بهترین بازی های سال 2018
هادی اسماعیل‌زاده

چرا سال 2018 یکی از بهترین سال‌ ها برای صنعت بازی های ویدیویی بود؟

هادی اسماعیل‌زاده 29 آذر 1400 8 دیدگاه
2,679 بازدید

وقتی صحبت از بهترین سال‌های تاریخ گیم می‌شود، باز‌یبازان اغلب به سال‌های 1998 و 2007 اشاره می‌کنند و کاملا هم حق دارند. هر دوی آن سال‌ها، مملو از نسخه‌های جدید بازی‌های باکیفیتی بود که سطح انتظارات مردم از بازی‌های ویدئویی را بالا برد. اکنون که چندین سال از آن دوران می‌گذرد، می‌توان گفت که سال 2018 نیز وارد این لیست شده زیرا مسلماً سالی فوق‌العاده برای کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس باکس وان بود و رویدادها و بازی‌های برتر در سال 2018 ، به شکل‌گیری صنعت گیم در سال‌های آینده کمک کردند.

بهترین سال برای صنعت بازی های ویدیویی

در سال 2018، شاهد انتشار چندین بازی مورد تحسین منتقدان بودیم؛ از جمله برخی از بازی‌های ویدیویی که بالاترین امتیازها را در طول دوران گیم کسب کردند. در مجموع 11 بازی توانستند که امتیاز متای 90 و بالاتر را از میانگین نقدها ​​​​به دست آورند. علاوه بر این، عناوین بسیاری هم توانستند امتیازات خوبی کسب کنند و به این 11 بازی نزدیک شوند. همچنین شاهد ظهور ژانر جدیدی بودیم که تا به امروز، همچنان بر صنعت بازی‌های ویدیویی تسلط دارد. در این مقاله به بیان دلایلی خواهیم پرداخت که سال 2018 را به یکی از بهترین و مهم‌ترین سال‌‌ها در تاریخ بازی‌های ویدئویی تبدیل کرده‌ا‌ند.

بازی های سال 2018

بازی‌های برتر در سال 2018

  • Red Dead Redemption 2 (96)
  • God of War (95)
  • Super Smash Bros. Ultimate (92)
  • Forza Horizon 4 (92)
  • NieR: Automata Become as Gods Edition (92)
  • Celeste (92)
  • Shadow of the Colossus (92)
  • Divinity: Original Sin 2 – Definitive Edition (91)
  • Monster Hunter World (90)
  • Tetris Effect (90)
  • Mark of the Ninja Remastered (90)

بر اساس اطلاعات جمع‌آ‌وری‌شده توسط OpenCritic، یازده عنوان در سال 2018 توانستند متای 90 یا بالاتر را از میانگین امتیاز منتقدان کسب کنند و به بازی‌های برتر در سال 2018 تبدیل شوند. بازی Red Dead Redemption 2، شاهکار برجسته راکستار، توانست بالاترین امتیاز را کسب کند؛ یک وسترن جهان‌باز که در مفاهیمی همچون واقع‌گرایی و کیفیت گرافیکی در بازی‌های جهان‌باز، مرزها را جابه‌جا کرد. Red Dead Redemption 2 به دلیل دنیای باز فوق‌ا‌لعاده و خط داستانی جذابش که پر از شخصیت‌های فراموشن‌نشدنی مانند آرتور مورگان و سایر اعضای گروه Van der Linde بود، توانست از اکثر منتقدان، نمره کامل را دریافت کند.

بازی های سال 2018

درست چسبیده به Red Dead Redemption 2، بازی God of War، انحصاری پلی استیشن 4 قرار داشت که توانست این فرنچایز اکشن را در کنسول‌های مدرن، با موفقیت به سبک جدیدی از گیم‌پلی منتقل کند. بازی God of War 2018 دنباله‌ا‌ی بر ماجراجویی‌های قبلی کریتوس بود و در عین حال، به دلیل استفاده از سیستم جدید دوربین روی شانه و روایت «تک شات» خود، مسیری متفاوت از نسخه‌های قبلی را در پیش گرفت. God of War یک موفقیت چشمگیر در همه زمینه‌‌ها بود و بنابراین جای تعجب نیست که بسیاری، هیجان تجربه God of War: Ragnarok را داشته باشند که قرار است در سال 2022 عرضه شود.

نینتندو نیز توانست با تقویت لاین‌اپ نینتندو سوییچ و عرضه بازی Super Smash Bros. Ultimate، راهی به لیست بازی‌های برتر در سال 2018 پیدا کند. Super Smash Bros. Ultimate را می‌توان جاه‌طلبانه‌ترین بازی مبارزه‌ا‌ی کراس اووری دانست که تاکنون ساخته شده است. بازی Super Smash Bros. Ultimate با دریافت پشتیبانی سه ساله و بسته‌های الحاقی پی‌درپی که مبارزان جدیدی به بازی اضافه می‌کرد، تبدیل به یکی از نقاط قوت شرکت نینتندو شد. تنها یک نگاه کوچک به لیست مبارزان بازی Super Smash Bros. Ultimate کافی است تا متوجه شوید با چه عنوان خاصی سروکار دارید و بعید است که دیگر چنین فهرست متنوعی از شخصیت‌های بازی‌های ویدئویی را در یک قاب ببینیم.

بازی های سال 2018

از بین انحصاری‌های ایکس باکس، بازی Forza Horizon 4 بهترین بازی برند سبز در سال 2018 بود زیرا Playground Games یک نسخه فوق‌العاده دیگر را به سری بازی‌های مسابقه‌ا‌ی جهان‌باز خود اضافه کرده بود. Forza Horizon 4 این بار ما را به بریتانیای کبیر برد و با ارائه رویدادهای فصلی، بسته‌های الحاقی بزرگ، به‌ر‌وزرسانی‌های رایگان و موارد دیگر، طول عمر و تازگی خود را حفظ کرد تا طرفداران بازی‌های مسابقه‌ا‌ی را برای مدت طولانی‌تری، سرگرم نگه دارد.

همچنین از سال 2018 به عنوان سالی یاد خواهد شد که کپکام مجموعه Monster Hunter خود را با بازی Monster Hunter World، به سطح بالاتری رساند. بازی Monster Hunter World، فرنچایز Monster Hunter را بسیار بیشتر از گذشته بر سر زبان‌ها انداخت و تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های ویدیویی Capcom شد که تا کنون ساخته شده است. این بازی توانست هیجان شکار هیولاهای سرسخت را به گیمرهای بیشتری معرفی کند.

این بازی‌های پرهزینه و پرفروش، همگی در سال 2018 عملکرد فوق‌ا‌لعاده‌ا‌ی داشتند اما در این سال رویایی، شاهد عرضه تعداد زیادی از بازی‌های مستقل قابل‌توجه هم بودیم. مهم‌ترین آن‌ها Celeste بود؛ یک بازی پلتفرمینگ که تمام کردن آن، در حد معقولی چالش‌برانگیز اما تسلط بر آن فوق‌العاده دشوار بود. Celeste به لطف سیستم چک‌پوینت سخاوتمندانه خود، مهارت‌های بازیکنان را به حداکثر می‌رساند. در عین حال، روند بازی هرگز خسته‌کننده نمی‌شود و با داستانی دلچسب و موسیقی متن فوق‌العاده، یک بسته واقعاً کامل را به مخاطب ارائه می‌دهد.

بازی های سال 2018

بازسازی های موفق

بازی‌های کاملاً جدیدی مانند Celeste، Red Dead Redemption 2، God of War به عنوان بازی‌های برتر در سال 2018 و سایر بازی‌های ذکر شده، تا همینجا نیز سال 2018 را به سالی خاطره‌ا‌نگیز تبدیل کرده‌اند اما در این سال، شاهد عرضه ریمیک‌ها و ریمسترهای بسیار باکیفیتی نیز بودیم. بازی Shadow of the Colossus به عنوان یکی از بهترین کارهای استودیو Bluepoint شناخته شد و در کنار آن، بازی Divinity: Original Sin 2 – Definitive Edition نیز توانست تا لذت یک نقش‌آفرینی پیچیده را به کنسول‌ها بیاورد.

اما چنین عناوین شاهکاری، تنها بخشی از مجموعه بازی‌های بزرگی بودند که در سال 2018 عرضه شدند. اگرچه این بازی‌ها امتیاز بالاتر از 90 ​​را کسب کردند اما سال 2018 میزبان بازی‌های محبوب دیگری بود که با تحسین طرفداران و منتقدان همراه بودند. عناوینی مانند Dragon Ball FighterZ ،Marvel’s Spider-Man ،Dead Cells ،Return of the Obra Dinn و بسیاری دیگر، بخشی دیگر از لیست بلندبالای عناوین بزرگ در سال 2018 بودند.

به عبارت دیگر، بازی‌های جدید منتشر شده در سال 2018، به تنهایی سال 2018 را به عنوان یکی از بهترین سال‌های تاریخ بازی معرفی می‌کند و سال‌های بعد از آن، هیچ شانسی برای رقابت نداشتند. به عنوان مثال، سال 2021 تنها یک بازی دارد که امتیاز منتقدان بالاتر از 90 را کسب کرده است. این نشان می‌دهد که سال 2018 از نظر معرفی نسخه‌های جدید باکیفیت، چقدر برای صنعت بازی‌های ویدئویی درخشان بوده است.

بازی های سال 2018

ظهور بازی‌های بتل‌رویال

سال 2017 از نظر فنی، بازه‌ای بود که عناوین بتل‌رویال مانند PUBG و Fortnite منتشر شدند اما در سال 2018 بود که این ژانر، واقعاً شروع به گسترش کرد. سال 2018 سال بزرگی برای بازی Fortnite بود و آن را به عنوان برترین بازی در سبک بتل‌رویال و یک پدیده فرهنگی معرفی کرد. موفقیت بی‌نظیر Fortnite به Epic Games کمک کرد حتی بزرگ‌تر از گذشته شود و مستقیماً منجر به پیشرفت‌های بزرگی مانند تأسیس فروشگاه Epic Games و راه‌اندازی آن در پایان سال 2018 شد؛ یکی از معدود مواردی که Steam، با رقیبی جدی در بازار بازی‌های کامپیوتری مواجه شد.

Fortnite مطمئناً بخشی از پایگاه طرفداران PUBG را از آن خود کرد اما نمی‌توان موفقیت PUBG در سال 2018 را انکار کرد. با عرضه زودهنگام بتل‌رویال در پایان سال 2017، بازی PUBG نیز با موفقیت بزرگی در سال 2018 همراه بود و در آن سال، شاهد عرضه PUBG Mobile بودیم. مسلماً PUBG Mobile برای ماندگاری و موفقیت همیشگی PUBG ضروری‌تر بوده زیرا یکی از پردرآمدترین بازی‌های ویدئویی موبایلی است که تا کنون شاهد عرضه آن بوده‌ایم. PUBG Mobile تمام رویدادهای بین پلتفرمی بزرگ را نیز دریافت می‌کند که نشان‌دهنده محبوبیت این بازی بتل‌رویال در بین گیمرهای موبایل سراسر جهان است.

بنابراین، اگرچه ژانر بتل‌رویال در سال 2017 شروع به کار کرد اما در سال 2018 بود که محبوبیت این ژانر افزایش یافت و منجر به عرضه کپی‌های متعدد از بازی‌های PUBG و Fortnite شد و موفقیت این ژانر را برای سال‌های آینده تضمین کرد.

منبع: Gamerant

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

چرا سال 2018 یکی از بهترین سال‌ ها برای صنعت بازی های ویدئویی بود؟

با عرضه تعداد زیادی بازی‌های جدید و با کیفیت و همچنین ظهور یک ژانر جدید در سال 2018، شاید یک سال رویایی در صنعت گیم بودیم که به شکل‌دهی و تعیین مسیر صنعت بازی‌های ویدئویی در سال‌های آتی کمک کرد.

۱
برترین بازی‌های سال 2018 کدام‌ها بودند؟

بازی‌های زیر بر اساس امتیاز متا، به عنوان بازی‌های برتر در سال 2018 شناخته می‌‌شوند: Red Dead Redemption 2 (96) God of War (95) Super Smash Bros. Ultimate (92) Forza Horizon 4 (92) NieR: Automata Become as Gods Edition (92) Celeste (92) Shadow of the Colossus (92) Divinity: Original Sin 2 - Definitive Edition (91) Monster Hunter World (90) Tetris Effect (90) Mark of the Ninja Remastered (90)

۲
در سال 2018 شاهد ظهور چه ژانر جدیدی بودیم؟

اگرچه ژانر بتل‌رویال در سال 2017 شروع به کار کرد اما در سال 2018 بود که محبوبیت این ژانر افزایش یافت و منجر به عرضه کپی‌های متعدد از بازی‌های PUBG و Fortnite شد و موفقیت این ژانر را برای سال‌های آینده تضمین کرد.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 8 دیدگاه
  • Avatar

    Rdr2

    مهمان

    داداش اینی که شما براساس نمره اون سایت که میگی داری در مورد بازی صحبت میکنی و رتبه بندی میکنی کاملا غطله و اگه به هر گیمری بگی ۲۰۱۸ میگه رد دد ۲ اسپایدرمن گاد اف وار و شما فقط یه اسم از اسپایدرمن اوردی؟ نمره بالا حتی تو متاریک ملاک خوبی بازی نیست البته بی تاثیر نیست ولی کلا لیست مقاله رو قبول ندارم و اینکه سال ۲۰۱۸ برای این مهمه که اگه نبود یه جای کار میلنگید چون دنیای بدون رد دد ۲ و اسپایدرمن و گاد اف وار و فارکرای ۵ و بتلفیلد ۵ وخیلی بازی های دیگه حتی تصورش هم سخته و قطعا تکرار نشدنی این سال و هر بازی ای که تو این سال عرضه شد اگه تو سال دیگری عرضه میشد بهترین بازی اونسال می شد

    پاسخ دهید
    • هادی اسماعیل‌زاده

      هادی اسماعیل‌زاده در پاسخ به Rdr2

      نویسنده

      سلام. البته هدف این مقاله لیست بندی و معرفی بازی های برتر نیست؛ اگر هدف این بود قطعا خیلی مفصل ‌تر راجع به اسپایدرمن می نوشتم. این لیستی هم که آورده شده صرفا بازی هایی با متای بالای 90 هستند و نشون دهنده برتری اونها بر سایر بازی ها نیست. موفق باشید.

  • Avatar

    Matinrko

    مهمان

    ببخشید پس بازی marvel spiderman چی؟
    Marvel spiderman یه شاهکار به تمام معنا بود توی 2018 اصلاً یه چیز فوق العاده بود. چه طور توی این لیست نبود. و همین طور کال آف دیوتی بلک آپس 4 اونم خیلی عالی بود از نظرم حقش بود توی این لیست می‌بود. ولی نذاشتن marvel spiderman نامرد بود.

    پاسخ دهید
    • هادی اسماعیل‌زاده

      هادی اسماعیل‌زاده در پاسخ به Matinrko

      نویسنده

      سلام. اسپایدرمن چون متای کمتر از 90 داشته تو لیست 11 بازی اول نیست ولی تو مقاله بهش اشاره شده، لطفا یک بار دیگه رو مقاله رو کامل بخونین. ممنون

  • Avatar

    حسین

    مهمان

    با عرض سلام و خسته نباشید متا بازیها رو اشتباه نوشتید رددد 2 متاش 97 و god of war 4 متاش 94 هست

    پاسخ دهید
    • هادی اسماعیل‌زاده

      هادی اسماعیل‌زاده در پاسخ به حسین

      نویسنده

      سلام. ممنون از دقت نظر شما. این امتیازات بر اساس سایت opencritic نوشته شده ممکنه با متای بازی ها تو سایر پلتفرم ها مثل metacritic متفاوت باشه. ممنون

  • Avatar

    kingp

    مهمان

    چرا سال 2018 یکی از بهترین سال‌ ها برای صنعت بازی های ویدیویی بود؟
    بعلت اینکه سن شما نویسنده محترم قد نمیده سال 2018 با سالهای گذشته تطبیق بدی آیا واقعا ارزش این لقب را دارد؟
    تا سال های مثل 2007 – 2009 – 2011 تو قلب گیمرهای قدیمی است. حتی ابر شاهکار مثل Rdr2 برای امتیاز کل سال کافی نیست.

    پاسخ دهید
    • هادی اسماعیل‌زاده

      هادی اسماعیل‌زاده در پاسخ به kingp

      نویسنده

      دوست عزیز شرط میبندم مقاله رو کامل نخوندین. حتی به تیتر مقاله هم که نوشته شده «یکی از بهترین ها» دقت نکردین. موفق باشید.