ریمستر Call of Duty
یحیی رحیمی

ریمستر بازی های کلاسیک کالاف دیوتی در راه است

یحیی رحیمی 7 فروردین 1401 بدون دیدگاه
600 بازدید

مجموعه بازی کالاف دیوتی، عناوین مختلفی به خود دیده است و مدت‌ها از انتشار اولین شماره می‌گذرد. شایعه تازه‌ای به ریمستر بازی‌های کلاسیک این مجموعه از جمله Call of Duty 1 و Call of Duty 2 و همچنین Call of Duty World at War اشاره می‌کند و به نظر می‌رسد که اکتیویژن مشغول توسعه این بازی‌ها است.

مجموعه بازی کالاف دیوتی در طی سال‌ها به یکی از موفق‌ترین فرنچایزهای دنیای بازی تبدیل شده‌اند و فروش آنها از شمار خارج است. آخرین شماره از این مجموعه به نام بازی Call of Duty Vanguard تلاشی برای روایت دوباره جنگ جهانی دوم بود که از نظر منتقدان و طرفداران شکست خورد. خرید اکتیویژن بلیزارد به دست مایکروسافت منجر به تغییر استراتژی این شرکت شد و روند انتشار سالانه کالاف دیوتی رسماً متوقف می‌شود.

بنابر آخرین اخبار بازی، بازی جدیدی از مجموعه Call of Duty در سال آینده میلادی (2023) منتشر نمی‌شود و این خلأ باعث شده تا اکتیویژن به فکر بازی‌های قدیمی‌تر بیفتد. آمار بحث‌برانگیز فروش ونگارد و انتقادات شدید علیه این شرکت باعث شد تا استراتژی سالانه آنها تغییر پیدا کند؛ اما شایعه تازه‌ای از ریمستر بازی Call of Duty 1 و دیگر عناوین کلاسیک خبر می‌دهد تا خلأ ایجاد‌شده پر شود و این شرکت همچنان درآمد میلیارد دلاری در سال آینده میلادی کسب کند.

ریمستر کالاف دیوتی Call of Duty 1

ریمستر کالاف دیوتی 1 و 2

بنابر توییت جدید یکی از افشاگرهای بازی کال آو دیوتی به نام Ralph، اکتیویژن همچنان به استراتژی انتشار سالانه این مجموعه ادامه می‌دهد؛ اما بازی کاملاً جدید منتشر نمی‌شود. بازی‌کنان با دریافت ریمستر بازی‌های Call of Duty 1، کالاف دیوتی 2 و Call of Duty World at War نبود بازی جدید را احساس نخواهند کرد و فرصتی دوباره برای تجربه بهترین بازی‌های این فرنچایز دریافت خواهند کرد.

این افشاگر در مورد دلیل انتخاب این بازی‌ها گفته است که ریمستر دیگر بازی‌ها از جمله بلک آپس، فرایند پیچیده‌ای دارد و به نظر می‌رسد که عناوین قدیمی‌تر موردپسند اکتیویژن باشد. در سوی دیگر، علاقه اکتیویژن به جنگ جهانی نیز جای بحث دارد و به نظر می‌رسد که این شرکت آمریکایی می‌خواهد بار دیگر با بهره گرفتن از جنگ جهانی، بودجه ساخت بازی‌های جدید را تأمین کند.

طرفداران کال آو دیوتی در واکنش به این شایعه گفته‌اند که اکتیویژن بهتر است به اصلاح و تکمیل بازی‌های فعلی بپردازد. از آنجایی که سال‌ها از بازی‌های کلاسیک کالاف دیوتی می‌گذرد؛ دریافت ریمستر نیز چندان تغییری از لحاظ گرافیکی ایجاد نمی‌کند و چنین بازی‌هایی نیاز به بازسازی با یک موتور جدید دارند. نظر شما چیست؟ آیا از انتشار ریمستر Call of Duty 1 استقبال خواهید کرد؟

منبع: DualShockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.