بازی‌های شبیه به Elden Ring
ارحام ادبخواه

بازی های مشابه Elden Ring که باید تجربه کنید

ارحام ادبخواه 19 اسفند 1400 11 دیدگاه
10,055 بازدید

اگر ورود به سرزمین Lands Between، مبارزه به عنوان یک Tarnished و تلاش برای کسب لقب Elden Lord در بازی الدن رینگ برای شما جذاب بوده، بازی‌های مشابه دیگری هم وجود دارد که می‌توانید با رفتن به سراغ آن‌ها راضی شوید. در این مقاله، به معرفی بهترین بازی‌های شبیه به Elden Ring خواهیم پرداخت.

بازی های شبیه Elden Ring 

بازی Elden Ring به عنوان یکی از موردانتظارترین آثار چند سال اخیر، عملکرذ فوق‌العاده‌ای از خود به جا گذاشت. این بازی با رویکرد کمال‌گرایانه‌ی سازندگان در استودیو FromSoftware، نه تنها بسیاری از رکوردهای استودیو مذکور را به نام خود زد، بلکه افراد جدیدی را هم به سمت زیرسبک Souls-Borne جمع کرد. اثری که با یک پیشینه و اسطوره‌شناسی مناسب در تاریک‌ترین و حماسی‌ترین حالت خود قرار دارد و با وسعت فوق‌العاده زیاد، می‌تواند مخاطبان خود را برای ساعت‌های متوالی پشت کنسول یا سیستم میخکوب کند.

اما هنگامی که صحبت از رکوردها شد، باید به این موضوع اشاره داشت که الدن رینگ به احتمال زیاد لقب پرفروش‌ترین بازی تاریخ FromSoftware را در آینده‌ای نزدیک تصاحب می‌کند. هنگامی که به آمار فروش و بازیکنان این اثر نگاه کنید، با اعداد سرسام‌آوری روبرو می‌شوید. در ادامه این اعداد و ارقام، بدیهی است که افراد تازه‌واردی نسبت به زیرسبک Souls-Borne جذب می‌شوند؛ بازیکنانی که پیش از این به تجربه سایر بازی‌های استودیو FromSoftware و سایر آثار مشابه نپرداخته‌اند. ما هم به همین بهانه تصمیم گرفتیم لیستی از بهترین بازی‌های شبیه به Elden Ring تهیه کنیم که اگر از تجربه آن لذت بردید، به سراغ سایر آثار مشابه بروید. فقط توجه داشته باشید که اعضای این لیست به بازی‌های Souls-Borne محدود نمی‌شوند و در این میان نیم‌نگاهی به آثار خارج از این زیرسبک خواهیم انداخت.

بازی Demon's Souls

بازی Demon’s Souls

اگر می‌خواهیم در مورد بازی‌های شبیه به Elden Ring بحث کنیم، باید اول از همه به سراغ آغازکننده جریان Souls-Broneها برویم. بازی Demon’s Souls که برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ و به صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن 3 منتشر شد، اولین سولز بورن تاریخ محسوب می‌شود که مکانیک‌های معروف آن را به عرضه نمایش گذاشت.

هر چند که دیمن سولز نسبت به الدن رینگ سطحی‌تر و مبتدیانه‌تر است، اما نمی‌توان تاثیر بزرگ این بازی روی دنیای بازی‌های ویدیویی را انکار کرد. بازی Demon’s Souls با وجود اینکه هنگام عرضه اولیه توجه مشابهی با سایر آثار معروف استودیو FromSofware دریافت نکرد، اما در طی مدت و با گذر زمان ارزش واقعی خود را نشان داد. در این میان، باید اشاره کنیم که دیمن سولز در سال ۲۰۲۰ میزبان یک نسخه بازسازی یا Remake شد که جلوه‌های بصری و گرافیکی فوق‌العاده‌ای دارد و درست مانند یک بازی مدرن به نظر می‌رسد. پس اگر آنقدری خوش‌شانس هستید که پلی استیشن 5 داشته باشید، بهتر است هر چه زودتر به سراغ بازی Demon’s Souls Remake بروید.

بازی Dark Souls 3

بازی Dark Souls 3

اگر بخواهیم به دور از سخت‌گیری‌های معمول صحبت کنیم، بازی Dark Souls 3 در بین بازی‌های شبیه به Elden Ring، شباهت بیش‌تری به جدیدترین اثر استودیو FromSoftware دارد. در واقع، الدن رینگ را می‌توانیم دنباله معنوی و بزرگ‌تر دارک سولز در نظر بگیریم که از هر لحاظی بزرگ (و تا حدودی بهتر) شده است. البته که بحث تنها در مورد نسخه سوم نیست و به طور کلی، سری دارک سولز می‌تواند جایگزین خوبی برای طرفداران بازی Elden Ring باشد.

بازی Dark Souls 3 که برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ به صورت مولتی پلتفرم عرضه شد، بازیکنان را در نقش یک شخصیت نیمه‌زنده با لقب Ashen One می‌گذارد که باید راه خود را در میان سرزمین‌های فوق‌العاده خطرناک بازی، ادامه دهد. دارک سولز 3 شامل تنوع فوق‌العاده‌ای در اسلحه‌ها، محیط‌ها و NPCها می‌شود که می‌توانید آن‌ها را با موارد مشابه در الدن رینگ مقایسه کنید. علاوه بر این، این بازی پس از عرضه رسمی میزبان دو بسته الحاقی بزرگ با نام‌های Ashes of Ariandel و The Ringed City شد که هر کدام محیط و محتویات جدیدی را در اختیار بازیکنان قرار می‌دادند. اگر می‌خواهید تجربه تمام عیاری از دارک سولز 3 داشته باشید، بهتر است به سراغ تهیه نسخه خاصی از بازی با نام Dark Souls 3: The Fire Fades Edition بروید. این نسخه از دارک سولز علاوه بر بازی اصلی، شامل دو DLC بزرگ مذکور هم می‌شود.

بازی Mortal Shell

بازی Mortal Shell

اما در میان همه بازی‌های بزرگ و AAA لیست بهترین بازی‌های شبیه به Elden Ring، بهتر است اشاره‌ای هم به یک اثر باکیفیت و مستقل بنیدازیم. بازی Mortal Shell که توسط استودیو مستقل Cold Symmetry ساخته شده، یک Souls-Borne جمع و جور و به نسبت کوچک است که می‌تواند صحنه‌های مشابهی با سری سولز تداعی کند. مورتال شل با وجود تمام الهام‌هایی که از سه‌گانه سولز می‌گیرد، اما نوآوری‌هایی هم دارد و به عنوان یک اثر با بودجه محدود، راضی کننده عمل می‌کند. بازی Mortal Shell در سال ۲۰۲۱ یک به روز رسانی بزرگ و رایگان برای کنسول‌های نسل نهمی هم دریافت کرد که جلوه‌های بصری بازی را نسبت به پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان بهبود می‌دهد. همچنین، این بازی هم اکنون روی سرویس ایکس باکس گیم پس در دسترس است و در صورت وجود شرایط، می‌توانید به سراغ آن بروید.

بازی Star Wars Jedi Fallen Order

بازی Star Wars Jedi: Fallen Order

بازی Star Wars Jedi: Fall Order یک بازی فوق‌العاده خوش ساخت و به دور از پیچیدگی‌های الدن رینگ است که با ترکیب ویژگی‌های Souls-Borne و سبک اکشن-ماجراجویی، به یکی از موفق‌ترین بازی‌های دنیای جنگ ستارگان تبدیل می‌شود. داستان این بازی که توسط استودیو Respawn Entertainment ساخته شده، میان وقایع دو فیلم Revenge of the Sith و A New Hope قرار می‌گیرد و ماجرای یک جدای تازه‌کار با نام کل کستیس (Cal Kestis) را تعریف می‌کند.

بازی Star Wars Jedi: Fallen Order از ترکیب ویژگی‌های چندین سبک مختلف استفاده می‌کند؛ به گونه‌ای که می‌توانیم همزمان رگه‌هایی از تاثیرات سری آنچارتد و سه‌گانه دارک سولز را در آن مشاهده کنیم. سیستم مبارزات درست مانند بازی Elden Ring شامل آن حالت Light Attack و Heavy Attack می‌شود که باید با ترکیب آن‌ها، دشمنان را بکشید. البته که این بازی امکان انتخاب درجه سختی را به بازیکن می‌دهد و می‌توانید با برگزیدن Difficultyهای آسان‌تر، با یک اثر عامه‌پسند و Casual روبرو شوید. در کنار تمامی این موارد، ساخت نسخه دوم این بازی به صورت رسمی تایید شده و با وجود فقدان اطلاعات، می‌دانیم که باید در سال‌های آینده منتظر آن باشیم.

بازی Bloodborne

بازی Bloodborne

در این نقطه از لیست بهترین بازی‌های شبیه به الدن رینگ، به اثری می‌رسیم که به اعتقاد برخی از بازیکنان، بهترین Souls-Borne تاریخ شناخته می‌شود. بازی Bloodborne که از هر منظری در جمع بهترین انحصاری‌های پلی استیشن 4 قرار می‌گیرد، توسط خود استودیو FromSoftware ساخته شده و بازیکنان را یک بار دیگر وارد دنیای فوق‌العاده سیاه و خفقان‌آور می‌کند. شما در این بازی در قالب یک Hunter قرار می‌گیرد و باید در ماجراجویی خود، موجودات عجیب و غریب متعددی را از بین بردارید. اما نکته‌ای که در این میان به چشم می‌خورد، این است که بلادبورن برخلاف الدن رینگ اکثر در محیط‌های کوچک و خطی دنبال می‌شود و خبری از فضای بزرگ سرزمین Lands Between نیست.

بازی Bloodborne برخلاف سری سولز سیستم مبارزات سریع‌تری دارد که در طی آن، سرعت عمل و واکنش‌های سریع حرف اول را می‌زند. بنابراین، بلادبورن از این حیث شباهت بیش‌تری به الدن رینگ دارد و می‌تواند یادآور باس فایت‌ها و نبردهای حماسی آن باشد. ولی اگر به تنوع بالا لباس‌ها و اسلحه‌های بازی Elden Ring عادت کرده‌اید، در بلادبورن ناامید خواهید شد؛ چرا که در این بازی خبری از سلاح‌ها و Outfitهای متعدد و متنوع نیست. با این حال، گیم‌پلی و اتسمفر بازی آنقدری جذاب و نفس‌گیر است که در حین ورود به آن، کم و کاستی‌ها را فراموش می‌کنید.

بازی The Legend of Zelda Breath of the wild

بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild

شاید گذاشتن نام بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild در این لیست کمی عجیب به نظر برسد؛ اما پیش از این هم گفتیم که قرار نیست تنها به بازی‌های Souls-Borne (یا آثاری که به نحوی در این حوزه قرار می‌گیرند) بپردازیم. ولی حیقیت این است که Breath of the Wild نه تنها به عنوان یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های تمام دوران، بلکه به عنوان یکی از بهترین بازی‌های ویدیویی تاریخ محسوب می‌شود. با وجود تمام این تفاسیر، دلیل قرار دادن این بازی در لیست بهترین بازی‌های شبیه به Elden Ring، شباهت این دو در آزادی عمل و نقشه‌های بزرگی است که مخاطب خود را درگیر آن می‌کنند.

شاید بهتر است اینگونه بگوییم که مکانیک‌های نقش‌آفرینی عمیق Breath of the Wild و Elden Ring را در دسته‌بندی یکسانی قرار می‌دهد. در این دو بازی، بازیکنان آزاد هستند با استفاده اسب (یا هرآنچه که از آن سواری می‌گیرند) به نقاط مختلف سفر کرده و Dungeonها پاک‌سازی کنند، کمپ‌های دشمنان را از بین ببرند و برای به دست آوردن آیتم‌های بهتر تلاش کنند. در هر دو بازی مذکور اسلحه‌های استهلاک‌پذیر هستند و باید برای تجهیزات خود جایگزین مناسبی در نظر بگیرید، نقاط ضعف و قوت دشمنان را بشناسید و در دنیای بزرگ آن‌ها به مبارزه با باس فایت‌ها بپردازید. The Legend of Zelda: Breath of the Wild و Elden Ring شاید از بسیاری از جنبه‌ها شبیه یکدیگر نباشند، اما نمی‌توان انکار شباهت‌های آن‌ها نیز شد.

بازی Sekiro

بازی Sekiro: Shadows Die Twice

پیش از این اشاره کردیم که الدن رینگ بیش‌ترین الهام و ایده‌های خود را از سری سولز می‌گیرد، اما نباید نام Sekiro: Shadows Die Twice را فراموش کنیم. بهترین بازی سال ۲۰۱۹ در مراسم Game Awards و آخرین ساخته استودیو FromSoftware پیش از الدن رینگ، مبنای بسیاری از عناصر بازی مورد بحث است. بازی Elden Ring سیستم مخفی‌کاری خود (که نقش پررنگی هم در بازی دارد) را به طور مستقیم از سکیرو قرض می‌گیرد و آن را در ابعاد مختلف گسترش می‌دهد. البته برخلاف الدن رینگ که طراحی آن سبک و سیاقی غربی دارد، بازی Sekiro: Shadows Die Twice به ژاپن و دوره فئودال این کشور وفادار می‌ماند و مخاطب خود را از این روش درگیر داستان می‌کند.

البته توجه داشته باشید که سکیرو بیش از یک بازی نقش‌آفرینی، اثری اکشن-ماجراجویی است و در عمق آن، خبری از مکانیک‌های RPG الدن رینگ دیده نمی‌شود. اما با این حال، سیستم مبارزه این دو شباهت زیادی با یکدیگر دارد که در آن سختی حرف اول را می‌زند. ولی در کنار تمامی این موارد، بازی Sekiro: Shadows Die Twice سخت‌تر از الدن رینگ بوده و برای اتمام آن کاری به شدت نفس‌گیر و چالش‌برانگیز را برعهده دارید.

بازی Nioh 2

بازی Nioh 2

بازی Nioh 2 و به طور کلی سری Nioh، با وجود اینکه با الهام‌گیری از سری سولز ساخته شده‌اند، اما در بسیاری از مواقع در حد منبع الهام خود عمل می‌کنند. نسخه اول Nioh راهی را شروع کرد که Nioh 2، با اضافه کردن ویژگی‌های اورجینال بیش‌تر آن را به اوج رساند. سری مذکور با ترکیب ویژگی‌های مجموعه‌هایی مانند Devil May Cry، Dark Souls و Ninja Gaiden به نقطه‌ای رسید که می‌توانید در حال حاضر، از آن با عنوان یکی از بهترین Souls-Borneهای تاریخ یاد کنیم.

مجموعه Nioh داستان خود را در قرن هفدهم کشور ژاپن تعریف می‌کند که در طول آن، موجوداتی اهریمنی با نام Yokai به مبارزه با بشریت می‌پردازند. همین ایده اولیه مناسب و تا حدودی تاریک، باعث شده که هم داستان و هم فضاسازی به شکل عجیبی خوب به نظر برسد و با حفظ هویت مستقل خود جدا از سری سولز عمل کند. با وجود شایستگی‌های نسخه اول، بازی Nioh 2 به مراتب اثر بهتر و با کیفیت‌تری است که اگر بتوانید با آن ارتباط برقرار کنید، بیش از ۱۰۰ ساعت در دنیای بازی غرق خواهید شد. Nioh 2 درست مانند الدن رینگ محیط‌ها و آیتم‌های متعدد و متنوعی دارد که در انتخاب میان آن‌ها، کار سختی خواهید داشت.

بازی Code Vein

بازی Code Vein

اگر بخواهیم کمی عامیانه به این موضوع نگاه کنیم، بازی Code Vein در میان جامعه کاربران با عنوان «دارک سولز انیمه‌ای» شناخته می‌شود. دلیل این لقب خاص هم کاملا واضح به نظر می‌رسد؛ Code Vein یک سولز بورن خوش ساخت است که حال و هوای انیمه‌ای دارد. این بازی در یک دنیای فانتزی و تاریک جای می‌گیرد که نمایانگر یک محیط پسا آخرالزمانی است. Code Vein درست مانند الدن رینگ محیط‌سازی مرموزی دارد که به واسطه آن، برای گشتن در نقطه نقطه آن کنجکاو می‌شوید. البته باید به این موضوع هم اشاره کنیم که در لیست بهترین بازی‌های شبیه به Elden Ring، بازی Code Vein نسبت به سایرین اثر ضعیف‌تری است و به اندازه سایر بازی‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم، عمیق و با کیفیت نیست.

با وجود تمامی این تفاسیر و بازی‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم، بهتر است سری سولز و بلادبورن را در اولویت خود قرار دهید. این دو بازی از منظر فرمول اصلی و جریانی که سازندگان برای توسعه در نظر گرفته‌اند، شباهت بیش‌تری به بازی Elden Ring دارند. البته همان‌طور که می‌دانید الدن رینگ از لحاظ نمره منتقدان یکی از بهترین بازی‌های تاریخ به شمار می‌رود و به همین دلیل، بهتر است انتظار خود را هنگام رفتن به سراغ بازی‌های موجود در لیست کم‌تر کنید. از طرفی دیگر و همان‌طور که خود شما می‌دانید، نمرات نمایانگر همه چیز نیستند و شاید دربین بازی‌های معرفی شده، موردی را پیدا کنید که با سلیقه شما سازگارتر است.

نظر شما در این باره چیست؟ دوست دارید به سراغ کدام یک از بازی‌های شبیه به الدن رینگ بروید؟ نظرات خود را با تیم پارسی گیم و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

نزدیک‌ترین بازی موجود به الدن رینگ چه اثری است؟

اگر می‌خواهید نزدیک‌ترین تجربه ممکن نسبت به بازی Elden Ring را داشته باشید، بهتر است به سراغ بازی Dark Souls 3 بروید

۱
آیا بازی Star Wars Jedi: Fallen Order هم یک Souls-Borne محسوب می‌شود؟

خیر، این بازی یک Souls-Borne اصیل نیست و بیش‌تر به طرف بازی‌های اکشن-ماجراجویی سنگینی می‌کند. با این حال، شامل برخی از ویژگی‌های این زیرسبک می‌شود

۲
اولین بازی Souls-Borne واقعی تاریخ چیست؟

بازی Demon's Souls که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد، اولین Souls-Borne تمام دوران محسوب می‌شود

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 11 دیدگاه
  • Avatar

    armin

    مهمان

    سولز بورن نیست سولز لایکه شروع کننده سولز لایک ها هم کینگز فیلد بود

    پاسخ دهید
    • ارحام ادبخواه

      ارحام ادبخواه در پاسخ به armin

      نویسنده

      اتفاقا از هر دو لفظ «سولز بورن» و «سولز لایک» برای این زیرسبک بهره برده میشه؛ اما بعد از عرضه بلادبورن از عبارت اولی بیشتر استفاده شد. ولی با این حال در مورد کینگز فیلد هم تا حدودی درست می‌گید، منتها این بازی بیش از حد اولیه بوده و دیمن سولز رسما جریان سولز بورن‌ها رو آغاز می‌کنه

  • Avatar

    علیرضا

    مهمان

    با سلام ممنون از مقاله ی خوبتون
    جای بازی the surge شماره ی یک و دو و بازی Lords of the Fallen خالی هست متاسفانه

    پاسخ دهید
    • ارحام ادبخواه

      ارحام ادبخواه در پاسخ به علیرضا

      نویسنده

      سلام، ممنون از شما
      The Surge به خصوص نسخه دوم بازی‌های خوبی بودن. ولی بذارید Lords of the Fallen رو قبول نکنم که به شدت ضعیف بود:)

  • Avatar

    Taha

    مهمان

    بازی king’s field شروع کننده بود آقا البته انحصاری پی آس یک و ژاپن بود

    پاسخ دهید
    • ارحام ادبخواه

      ارحام ادبخواه در پاسخ به Taha

      نویسنده

      بله درست میگید تاثیرات غیرقابل انکاری داشته، منتها دیمن سولز بود که جریان سولزلایک‌ها را رسما شروع کرد

    • Avatar

      ABOLFAZLGAMEPRO در پاسخ به Taha

      مهمان

      پی آس؟؟

  • Avatar

    عرفان محسنی

    مهمان

    ممنون بابت مقاله مفیدتون ی سوال داشتم سری دارک سایدرز به الدن رینگ نمیخوره یعنی ؟:/

    پاسخ دهید
    • ارحام ادبخواه

      ارحام ادبخواه در پاسخ به عرفان محسنی

      نویسنده

      ممنون بابت مطالعه:)
      نه خب به نظرم دارک سایدرز بیش‌تر حالت بازی‌های هک اند اسلش کژوال و اکشن ادونچرها رو داره و زیاد زیر سایه سبک آر پی جی قرار نمی‌گیره. ولی باز نظرات متفاوته با هم.

  • Avatar

    Pinball

    مهمان

    به عنوان یه سایت دانلود بازی کانتنت و محتواهای فوق العاده ای تولید میکنید

    پاسخ دهید
    • ارحام ادبخواه

      ارحام ادبخواه در پاسخ به Pinball

      نویسنده

      ممنون از شما که مطالعه می‌کنید:)