بازی Oddworld: Soulstorm آدورلد: سول‌استورم
محمد صادق شجاعی

پلی استیشن پلاس دلیل اصلی فروش پایین بازی Oddworld: Soulstorm است

محمد صادق شجاعی 25 فروردین 1401 بدون دیدگاه
145 بازدید

طبق جدید‌ترین اخبار بازی، خالق و کارگردان بازی آدورلد: سول‌استورم یعنی لورن لانینگ، از اضافه شدن به سرویس پلی استیشن پلاس به عنوان اصلی‌ترین دلیل فروش پایین بازی Oddworld: Soulstorm نام برده است.

لورن لانینگ یکی از بازی‌سازان با‌سابقه است که به واسطه خلق سری Oddworld شناخته می‌شود. این سری با ویژگی‌های خاص و کاراکتر‌های منحصر‌به‌فرد شهرت زیادی در بین بازیکنان دارد. پس از وقفه‌ای حدودا 7 ساله، تازه‌ترین بازی سری آدورلد تحت عنوان بازی Oddworld: Soulstorm منتشر شد. در این اثر لورن لانینگ به عنوان خالق، کارگردان، نویسنده و صدا‌پیشه حضور داشته است. حال او ادعا کرده که انتشار بازی آدورلد: سول‌استورم به عنوان یکی از بازی‌های رایگان ماهیانه سرویس PS Plus، برای فروش این اثر «ویرانگر» بوده است.

لورن لانینگ در اپیزود جدید پادکست Xbox Expansion Pass حضور داشته است. او در این برنامه توضیحاتی در مورد بازی Oddworld: Soulstorm ارائه کرده است. وی در این پادکست گفت استودیو Oddworld Inhabitants انتظار داشت که در مدت رایگان بودن بازی آدورلد: سول‌استورم، بین 50 هزار تا 100 هزار نسخه از این اثر دریافت شود. اما حقیقت امر این است که بازی مذکور بیش از چهار میلیون بار دانلود شده است.

خالق سری Oddworld باور دارد که محبوبیت غیر‌منتظره بازی Oddworld: Soulstorm در سرویس پلی استیشن پلاس، فروش بالقوه این اثر را تحت تاثیر قرار داده است. به همین دلیل استودیو Oddworld Inhabitants سود خود را از دست داده است. سرویس PS Plus معمولا هر ماه تا چهار بازی پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 را به صورت رایگان در اختیار مشترکین خود قرار می‌دهد.

لورن لانینگ در مورد سرویس پلی استیشن پلاس، چنین گفت: «این سرویس یک شمشیر دو لبه است. بازی Oddworld: Soulstorm یک نمونه بارز از این امر است». او توضیح داده که در ابتدا تصور می‌کرد اضافه کردن بازی آدورلد: سول‌استورم به سرویس پلی استیشن پلاس، یک ضرورت برای ساخت این بازی محسوب می‌شود.

لورن لانینگ گفت که در ابتدا به دلیل تعداد پایین کنسول‌های پلی استیشن 5 موجود در ماه ژانویه 2021، نسبت به ارائه بازی Oddworld: Soulstorm از طریق سرویس پلی استیشن پلاس مردد بوده است. با این حال، تیم سازنده در نهایت موافقت کرد که بازی مذکور از این طریق در دسترس قرار بگیرد. خالق سری Oddworld باور داشت که آن‌ها «معامله بسیار خوبی انجام داده‌اند».

لورن لانینگ گفته است که با وجود تغییر تاریخ انتشار، بازی Oddworld: Soulstorm به طور قابل‌توجهی بهتر از آن چه که تیم سازنده تصور می‌کرد، عمل کرده است. وی در این باره توضیح داده است: «پس از تغییر تاریخ انتشار به آوریل، ما بیشترین دانلود را روی پلی استیشن 5 داشتیم. نزدیک به چهار میلیون نسخه به صورت رایگان توسط مشترکین سرویس پلی استیشن پلاس دریافت شد. به همین دلیل انتشار روی این سرویس برای ما ویرانگر بود».

بازی Oddworld: Soulstorm آدورلد: سول‌استورم

از نظر منتقدین بازی Oddworld: Soulstorm یک اثر متوسط است

پیرز هاردینگ رولز، تحلیلگر صنعت بازی‌های ویدیویی، در مورد گفته‌های لورن لانینگ اظهاراتی داشته است. او به این نکته اشاره کرد که اگر مبلغ پرداخت شده برای اضافه شدن بازی Oddworld: Soulstorm به سرویس پلی استیشن پلاس نبود، روند ساخت این اثر به پایان نمی‌رسید. پیرز هاردینگ رولز چنین اضافه کرده است: «با این حال، این امر نشانه‌ای از دشواری تصمیم‌گیری برای اضافه کردن بازی‌ها به سرویس‌های اشتراکی در هنگام انتشار است».

علی‌رغم ادعاهای لورن لانینگ، بسیاری از سازندگان از گنجاندن محصول خود در سرویس PS Plus سود برده‌اند. برای مثال می‌توان به بازی Fall Guys، محصول استودیو Mediatonic، اشاره کرد. این بازی در هنگام انتشار در دسترس مشترکین سرویس پلی استیشن پلاس قرار گرفت. پس از انتشار روی کامپیوتر، بیش از هفت میلیون نسخه از این بازی از طریق استیم به فروش رسید. همچنین بازی فال گایز توانست رکورد بیشترین دانلود در تاریخ سرویس Playstation Plus را بشکند.

به دلیل توافق‌های محرمانه، بازی‌سازان نمی‌توانند در مورد قرارداد‌های مربوط پلی استیشن پلاس صحبت کنند. با این حال مشخص است که سونی معمولا هزینه‌ای قابل‌توجه پرداخت می‌کند تا اضافه شدن آثار مختلف را تضمین کند.

پلی استیشن پلاس تنها سرویس اشتراکی مهم صنعت ویدیو گیم نیست. رقیب سونی یعنی شرکت مایکروسافت اقدام به ارائه سرویس ایکس باکس گیم پس روی پلتفرم‌های خود کرده است. با خریداری اشتراک این سرویس می‌توانید طیف گسترده‌ای از آثار انحصاری و مولتی پلتفرم را تجربه کنید. مدتی پیش رقم پرداختی Microsoft برای اضافه شدن بازی Guardians of the Galaxy به Xbox Game Pass اعلام شد؛ بر این اساس مبلغ 5 تا 10 میلیون دلار برای انجام این امر پرداخت شده است.

نظر شما در مورد گفته خالق Oddworld چیست؟ به نظر شما دلیل فروش پایین بازی Oddworld: Soulstorm اضافه شدن به سرویس پلی استیشن پلاس است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Video Games Chronicle

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.