شبیه ساز پلی استیشن 2
یحیی رحیمی

شبیه ساز پلی استیشن 2 PCSX2 به پشتیبانی از سیستم 32 بیت پایان می‌دهد

یحیی رحیمی 3 فروردین 1401 بدون دیدگاه
2,047 بازدید

PCSX2 یک شبیه ساز پلی استیشن 2 برای ویندوز است که امکان اجرای بازی‌های PS2 برای کامپیوتر را فراهم می‌کند. این شبیه‌ساز تغییرات فنی زیادی به خود خواهد دید و به‌زودی پشتیبانی از سیستم‌های 32 بیت را قطع خواهد کرد و همچنین پشتیبانی از دایرکت ایکس 12 اضافه خواهد شد. هر دو این تغییرات باعث بهبود وضعیت فعلی شبیه‌ساز خواهد شد؛ اما کاربران با سیستم‌های قدیمی از ویژگی‌های تازه‌ این نرم‌افزار محروم خواهند شد.

بنابر آخرین اخبار سخت افزار، توسعه‌دهندگان PCSX2 در حال حذف پشتیبانی از سیستم‌های 32 بیت هستند. البته نسخه‌های قدیمی‌تر شبیه ساز پلی استیشن 2 همچنان برای سیستم‌های قدیمی در دسترس خواهند بود و بازی‌کنان می‌توانند از آنها استفاده کنند. حذف معماری 32 بیت به توسعه‌دهندگان اجازه‌ی تمرکز روی سیستم‌های 64 بیت را می‌دهد و در نتیجه کد اصلی این شبیه ساز بهینه خواهد شد و کارایی بهتری از قبل نشان خواهد داد.

شبیه ساز پلی استیشن 2 PCSX2

افزودن دایرکت ایکس 12 به شبیه ساز PCSX2

دیگر تغییر مهم نیز پشتیبانی از دایرکت ایکس 12 است که تازه‌ترین APIهای مایکروسافت در آن گنجانده شده است و امکان اجرای بازی‌ها با آخرین کیفیت ممکن را فراهم می‌کند. این گروه قبلاً پشتیبانی از Vulkan را به شبیه ساز PCSX2 اضافه کرده بود. توسعه‌دهنده نوشته است که ابتدا محدودیت‌هایی برای استفاده از دایرکت ایکس 12 وجود داشت و درایورهای اینتل، اجازه‌ی ارائه تجربه‌ای پایدار را نمی‌داد. آنها بعدها فهمیدند که DirectX 12 می‌تواند از Vulkan حتی روی سخت‌افزار AMD نیز سریع‌تر باشد.

مدت زمانی طول می‌کشد تا دایرکت ایکس 12 در شبیه ساز پلی استیشن 2 به نام PCSX2 اضافه شود. توسعه‌دهندگان در حال رفع باگ‌های موجود هستند و APIهای موجود را بررسی می‌کنند. شبیه ساز‌های پلی استیشن برای کامپیوتر نیازمند سیستم قدرتمندی هستند که از پس پردازش بازی‌ها بربیایید؛ اما حذف پشتیبانی از سیستم‌های 32 بیت باعث می‌شود تا عملکردی بهتر را شاهد باشیم. اگر از جمله افرادی هستید که هنوز بازی‌های قدیمی و مخصوص سونی را بازی می‌کنید؛ این شبیه‌ساز بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

نرم‌افزار PCSX2 به‌صورت اوپن سورس و کاملاً رایگان منتشر شده است و هدف آن، شبیه‌سازی سخت‌افزار کنسول پلی استیشن 2 از طریق پردازنده کامپیوتر است. این شبیه‌ساز برای ویندوز، لینوکس و مک او اس در دسترس است و از تمامی بازی‌های PS2 با آخرین کیفیت ممکن پشتیبانی می‌کند. اگر می‌خواهید God of War 2 را با کامپیوتر بازی کنید، می‌توانید سری به وب‌سایت PCSX2 بزنید و این نرم‌افزار را با حجم کمی دریافت کنید. بنابر سیستم مورد نیاز، کافی است 2 گیگابایت رم و کارت گرافیکی معمولی داشته باشید.

منبع: PCGamesN

راهنما و توضیحات
برچسب ها

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.