Ghost of Tsushima
مهدی ملکی

رئیس پلی ‌استیشن عرضه بازی ‌های جدید را خطرناک می‌داند

مهدی ملکی 3 آذر 1399 بدون دیدگاه
759 بازدید

کیفیت بازی‌های فرست پارتی سونی بر هیچ‌کسی پوشیده نیست؛ این سخنی بود که مدتی پیش جیم رایان رئیس بخش پلی‌استیشن در مصاحبه با رسانه‌ها عنوان کرده بود؛ سخنی که با توجه به موفقیت‌ بازی‌های انحصاری سونی، اصلاً غیرمنطقی به نظر نمی‌رسد. این شرکت از سال 1995 و با عرضه اولین کنسول خانواده پلی‌استیشن مواضع محکمی را برای عرضه بازی‌های انحصاری برنامه‌ریزی کرد که تقریباً بعد از 25 سال هنوز هم جواب می‌دهند و شاهد عرضه برخی از بهترین بازی‌های تاریخ در زیر سیطره برند پلی‌استیشن هستیم؛ اما تا به حال به مشقت‌های توسعه‌دهندگان این عناوین توجهی کرده‌اید؟

جیم رایان در مصاحبه‌ای با وب‌سایت GQ به این مورد اشاره کرد که عرضه یک بازی جدید بسیار خطرناک است و موارد بسیاری را به همراه دارد که باید نگران آن‌ها بود:

jim ryanما در طول دوره پلی  استیشن 4 سرمایه‌گذاری زیادی را روی بخش‌های ارگانیک انجام داده‌ایم؛ حتی بیشتر از آنی که مردم فکر می‌کنند. برای مثال ما استودیو Insomniac Games را به تصاحب درآورده‌ایم. ما اکنون بازی‌های بزرگی می‌سازیم و مطمئناً برنامه داریم که به ساخت چنین بازی‌های بزرگی ادامه دهیم اما مسئله‌ای که در رابطه با این بازی‌های پرخرج وجود دارد، گیشه‌ آن‌ها است. ساخت بازی های  جدید، امروزه به بود‌جه‌ای بیش از 100 میلیون دلار نیاز دارند تا ساخته و به عنوان یک بازی جدید به بازار عرضه شوند؛ این یک مسئله بسیار خطرناک است و ما در دوره PS4 چهار بار این کار را انجام دادیم. شما برای برگشت سرمایه باید آن‌ها را به طور موفقی در گیشه عرضه کنید.

ما یک سازمان مدیریتی داریم که بر استودیو‌های مشخصی مدیریت می‌کنند و یکی از مواردی که ما به آن‌ها توجه زیادی داریم، نمونه‌کارها هستند؛ ما به تعادل بین بازی‌های مجموعه‌وار که محبوبیت زیادی دارند مانند God of War و Uncharted و ایجاد تجربه‌های متفاوت به وسیله بازی‌های جدیدی نظیر Horizon Zero Dawn یا Ghost of Tsushima اهمیت زیادی قائل می‌شویم. ما به این موضوع بسیار محتاطانه و عمیق فکر می‌کنیم.

بنابراین تماشای این عملکرد که سونی با وجود هزینه‌های سنگین یک بازی، از عرضه عناوین جدید به بازار واهمه‌ای ندارد، خوش‌حال کننده است؛ در واقع این هزینه‌های سنگین نمی‌توانند مانع ریسک‌پذیری سونی بشوند. البته باید توجه داشت که سونی در کنار اهمیت بازی‌های جدید، سرمایه عظیمی را هم در برای خلاقیت‌های احتمالی در پروژه‌های سابق خود اختصاص می‌دهد. تغییرات عمده‌ای که در بازی God of War 2018 ایجاد شد و یا مسیر بسیار متفاوتی که The Last of Us Part 2 به آن قدم گذاشت، همگی می‌توانند مثالی بارز از ریسک‌های بزرگ سونی باشند. ریسک‌هایی که تا کنون خوب جواب داده و این بازی‌ها را به موفقیت رسانده‌اند.

منبع: VG247

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.