سحر حق پرست

بهترین شبیه‌سازهای پلی‌ استیشن 1 برای اندروید

سحر حق پرست 29 تیر 1400 بدون دیدگاه
1,965 بازدید

در این مقاله قصد داریم تا چند نمونه از بهترین شبیه‌ساز‌های پلی‌استیشن 1 را برای اندروید معرفی کنیم. توجه داشته باشید که شبیه‌سازها، هیچ‌گونه بازی از خود ندارند؛ بنابراین، باید سی‌دی‌های قدیمی خود را بیرون آورده، برنامه‌ای مانند ImgBurn را بازکنید، با استفاده از این برنامه محتویات (ISO) بازی موردعلاقه خود را از دیسک خارج کرده و در کارت SD ذخیره نمایید، سپس از بازی با آن بر روی تلفن همراه خود لذت ببرید.

از پلی‌استیشن چه میدانید؟ این کنسول، برای گیمرهایی که اکنون نزدیک به 30 سال سن دارند، بخش بزرگی از خاطرات دوران کودکی‌شان را رقم‌زده است. پلی‌استیشن که یک کنسول بازی ویدیویی خانگی نسل پنجم به‌حساب می‌آید، توسط کمپانی Sony تولید و به بازار عرضه شد. این کنسول، در دسامبر سال 1994 در ژاپن و چند ماه بعد در آمریکای شمالی و اروپا منتشر گردید. در کمتر از ده سال، پلی‌استیشن، اولین پلتفرم کامپیوتری شد که فروش آن به بیش از 100 میلیون دستگاه رسید. در رابطه با بازی‌های آن نیز باید بگوییم که نزدیک به یک میلیارد بازی از آن فروخته شد. درواقع، فروش بازی‌های پلی‌استیشن همچنان ادامه داشت تا اینکه Sony در سال 2006 تولید این کنسول و بازی‌های آن را متوقف نمود.

پلی‌ استیشن

بازی‌های افسانه‌ای پلی‌استیشن بر روی تلفن‌های اندروید شما

بازی‌های بی‌شماری وجود دارند که برخی از آن‌ها باگذشت زمان عنوان «افسانه‌ای / Legendary» را به خود گرفته‌اند. مطمئناً هرکسی بازی موردعلاقه خود را دارد، اما بازی‌هایی مانند: Gran Turismo، Final Fantasy، Crash Bandicoot، Tekken، Tomb Raider، Metal Gear Solid، Resident Evil و Resident Evil عناوینی هستند که قطعاً به گوش هر گیمری آشناست.

اما اکنون باگذشت چندین سال از آن دوران و توقف تولید محصولات پلی‌استیشن 1، اگر روزی بخواهید بعضی از این بازی‌ها را مجدداً تجربه کنید، چه‌کار باید کرد؟ اگر جعبه‌هایی پر از سی‌دی داشته باشید، اما پلی‌استیشن شما دیگر کار نکند، چه می‌کنید؟ راه‌حل بسیار ساده‌ای برای آن وجود دارد. فقط کافی است که یک شبیه‌ساز (Emulator) دانلود کنید. حال، ممکن است از خود بپرسید: «کدام شبیه‌ساز را باید دانلود کنم؟» در این مقاله قصد داریم به معرفی تعدادی از بهترین شبیه‌سازهای پلی‌استیشن 1 برای موبایل بپردازیم؛ بنابراین بدون اتلاف وقت، بیایید نگاهی به این شبیه‌سازها برای تلفن‌های اندروید و تبلت‌‌ بیندازیم.

EmuPSX XL

EmuPSX XL

یک شبیه‌ساز رایگان پلی‌استیشن که برخلاف سایر شبیه‌سازها نیاز به پیدا کردن فایل BIOS ندارد. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که ISO بازی موردعلاقه خود را بارگیری کرده و بازی کنید. EmuPSX XL، اولین بار در سال 2020 منتشر شد و به‌تازگی در آوریل سال 2021 به‌روزرسانی گردید؛ این یعنی سازندگان آن، همچنان در تلاش برای بهبود این شبیه‌ساز هستند.

رابط کاربری تقریباً ساده‌ای دارد، اما گاهی ممکن است به خاطر تبلیغاتی که نشان می‌دهد، آزرده شوید (البته در حین بازی خبری از تبلیغ نیست). از تجهیزات جانبی مانند گیم‌پد، جوی‌استیک، کیبورد و گزینه حساسیت ماوس پشتیبانی می‌کند. من سه بازی Syphon Filter، Armored Core و Resident Evil را روی آن امتحان کردم و واقعاً از اجرای روان و بی‌نقص آن لذت بردم. البته هنوز مطمئن نیستم که برای سایر بازی‌های پلی‌استیشن نیز به همین خوبی باشد یا خیر، اما مطمئناً ارزش یک‌بار امتحان را دارد.

RetroArch

RetroArch

RetroArch پیشروی شبیه‌ساز‌ها، موتورهای بازی و مدیاپلیرهاست. RetroArch تنها مختص شبیه‌سازی بازی‌های پلی‌استیشن 1 برای اندروید نیست، زیرا این نرم‌افزار همچون یک پلتفرم می‌تواند از سایر کنسول‌های کلاسیک نیز پشتیبانی کند. درواقع این نرم‌افزار، هسته (Core) کنسول‌های کلاسیک مختلف را در خود جای‌داده و شما می‌توانید با دانلود آن‌ها، باری دیگر از بازی موردعلاقه خود لذت ببرید. شما می‌توانید شبیه‌ساز موردنظر خود را (که در این نرم‌افزار «Core» نامیده می‌شود) برای پلتفرم دلخواهتان (که در اینجا پلی‌استیشن 1 است) انتخاب و دانلود نمایید. لازم به ذکر است که فایل‌های ضروری (BIOS) بنا به دلایل قانونی در این نرم‌افزار گنجانده نشده‌اند. شما با یک جستجوی ساده می‌توانید فایل‌ها را پیدا کنید یا آن‌ها را از پلی‌استیشن خود بگیرید.

راه‌اندازی RetroArch چندان پیچیده نیست و شبیه‌ساز پلی‌استیشن آن‌یکی از بهترین‌هاست. راهنماهای زیادی وجود دارند که می‌توانند به شما در پیدا کردن موارد موردنیازتان کمک کنند؛ بنابراین، اگر هوای بازی‌های قدیمی پلی‌استیشن به سرتان زده، این شبیه‌ساز پیشرفته و رایگان را از دست ندهید.

FPse for Android devices

FPse for Android devices

این شبیه‌ساز به قیمت 3. 49 دلار در Google Play Store موجود است. این برنامه می‌تواند به‌طور خودکار کل فضای ذخیره‌سازی دستگاه شمارا برای بازی‌های پلی‌استیشن اسکن کند و همچنین کاور بازی‌ها و نمونه کوتاهی از گیم پلی هر یک از آن‌ها را به نمایش بگذارد. دارای ده گیم‌پد است که با دانلود آن‌ها، دکمه‌های کنترلر روی صفحه‌نمایش شما ظاهر خواهند شد، همچنین سازگار با G-Sensor بوده و از تمام پسوند‌ها در فایل‌های مختلف، قابلیت Auto-Fire (قابلیتی در جوی‌استیک‌ها به نام شلیک خودکار، به‌گونه‌ای که انگار بازیکن مرتباً دکمه شلیک را فشار می‌دهد)، کدهای تقلب و حالت چندنفره پشتیبانی می‌کند.

به‌جرئت می‌توان گفت که FPse یکی از بهترین شبیه‌سازهای پلی‌استیشن موجود در بازار است که استفاده از آن بسیار آسان بوده و رابط کاربری مناسبی دارد. تاریخ انتشار آن به سال‌ها پیش برمی‌گردد، اما همچنان به‌طور مداوم در حال آپدیت شدن است و آخرین آپدیت خود را آوریل 2021 دریافت کرد. نکته مثبتی که در رابطه با این نرم‌افزار وجود دارد، این است که تیم سازنده آن پاسخگوی پیام‌ها، حتی در Google Play Store نیز است. اگر با پرداخت هزینه برای داشتن یک شبیه‌ساز مشکلی ندارید، توصیه می‌کنیم این گزینه را در نظر داشته باشید.

ePSXe for Android

ePSXe for Android

حدود ده سال از انتشار ePSXe می‌گذرد. این برنامه رایگان نیست و آخرین آپدیت خود را سال 2019 دریافت کرده است. با تمام این‌ها، یکی از بهترین شبیه‌سازهای پلی‌استیشن محسوب می‌شود. با داشتن آن، نیازی به پیدا کردن فایل BIOS یا موارد مشابه آن نخواهید داشت. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که ISO بازی موردعلاقه خود را بارگیری کرده و آن را اجرا نمایید. سازندگان آن ادعا کرده‌اند که این شبیه‌ساز با 99 درصد بازی‌های پلی‌استیشن سازگاری دارد. مسلماً امتحان تمام بازی‌های پلی‌استیشن برای تأیید این ادعا از عهده من خارج بود، اما با بازی‌هایی که من امتحان کرده‌ام (Syphon Filter، Armored Core و Tekken)، بی‌نقص عمل می‌کند.

این برنامه، برای تلفن‌های هوشمند و تبلت طراحی‌شده است، (تا 4 بازیکن را پشتیبانی می‌کند) و شامل گزینه بازی دونفره باحالت تقسیم صفحه‌نمایش به دو قسمت است. دارای صفحه لمسی مجازی است و از تصویرسازی دکمه‌های سخت‌افزاری برای کیبوردها و گیم‌پدها (Xperia Play، گیم‌پدهای Bluetooth و USB مانند WiiMote، Sixaxis، Xbox 360، Moga، Ipega) و استیک‌های آنالوگ پشتیبانی می‌کند. اگر قصد پرداخت مقداری هزینه (3. 75 دلار در Google Play Store) برای داشتن یک شبیه‌ساز دارید، این مورد را بین گزینه‌های خود قرار دهید.

منبع: Pocket Gamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بهترین شبیه‌سازهای پلی‌استیشن1 برای اندروید کدام هستند؟

طبق بررسی‌های صورت گرفته، در حال حاضر EmuPSX XL، RetroArch، FPse و ePSXe بهترین شبیه‌ساز‌های موجود برای اندروید هستند.

۱
کدام شبیه‌سازهای پلی‌استیشن نیاز به پیدا کردن فایل‌های ضروری مانند BIOS دارند؟

در شبیه‌سازهایی مانند RetroArch و FPse لازم است که فایل‌های ضروری را پیداکرده و دانلود نمایید.

۲
رابط کاربری کدام شبیه‌ساز قدیمی‌تر است؟

ازآنجایی‌که ePSXe نزدیک به ده سال پیش منتشرشده و آخرین آپدیت آن در سال 2019 بوده است، مسلماً رابط کاربری قدیمی‌تری دارد.

۳
بهترین شبیه‌ساز پلی‌استیشن رایگان کدام است؟

هم EmuPSX XL و هم RetroArch امتیازات خاص خودشان رادارند، اما درمجموع، RetroArch نرم‌افزار پیشرفته‌تر و گسترده‌تری است.

۴
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.