بازی Pathfinder یوبی سافت
محمد صادق شجاعی

شرکت یوبی سافت در حال ساخت اثر جدیدی به اسم بازی Pathfinder است

محمد صادق شجاعی 18 فروردین 1401 بدون دیدگاه
183 بازدید

اوایل سال جاری شرکت یوبی سافت اعلام کرد که سرور‌های بازی Hyper Scape خاموش خواهند شد و این بازی از دسترس خارج می‌شود. حال طبق جدید‌ترین اخبار بازی، مشخص شده که این شرکت در حال ساخت اثری شبیه به هایپر اسکیپ به نام بازی Pathfinder است.

شرکت یوبی سافت در سال 2020 اثر بتل رویال رایگان خود یعنی بازی Hyper Scape را منتشر کرد. یکی از ویژگی‌های این بازی، امکان تاثیرگذاری بینندگان روی تجربه استریمر‌ها از هایپر اسکیپ بود. همچنین این اثر در بخش‌های گرافیک، طراحی نقشه و ارائه تجربه‌ای متفاوت مورد تحسین قرار گرفت. با این وجود مشکلات متعدد در گان‌پلی و مکانیک‌های نا‌متعادل موجب شدند که بازی Hyper Scape چندان عملکرد موفقیت‌آمیزی نداشته باشد. در نهایت شرکت Ubisoft تصمیم گرفت که بازی هایپر اسکیپ را از دسترس خارج کند.

ظاهرا یوبی سافت به طور کلی بازی Hyper Scape را کنار نگذاشته و قصد دارد آن را به شکل دیگری احیا کند. رسانه Exputer گزارشی منتشر کرده که بر اساس آن شرکت Ubisoft در حال ساخت بازی تیراندازی سوم شخص جدیدی با جلوه‌های بصری مشابه هایپر اسکیپ به اسم بازی Pathfinder است.

در حال حاضر مشخص نیست که پث فایندر نام نهایی این اثر بوده یا اسم رمز آن محسوب می‌شود؛ در هر صورت، این اثر قرار است تجربه‌ای هدف محور از سبک بتل رویال باشد. پس از آن که بازیکنان در شروع مسابقه در نقاط مختلف نقشه پراکنده شدند، تیم‌های چهارنفره باید از دو دیوار که شامل دروازه‌های مختلف هستند، عبور کرده و به مرکز نقشه برسند. در این محل آن‌ها با باس‌هایی که توسط هوش مصنوعی کنترل می‌شوند، وارد مبارزه خواهند شد.

بدون شک عبور از هر یک از دروازه‌ها چندان آسان نیست. تنها تعدادی از دروازه‌ها که به صورت تصادفی انتخاب می‌شوند، قابل عبور هستند. در این شرایط دیگر دروازه قفل بوده و نمی‌توانید از آن‌ها عبور کنید؛ بنابراین هر یک از تیم‌ها برای رسیدن به مرکز نقشه باید مسیر‌های مختلفی را امتحان کنند. در طول مسیر دشمنانی که هوش مصنوعی آن‌ها را کنترل می‌کند، وجود خواهد داشت. هر چه به مرکز نقشه نزدیک‌تر می‌شوید، شکست این دشمنان سخت‌تر خواهد بود. همچنین ممکن است که تیم‌ها نیز رودرروی یکدیگر قرار گرفته و مجبور به نبرد با یکدیگر شوند.

بازی Pathfinder یوبی سافت

بازی Pathfinder یک تجربه PvPvE محسوب می‌شود

شخصیت‌های بازی Pathfinder با اسم Hero شناخته می‌شوند و هریک دارای توانایی‌های منحصر‌به‌فرد خود هستند. تا‌کنون جزئیاتی از این توانایی‌های ویژه اعلام نشده است. همچنین یک هاب مرکزی وجود دارد که بازیکنان می‌توانند در آن با یکدیگر تعامل داشته باشند، تمرین تیر‌اندازی کنند، با وسایل نقلیه مسابقه دهند، از فروشگاه درون بازی دیدن کنند و فعالیت‌های دیگری را انجام دهند.

با توجه به این ویژگی‌ها، به نظر می‌رسد پث فایندر تجربه‌ای متفاوت از سبک بتل رویال ارائه می‌دهد. این اثر را می‌توان نسخه علمی تخیلی بازی Hunt: Showdown معرفی کرد. در حال حاضر اطلاعات کافی برای قضاوت در مورد پتانسیل موفقیت یا شکست بازی Pathfinder در دسترس قرار ندارد. اگر یوبی سافت خواهان استقبال بازیکنان است، بازی Pathfinder باید از Hyper Scape جدا و متمایز باشد.

در گزارش Exputer آمده است که این رسانه تصاویر و ویدیو‌های بازی Pathfinder را در اختیار دارد. با این حال در گزارش خود آن‌ها را منتشر نکرده است. همچنین ساخت بازی پث فایندر توسط سه منبع مختلف تایید شده است. در کنار رسانه مذکور، PC Gamer اعلام کرده که منبع آشنا با پروژه‌های معرفی نشده شرکت یوبی سافت به ساخت بازی Pathfinder اشاره کرده است.

نظر شما در مورد ساخت بازی Pathfinder توسط شرکت یوبی سافت چیست؟ آیا این اثر قادر خواهد بود شکست بازی Hyper Scape را جبران کند؟ به نظر شما در بین بازی‌های پر‌تعداد سبک بتل رویال، پف فایندر تا چه اندازه شانس موفقیت دارد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: PC Gamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.