هدست PlayStation VR2
یحیی رحیمی

اولین تصاویر رسمی از هدست PlayStation VR2 منتشر شد

یحیی رحیمی 3 اسفند 1400 بدون دیدگاه
244 بازدید

سونی ماه گذشته از مشخصات سخت‌ افزاری هدست PlayStation VR2 رونمایی کرد و نمایش ظاهر هدست را به تأخیر انداخت. معاون ارشد سرگرمی‌های تعاملی سونی در مطلب تازه‌ای به معرفی ظاهر و سبک طراحی هدست پلی استیشن وی آر 2 پرداخته است. تصاویر رسمی از ظاهر نهایی هدست منتشر شده است که تغییرات مهمی نسبت به نسل پیشین نشان می‌دهد.

به گزارش پارسی گیم، طراحی هدست به دسته‌های کنترلر موسوم به Sense‌ نزدیک شده است و یک حالت «کروی» مانند به هدست داده شده است. این سبک طراحی، نمادی از حالت 360 درجه‌ای است که بازی‌کنان هنگام ورود به جهان مجازی حس می‌کنند و معاون ارشد سونی معتقد است که این بهترین شکل ممکن برای نمایش هدف اصلی محصول است.

هدست PlayStation VR2 بر اساس خانواده محصولات پلی استیشن 5 طراحی شده است و تیم تولید کنسول، از همان ابتدا به فکر طراحی مشابهی برای هدست بوده است؛ البته هدف سونی ارائه یک هدست گرد بوده است که استفاده از آن ساده باشد. طراحی آرگونومیک پلی استیشن وی آر 2‌ به نحوی است که کاربر از استفاده مداوم خسته نخواهد شد‌.

هدست PlayStation VR2

ویژگی‌های ظاهری هدست PlayStation VR2

معاون ارشد سرگرمی‌های تعاملی سونی در ادامه نوشته است که هدف آن‌ها نه‌تنها طراحی یک محصول زیبا و دکوری بوده است؛ بلکه یک قدم فراتر گذاشته‌اند و سبک طراحی را استفاده کرده‌‌اند که حس غوطه‌وری در جهان سه‌بعدی بازی را بیشتر می‌کند. سونی به جزئیات ریز توجه کرده است و هدست را طوری ساخته است که تمام افراد با اندازه‌های جمجمه مختلف از هدست استفاده کنند. بدین منظور، هدبندهای پلی استیشن وی آر 2 قابلیت تنظیم را دارند تا بتوان محصول را کاملاً روی سر خود محکم کرد.

جایگاه جک هدفون استریو تغییر نیافته است تا کاربران به‌راحتی بتوانند از محصول جدید استفاده کنند. سونی ویژگی‌های تازه‌ای را به‌منظور سهولت استفاده کاربران به هدست PlayStation VR2 افزوده است. از جمله این ویژگی‌ها باید به لنزهای قابل تنظیم اشاره کرد و مالکان کنسول می‌توانند فاصله میان دو چشم را تغییر دهند. همچنین وزن محصول کاهش یافته است تا فشار زیادی به سر وارد نشود و در نهایت موتور جدیدی به‌منظور تولید بازخورد حسی ویژه استفاده شده است. طراحی باریک‌تر و نازک‌تر هدست، چالش دشواری برای مهندسان سونی بوده است؛ اما آن‌ها توانسته‌‌اند از پس مشکلات بربیایند.

پلی استیشن وی آر 2

در نهایت دریچه هوای مخصوصی برای پلی استیشن وی آر 2 استفاده شده است تا جلوی بخار لنز هدست را بگیرد. دریچه‌‌های هوا طوری طراحی شده‌اند که جلوی تجربه‌ی بازی‌کننده را نمی‌گیرند و فرد می‌تواند ساعت‌ها از آن استفاده کنند. دسته بازی PS VR2 با نمادهای مخصوص پلی استیشن تزئین شده است. زمان انتشار و قیمت هدست جدید سونی مشخص نیست و باید منتظر خبرهای بیشتر باشیم.‌ سونی ماه گذشته از بازی Horizon Call of the Mountain‌ برای هدست جدید رونمایی کرد.

منبع:‌ PlayStationBlog

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

ویژگی‌های ظاهری هدست PlayStation VR2 چیست؟

سونی به جزئیات ریز توجه کرده است و هدست را طوری ساخته است که تمام افراد با اندازه‌های جمجمه مختلف از هدست استفاده کنند. بدین منظور، هدبندهای پلی استیشن وی آر 2 قابلیت تنظیم را دارند تا بتوان محصول را کاملاً روی سر خود محکم کرد. جایگاه جک هدفون استریو تغییر نیافته است تا کاربران به‌راحتی بتوانند از محصول جدید استفاده کنند. سونی ویژگی‌های تازه‌ای را به‌منظور سهولت استفاده کاربران به هدست PlayStation VR2 افزوده است. از جمله این ویژگی‌ها باید به لنزهای قابل تنظیم اشاره کرد و مالکان کنسول می‌توانند فاصله میان دو چشم را تغییر دهند. همچنین وزن محصول کاهش یافته است تا فشار زیادی به سر وارد نشود و در نهایت موتور جدیدی به‌منظور تولید بازخورد حسی ویژه استفاده شده است. طراحی باریک‌تر و نازک‌تر هدست، چالش دشواری برای مهندسان سونی بوده است؛ اما آن‌ها توانسته‌‌اند از پس مشکلات بربیایند.

۱
پلی استیشن وی آر 2 از چه سخت افزاری استفاده می‌کند؟

به گزارش اخبار سخت افزار پارسی گیم، فناوری‌های جدید پلی استیشن 5 هنگام طراحی هدست PlayStation VR2 به کار گرفته شده‌اند و با یک محصول نسل جدید با قابلیت‌های گرافیکی منحصر به فرد و همچنین امکان ردگیری چشم روبه‌رو هستیم. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های محصول، باید به صفحه‌نمایش با وضوح 4K HDR اشاره کرد که دارای عمق میدان 110 درجه است. پنل اولد در هدست به کار رفته و رزولوشن نهایی نیز 2000 در 2040 برای هر چشم خواهد بود. رفرش ریت محصول نیز 90 و 120 هرتز اعلام شده و با یکی از قدرتمندترین هدست‌های بازار روبه‌رو هستیم. شایعات پیشین نیز نشان از پنل اولد با فناوری HDR در PSVR 2 میداد.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.