ساخت بازی Elden Ring الدن رینگ
محمد صادق شجاعی

هیدتاکا میازاکی از چالش‌های ساخت بازی Elden Ring می‌گوید

محمد صادق شجاعی 20 اسفند 1400 بدون دیدگاه
486 بازدید

طبق جدید‌ترین اخبار بازی، کارگردان بازی الدن رینگ یعنی هیدتاکا میازاکی در مصاحبه با مجله فامیتسو در مورد چالش‌های ساخت بازی Elden Ring و انتشار آن صحبت کرده است.

بازی الدن رینگ اثر جدید هیدتاکا میازاکی است که مدتی پیش در بازار جهانی منتشر شد. این محصول استودیو FromSoftware بسیاری از المان‌های مرسوم آثار این استودیو را گسترش داده است. به این واسطه سبک سولزلایک وارد مرحله‌ای جدید شده است. ساخت دنیای آن توسط جرج آر آر مارتین، بهره‌گیری از فضای Open-World، تنوع بالای محیط‌ها و کاراکتر‌ها و امکان استفاده از اسب، تنها تعدادی از نقاط قوت بازی Elden Ring هستند.

بدون شک ساخت چنین اثری فارغ از چالش‌ها و دشواری‌های خاص خودش نبوده است. هیدتاکا میازاکی و استودیو فرام سافتور باری دیگر ثابت کردند که لیاقت استقبال بالای بازیکنان و منتقدین را دارند. کارگردان بازی الدن رینگ به تازگی مصاحبه‌ای با مجله Famitsu داشته است. وی در این مصاحبه از نگرانی‌هایش نسبت به انتشار بازی Elden Ring و تکامل سری بازی‌های Souls گفته است.

هیدتاکا میازاکی در مصاحبه‌اش توضیح داده که احساس نگرانی‌اش در قبال بازی الدن رینگ، بی‌شباهت به سایر بازی‌هایی که ساخته است، نیست. وی در این مورد گفته است: «این احساس برای دیگر بازی‌ها نیز وجود داشت و فقط به زمان حال محدود نمی‌شود. دوران خیلی خوشایندی نبود. الان خیالم راحت شده است. اما بیشتر از قبل مضطرب هستم. هرگز به چنین حسی عادت نمی‌کنم».

هیدتاکا میازاکی در ادامه از دلایلش برای ساخت بازی Elden Ring در سال‌های اخیر گفته است. همچنین او از «کارکنان بی‌نظیرش» و توانایی آن‌ها برای ساخت چنین اثری تمجید می‌کند. طبق گفته وی «از ابتدا انتظار می‌رفت که بازی الدن رینگ بزرگترین اثر فرام سافتور از لحاظ مقیاس باشد».

در ادامه هیدتاکا میازاکی به این نکته اشاره می‌کند که با وجود شباهت مبارزات بازی Elden Ring با بازی Sekiro: Shadows Die Twice، این دو اثر از یکدیگر الهام نگرفته‌اند. این امر از آن جهت بوده که بازی‌های الدن رینگ و سکیرو به صورت همزمان ساخته شده‌اند. بنابراین درس‌هایی که استودیو FromSoftware از بازی Sekiro: Shadows Die Twice آموخته مستقیما روی بازی Elden Ring تاثیر نداشته‌اند. تاثیر‌گذاری آن‌ها به دلیل هم‌زمانی ساخت بوده است.

هیدتاکا میازاکی در این باره گفته است: «از آنجایی که ساخت بازی الدن رینگ و سکیرو به صورت موازی انجام شده، باز‌خورد‌های بازی Sekiro: Shadows Die Twice تاثیر مستقیم روی بازی Elden Ring نداشته‌اند. با این حال، به این دلیل که هر دوی آن‌ها را من کارگردانی کرده‌ام، مطمئنا روی یکدیگر تاثیر داشته‌اند».

در بخشی از مصاحبه هیدتاکا میازاکی با مجله فامیتسو، او در مورد تاثیر جرج آر آر مارتین، نویسنده رمان بازی تاج و تخت، در طراحی داستان و مراحل اولیه ساخت بازی Elden Ring توضیح می‌دهد. کارگردان بازی الدن رینگ چنین گفته است: «Lore خلق شده توسط مارتین از همان مراحل اولیه وجود داشته و ما در بسیاری موارد از آن الهام گرفتیم. Lore بازی الدن رینگ رابطه پیچیده و جالب بین راز‌آلودگی و بازیکنان را به تصویر می‌کشد و عمق چند‌لایه‌ای را در اختیار ما قرار می‌دهد که می‌توانیم آن را تاریخ بنامیم».

ساخت بازی Elden Ring الدن رینگ

بسیاری از بخش‌های بازی بازی Elden Ring بعدا اضافه شدند

هیدتاکا میازاکی در مورد کانسپت Elden Ring و افتتاحیه بازی، توضیح می‌دهد که اگرچه جرج آر آر مارتین در جریان ایده کلی داستان بازی قرار داشته، اما مواردی همچون درخت بزرگ طلایی که بالاتر از تمامی مناطق قرار دارد، بعدا اضافه شدند. توضیحات کارگردان بازی Elden Ring به این شرح است: «در ابتدا نام آن «حلقه» نبود، اما او درباره وجود یک شی شبیه به الدن رینگ و شکستن آن صحبت کرده بود. با این حال از آن به عنوان یک مفهوم انتزاعی صحبت می‌شد. فکر نمی‌کنم که او در آن زمان یک موتیف مشخص مثل یک درخت طلایی در ذهنش داشت».

ادامه مصاحبه هیدتاکا میازاکی با مجله Famitsu مربوط به «اصول اولیه» روایت داستان در بازی‌هایش می‌شود. وی در این مورد گفته است: «خط مشی اصلی داستان گویی در بازی Elden Ring همانند سری Dark Souls است. اطلاعات به صورت متن ارائه شده و بازیکن باید در ذهن یا با تصورات خود آن‌ها را کنار هم بگذارد. به این واسط ما می‌خواهیم گیم‌پلی بازی در واقع همان داستان برای بازیکن باشد. با این حال، فکر می‌کنم که مکالمات با NPCها نسبت به گذشته ساده‌تر و واضح هستند».

در پایان هیدتاکا میازاکی توضیح می‌دهد که چگونه قصد دارد موانع تجربه چند‌نفره را کاهش دهد. او به طور بالقوه قصد دارد بازیکنان را به همکاری با یکدیگر تشویق کند. وی به این نتیجه رسیده است که افزایش موانع در برابر تجربه بازی در کنار دیگران چندان با «آزادی عمل» که بارها به آن اشاره کرد تطابق ندارد.

بازی Elden Ring یک موفقیت خارق‌العاده برای استودیو فرام سافتور محسوب می‌شود. این اثر تحسین اکثریت منتقدین در رسانه‌های مختلف را به دست آورده است. همچنین بازی الدن رینگ در حال حاضر در بین «بهترین بازی‌های تمام دوران» قرار دارد. این اثر  در هفته اول انتشار توانست صدر جدول لیست پر‌فروش‌ترین بازی‌های بریتانیا را در اختیار بگیرد.

نظر شما در مورد گفته‌های هیدتاکا میازاکی در رابطه با انتشار بازی Elden Ring چیست؟ آیا موفق به تجربه این اثر شده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Video Games Chronicle

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.