک مبارزه‌ای و اکشن لذت‌بخش می‌کند. اگرچه از انتشار بازی For Honor زمان زیادی گذشته، اما همچنان می‌تواند یکی از بهترین بازی‌های مبارزه‌ای سال 2022 برای شما باشد.

بازی Soulcalibur

Soulcalibur VI

یکی دیگر از سری بازی‌های معروف مبارزه‌ای، سری Soulcalibur بوده که در آن مبارزات بر مبنای سلاح‌های سرد افسانه‌ای و فانتزی طراحی شده‌اند. شماره هفتم سری با نام بازی Soulcalibur VI توانست هم انتظارات طرفداران و هم منتقدین را برآورده کند. اصول گیم پلی در بازی همانند بسیاری از سایر عناوین مبارزه‌ای بوده اما تفاوت اصلی‌اش، وجود سلاح‌های منحصربه‌فرد برای هر کاراکتر بوده که قابلیت‌های ویژه‌ای به آن‌ها می‌دهد.

از لحاظ گرافیکی نیز بازی در سطح قابل قبولی قرار داشته و جلوه‌های ویژه و همچنین انیمیشن کاراکترها در آن به خوبی پیاده‌سازی شده‌اند. اگر می‌خواهید تجربه یکی از بهترین بازی‌های مبارزه‌ای سال 2022 را در کنار شمشیرهای افسانه‌ای به خورد خود دهید، بازی Soulcalibur VI را از دست ندهید.

بازی‌های مبارزه‌ای در طول تاریخ توانستند به خوبی جایگاه محبوبی بین طرفداران حفظ کنند. این بازی‌ها با اصول ساده و کلاسیک در گیم پلی و همچنین معرفی کاراکترهای به‌یادماندنی می‌توانند ساعت‌ها بازیکن را سرگرم کنند. ما در این مقاله تعدادی از بهترین بازی‌های مبارزه‌ای سال 2022 را معرفی کردیم، از مبارزات خشن و خونین در Mortal Kombat 11 گرفته تا نبرد در کنار کاراکترهای کارتونی Mario در بازی Super Smash Bros هر کدام به شکلی متفاوت جذاب و سرگرم‌کننده هستند. کدام بازی‌های مبارزه‌ای دیگر برای تجربه در سال 2022 را پیشنهاد می‌کنید؟

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

کدام بازی‌ها را در ژانر مبارزه‌ای طبقه‌بندی می‌کنند؟

بازی‌هایی که در آن محوریت گیم پلی بر روی مبارزات تن به تن و حرکات رزمی بوده و معمولا در یک میدان نبرد به شکل انفرادی شکل می‌گیرد.

۱
معروف‌ترین بازی‌]ای مبارزه‌ای کدامند؟

سری بازی‌های Mortal Kombat و سری بازی‌های Tekken

۲
کدام بازی‌های مبارزه‌ای برای کودکان مناسب هستند؟

بازی‌های Nickelodeon All Star Brawl و همچنین Super Smash Bros به دلیل سبک و سیاق کارتونی و خشونت پایین برای کودکان می‌توانند مناسب باشند.

۳
خشن‌ترین بازی مبارزه‌ای کدام است؟

سری بازی‌های Mortal Kombat

۴
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    Ali

    مهمان

    Soulcalibur vi بهترین بازی فایتینگیه ک ب عمرم دیدم

    پاسخ دهید