Dead-Space-Remake
یحیی رحیمی

6 نکته که در مورد بازسازی بازی Dead Space یاد گرفتیم

یحیی رحیمی 11 شهریور 1400 بدون دیدگاه
400 بازدید

هنگامی که شرکت الکترونیک آرتز، بازسازی بازی Dead Space را معرفی کرد، معنی واژه‌ی «بازسازی» کاملاً مشخص نبود و نمی‌دانستیم آیا ریبوت این مجموعه را دریافت می‌کنیم یا اینکه ریمستر بازی منتشر می‌شود و این اثر سیزده‌ساله، با گرافیک بهتری برای کنسول‌های جدید منتشر می‌شود. خوشبختانه توسعه‌دهندگان در طی یک استریم یک‌ساعته، تمامی آنچه لازم بود در مورد بازسازی دد اسپیس بدانیم را در اختیار ما گذاشتند و حال می‌دانیم که با چه سر و کار داریم.

بازسازی یک اثر قدیمی کار ساده‌ای نیست و لازم است که خلأ زیادی پر شود و سیستم‌های مدرن و تکنیک‌های طراحی مراحل که در طی چند سال اخیر خلق شده‌اند، استفاده شوند. این اتفاقی است که در مورد بازی Dead Space رخ‌داده و تمام بخش‌های بازی از نو ساخته و پرداخته شده‌اند. در ادامه به 6 نکته‌ی مهم که در استریم جدید فهمیدیم، خواهیم پرداخت.

آیزاک کلارک زبان می‌گشاید!

نسخه‌ی اولیه بازی Dead Space، قهرمان داستان به نام آیزاک کلارک که مهندسی خبره بود را کاملاً صامت نشان داد و هیچ گفت‌وگویی را ندیدیم، در شماره‌های بعدی مجموعه بود که «گانر رایت» (Gunner Wright) به عنوان صداپیشه‌ی شخصیت آیزاک به کار گرفته شده و یکی از سورپرایزهای بزرگ، حضور این بازیگر و صداپیشه‌ی معروف بود و فهمیدیم که دیالوگ‌های مختلفی به بازسازی دد اسپیس استفاده‌شده و بالاخره آیزاک زبان می‌گشاید و شروع به سخن گفتن می‌کند.

بازگشت آقای رایت به روند بازسازی Dead Space، اتفاق بزرگی است و به نظر می‌رسد که قرار است حس و حال اولیه‌ی این مجموعه تکرار شود. الکترونیک آرتز به طرفداران اطمینان خاطر داده که شیوه‌ی صحبت و دیالوگ‌های این شخصیت، تغییری نخواهد کرد. البته وی تنها زمانی صحبت می‌کند که نیاز داشته باشد و این‌طور نیست که مونولوگ‌های درونی را بشنویم یا اینکه فکر کنیم آیزاک به یک‌باره شروع به سخن‌رانی می‌کند.

سیستم‌های گیم پلی نوین

شالوده‌ی بازی Dead Space بدون شک، سیستم تکه‌تکه کردن نکرومورف‌ها و جدا کردن اندام آن‌ها به وسیله‌ی سلاح مخصوص است. در طی استریم زنده، در مورد ویژگی‌های جدید این سیستم فهمیدیم. سیستم جدید شامل اندام‌هایی است که هنگام تیراندازی به‌سوی آن‌ها، گوشت از آن جدا می‌شود و آنگاه می‌فهمید که چه اندازه به حریف صدمه زده‌اید. نقاط ضعف بدن نکرومورف نیز بهتر نشان داده می‌شود تا تیراندازی به سوی آن‌ها راحت‌تر باشد.

اگر سیستم قدیمی را مشاهده کنیم، می‌بینیم که شلیک به سمت بدن حریف، به معنی صدمه‌ی جدی و یکسان بود؛ سیستم جدید به بازی‌کن اجازه می‌دهد تا نقطه به نقطه‌ی حریف را نشانه بگیرد و تلاش توسعه‌دهندگان تحسین‌برانگیز است.

بازسازی بازی Dead Space

شناوری در گرانش صفر

ویدیوهای نمایش داده شده از بازی Dead Space در طی استریم زنده، یک تغییر بزرگ و اساسی را نشان داد: بازسازی Dead Space‌ به شما اجازه‌ی شناوری در گرانش صفر را می‌دهد. این قابلیتی است که بعدها در دو شماره‌ی بعدی مجموعه استفاده شد و دیگر لازم نیست میان دو فضای خالی در گرانش صفر حرکت کنید و کافی است شناور شوید.

توسعه‌دهندگان هنگام ساخت نسخه‌ی اولیه بازی دد اسپیس، طراحی مراحل را بر اساس پریدن انجام دادند و پرش از دیوار به دیوار، حس بسیار جالبی داشت؛ اما افزودن قابلیت شناوری و حرکات آزاد، قابلیتی است که می‌تواند ارزش بازسازی انجام‌شده را دوچندان کند.

خبری از خرید درون برنامه‌ای نیست

شرکت الکترونیک آرتز در طی چند سال اخیر، قابلیت خرید درون برنامه‌ای و پیشرفت با تهیه‌ی آیتم‌ و پرداخت پول را رایج کرده بود و عملاً یک بنگاه قمار ایجاد کرده بود که بازی‌کن را به سوی خرید آیتم‌های به‌دردنخور می‌کشاند. این اتفاقی است که در بازسازی Dead Space کنار گذاشته شده و خبری از آیتم‌های درون بازی در که در شماره‌ی سوم مجموعه‌ی دد اسپیس دیدیم نیست.

اگر یادتان باشد، استفاده از آیتم‌های پولی در بازی Dead Space 3 با جنجال زیادی همراه شد و به یکی از دلایل شکست بازی نیز منجر شد. خوشبختانه استودیو «موتیو» (Motive) از چنین ویژگی‌های استفاده نکرده و قرار نیست اشتباهات پیشین تکرار شوند.

بازی دد اسپیس

گسترش داستان Dead Space

استودیو «موتیو» و شرکت الکترونیک آرتز از زمان معرفی بازسازی بازی Dead Space، بارها به تغییرات احتمالی داستان اشاره‌کرده‌اند و در طی استریم زنده، شاهد معرفی بخش‌های تازه‌ای از داستان بودیم. بر اساس گفته‌ها، هسته‌ی اصلی داستان باقی می‌ماند و قرار نیست یک داستان جدید دریافت کنیم، زیرا که داستان در نوع خود، فوق‌العاده است. استودیو به دنبال غنی کردن و پرورش داستان است و به همین دلیل، بخش‌های تازه‌ای به جهان بازی اضافه کرده است.

بخشی از این تغییرات، توسط طراحی مراحل و گسترش فضای وسیع بازی انجام می‌شود؛ اما دیالوگ‌ها و بخش‌های تازه‌ای به داستان اضافه می‌شود که می‌تواند تجربه‌ی بازی را لذت‌بخش کند.

بازسازی بازی Dead Space

بهبود شخصیت‌های فرعی

بازسازی Dead Space تنها به گیم پلی و گرافیک ختم نمی‌شود، استودیو «موتیو» به دنبال پرورش شخصیت‌های فرعی و دادن عمق بیشتری به داستان و افزودن ویژگی‌های جدید است. جزئیات بیشتری در مورد داستان این شخصیت‌ها خواهی شنید و همچنین بازی‌کن به صورت فعال‌تری وارد داستان خطی بازی دد اسپیس می‌شود و نقش افراد فرعی، پررنگ‌تر می‌شود.

علاوه بر بهبود شخصیت‌ها، گرافیک بازی نیز تغییرات زیادی به خود دیده و تمامی بخش‌ها و مکان‌ها از نو ساخته شده‌اند. استفاده از ویژگی‌های مهم کنسول‌های جدید مانند حافظه اس‌اس‌دی، باعث اجرای کاملاً روان بازی شده و دیگر لازم نیست هنگام حرکت در سفینه‌ی فضایی، منتظر بارگذاری بازی باشیم.

منبع:‌TheVerge

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بازسازی بازی Dead Space چه زمانی منتشر می‌شود؟

تاریخ دقیق انتشار بازسازی Dead Space در دست نیست؛ اما احتمال انتشار آن در اواسط پاییز 2022 وجود دارد.

۱
آیا داستان Dead Space در بازسازی آن تغییر یافته است؟

هسته‌ی اصلی داستان باقی مانده؛ اما دیالوگ‌های زیادی به بازی اضافه شده و همچنین شاهد گسترش داستان به بخش‌های تازه‌ای هستیم.

۲
بازی Dead Space‌ برای چه پلتفرم‌هایی منتشر می‌شود؟

بازسازی Dead Space‌ برای کنسول‌های جدید از جمله پلی‌استیشن 5، ایکس‌باکس سری و کامپیوتر منتشر می‌شود.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.