بازی Ori
یحیی رحیمی

مایکروسافت همکاری با سازنده Ori را به دلیل فرهنگ کاری سمی قطع کرد

یحیی رحیمی 28 اسفند 1400 بدون دیدگاه
385 بازدید

گزارش تازه‌ای از وضعیت شرایط کاری نامناسب استودیو سازنده بازی Ori خبر می‌دهد. Moon Studios بنابر گزارش‌ها، فضای مناسبی برای کار نیست و موسسان این استودیو به نام‌های توماس ماهلر و گنادی کورول، محیط سمی برای کارمندان ایجاد کرده‌اند. این گزارش‌ها باعث شده است تا مایکروسافت از همکاری با استودیو خودداری کند و بودجه ساخت بازی بعدی را قطع کند.

به گزارش پارسی گیم و به نقل از VentureBeat، موسسان استودیو در یک چت‌روم عمومی که برای تمام کارمندان تشکیل داده‌اند؛ صحبت‌های ناشایستی به زبان آورده‌اند. برای نمونه آن‌ها در مورد «کشتن یهودی‌ها» به شوخی پرداخته‌اند و همچنین انتقادهای بی‌جا و تندی از کارمندان کرده‌اند و این در حالی است که آن‌ها وظیفه‌ی خود را انجام داده بودند. فرهنگ استودیو مبنی بر تنبیه و انتقاد باعث ناراحتی بسیاری از توسعه‌دهندگان شده است.

قطع همکاری مایکروسافت با سازنده Ori

شرایط کاری ایجادشده برای توسعه‌دهندگان Ori‌ و همچنین شیفت‌های کاری اضافی و بیش از حد و رفتار مدیران استودیو در نهایت منجر به ایجاد مشکلات روحی روانی و فرسودگی برای کارمندان شده است. اتهامات وارده به Moon Studios در تازه‌ترین قسمت از پادکست جف گراب مورد بررسی قرار گرفته است. گراب گفته است که منابع معتبری از قطع همکاری مایکروسافت با سازنده بازی Ori خبر داده‌اند و اینکه ردموندی‌ها تصمیم گرفته‌اند که بازی بعدی این استودیو را منتشر نکنند. Ori and the Will of the Wisps آخرین بازی استودیو Moon است که توسط مایکروسافت منتشر شد.

قطع همکاری مایکروسافت با سازنده Ori

جف گراب در ادامه از ناشر جدید استودیو رونمایی کرد:‌ «مایکروسافت کاملاً از وضعیت و شکل این استودیو آگاه است و دلیل مهمی وجود دارد که Private Division ناشر بازی بعدی آن‌هاست و نه مایکروسافت». بازی جدید سازنده Ori یک اثر اکشن نقش‌آفرینی سه‌بعدی اعلام شده است که از لحاظ فضا و لحن، تاریک‌تر از بازی قبلی است. همچنین Private Division مسئولیت انتشار بازی را بر عهده دارد و مایکروسافت معتقد است که همکاری با این گروه، نتیجه‌ی جالبی نخواهد داشت.

گراب در ادامه افزود که مایکروسافت مدت‌هاست از شرایط نابسامان Moon Studios آگاه است و واضح است که تنها یک سری پیام‌های توهین‌آمیز در سرور دیسکورد استودیو، دلیل قطع همکاری نبوده است و دلایل محکم‌تری وجود دارد. قطع همکاری مایکروسافت با سازنده Ori باعث شده تا بودجه‌ی ساخت بازی بعد آن‌ها کاهش یابد و همکاری با شرکت Private Division روی تمامی کارمندان و نتیجه‌ی نهایی بازی تأثیر خواهد گذاشت.

فیل اسپنسر، مدیر ایکس باکس در مراسم اهدای جوایز Dice Awards از مسئولیت سنگین در قبال تغییر فرهنگ استودیوها گفت و همکاری با چنین استودیویی مغایر با صحبت‌های وی خواهد بود. نظر شما در مورد قطع همکاری مایکروسافت با سازنده بازی Ori چیست؟

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.