بازی Dead Space Remake
یحیی رحیمی

ویژگی‌های جدید بازی Dead Space Remake معرفی شد

یحیی رحیمی 21 اسفند 1400 بدون دیدگاه
344 بازدید

معرفی ریمیک Dead Space از سوی استودیو EA Motive بدون شک سورپرایز شیرینی بود که آرزوی دیرینه طرفداران این بازی را برآورده کرد. استودیو موتیو از هنگام معرفی بازی تابه‌حال، سیستم‌های مختلفی را معرفی کرده است و همچنین دیالوگ‌هایی برای شخصیت اصلی اضافه کرده است. تازه‌ترین استریم زنده توسعه‌دهندگان از سیستم تازه‌ بازی Dead Space Remake به نام ALIVE رونمایی کرد که دیالوگ‌های شخصیت را تعریف می‌کند و همچنین واکنش‌های سیستم لیمبیک را به گیم پلی وارد می‌کند.

به گزارش پارسی گیم، بخش بزرگی از استریم زنده بازی Dead Space Remake به تغییرات سیستم صدا و اجزاء آن اختصاص داشت. شاهد تغییرات مهمی در صدای محیطی بودیم و برای نمونه هر ضربه‌ای به محیط دارای اکو مخصوص به خود است. توسعه‌دهندگان در نهایت تأخیر ریمیک بازی Dead Space را تائید کردند و انتشار این بازی به اوایل سال 2023 میلادی موکول شده است. استودیو همچنین از سیستم جدیدی به نام ALIVE رونمایی کرد که واکنش‌های سیستم لیمبیک بازی را بهبود می‌بخشد.

سیستم ALIVE بازی Dead Space Remake

سیستم ALIVE بازی Dead Space Remake

استودیو Motive در معرفی سیستم جدید بازی Dead Space Remake گفت که این سیستم، تمامی اجزائی مانند نفس کشیدن، ضربان قلب، اعمال صوتی و دیالوگ را در بر می‌گیرد و آن‌ها را کنترل می‌کند. اضطراب و ترس الهام‌بخش خلق چنین سیستمی بوده است تا شخصیت اصلی بتواند پاسخ مناسبی به محیط و خطرات بدهد. برای نمونه ضربان قلب شخصیت اصلی بر اساس درجه سختی بازی تغییر پیدا می‌کند و همچنین وقایعی ترسناک می‌تواند روی ضربان تأثیر بگذارد. در نهایت کاهش و افزایش ضربان قلب روی سطح خستگی و میزان اکسیژن آیزک (Isaac) تأثیر می‌گذارد.

هدف از ایجاد سیستم ALIVE آن بوده که بازی‌کنان بتوانند بهتر در بازی غوطه‌ور شوند و در عین حال به بازی اصلی نیز وفادار بمانند. دیالوگ‌های بازی بسته به حالت روحی شخصیت اصلی تغییر می‌کند و تمامی این‌ها توسط سیستم جدید بازی Dead Space Remake کنترل می‌شود و نتیجه‌ی نهایی یک صدای پویا است که بر اساس شرایط محیطی تغییر می‌یابد. توسعه‌دهندگان در نهایت گفتند که این سیستم هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد و نسخه‌ی نهایی کارآمد خواهد بود.

سیستم Alive ریمیک بازی Dead Space روی نفس کشیدن هم تأثیر زیادی دارد. نفس کشیدن شخصیت اصلی بسته به حالتی که در آن قرار دارد فرق می‌کند و استودیو Motive حتی به سن و سال شخصیت آیزک هم توجه کرده تا بتواند جزئیات خارق‌العاده‌ای ارائه دهد. به‌طور کل سیستم جدید بازی Dead Space Remake روی صدا و جلوه‌های صوتی تأثیر می‌گذارد و توسعه‌دهندگان، تغییرات ساختاری در گرافیک و بافت‌های بازی ایجاد کرده‌اند.

ریمیک دد اسپیس بنابر اعلام توسعه‌دهندگان در اوایل سال 2023 برای کامپیوتر، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری منتشر می‌شود. این نسخه از بازی برای کنسول‌های نسل هشتم در دسترس قرار نمی‌گیرد.

منبع: GameRant

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.