Ubisoft
مبین نعمت‌اللهی

هیچ کدام از درخواست‌های کارکنان یوبی سافت جواب داده نشده است

مبین نعمت‌اللهی 18 آبان 1400 1 دیدگاه
745 بازدید

ماه‌های گذشته اخباری متعدد از آزار و اذیت‌های جنسی کارکنان یوبی سافت به گوش می‌رسید تا جایی که بعد از گذشته نزدیک به 100 روز کاری، کارکنان این شرکت همچنان خواستار رسیدگی به اتهامات وارده هستند. بعد از رسوایی‌‌اخلاقی بسیاری از کارکنان ارشد استودیوهای یوبی‌ سافت، انگشت‌ها به طرف آقای ایو گیلمورت، مدیرعامل شرکت یوبی‌ سافت، به‌ منظور ناکارآمدی تیم مدیریتی نشانه می‌رفت. اما بعد از گذشت 100 روز از رسانه‌ای شدن اتهامات آزار و اذیت‌های جنسی کارکنان، قربانیان با تشکیل جنبشی تحت‌عنوان A Better Ubisoft ادعا کرده‌اند که به هیچ‌یک از خواسته‌های آن‌ها که بر اتهامات سواستفاده‌های جنسی متمرکز بوده، رسیدگی نشده است.

این جنبش که با عنوان یوبی‌سافتی بهتر شناخته می‌شود، اخیرا طوماری را به راه انداخته‌ که از حامیان خود به صراحت درخواست می‌کند تا با پشتیبانی از قربانیان، به مبارزه علیه آزار و اذیت‌های جنسیتی برخیزند. جنبشی که از تکرار اتهامات وارده در پرونده‌ی شرکت‌ Activision Blizzard مبنی بر آزار و اذیت‌های جنسی هراس دارد.

Ubisoft Montreal Workplace

یوبی‌ سافت نگران از جدایی کارکنان باتجربه

این طومار بر محور 4 خواسته‌ی اصلی قربانیان درجریان است، خواسته‌هایی که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به عدم تغییر سمت و یا جابه‌جایی شخص خاطی از استودیویی به استودیویی دیگر، وجود ضمانت مبنی بر عدم تکرار اتفاقات گذشته، توافق و همکاری تمامی استودیو‌های زیرنظر یوبی‌سافت در رابطه با پیروی از قوانین و فرآیند‌های اساسی رسیدگی به تخلفات و همکاری دیگر کارکنان بی‌طرف در سمت‌های غیرمدیریتی اشاره داشت.

انتظار می‌رود که اکنون بعد از فشارهای وارده به یوبی‌ سافت، سرانجام تصمیم‌های جدی در رابطه با رسیدگی به پرونده‌ی قربانیان آزار و اذیت‌های جنسیتی اتخاذ شود. فشارهایی از سوی جامعه‌جهانی که حتی صدای بسیاری از اتحادیه‌های مربوطه با صنعت بازی‌های ویدئویی از جمله IWGB را درآورد. در بخشی از این بیانیه آمده است:

ما از تمامی کارمندان استودیوهای یوبی‌ سافت درخواست می‌کنیم تا با اتحادیه‌های کارگری و مدیران جنبش A Better Ubisoft تماس گرفته و به حمایت تما‌م‌قد از قربانیان و تغییرات موردنیاز بپردازند.

در سوی دیگر مدیران یوبی سافت نگران ترک شرکت توسط توسعه‌دهندگان باتجربه و با استعداد هستند که هیچ کدام از درخواست‌های آنان پاسخ داده نشده است. این نگرانی باعث شده تا تعدادی از کارکنان یوبی سافت بدون دلیل منطقی و مشخص، اضافه حقوق گرفته و حقوق ماهیانه‌ی آنها افزایش چشم‌گیر پیدا کند. ادامه‌ی وضع فعلی و جدایی توسعه‌دهندگان می‌تواند ضرر جبران ناپذیری به بدنه‌ی این کمپانی صاحب‌نام فرانسوی وارد کند.

منبع: The Gamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه