ایکس باکس سری اس بازی Dying Light 2
محمد صادق شجاعی

استودیو Techland از عملکرد نسخه ایکس باکس سری اس بازی Dying Light 2 می‌گوید

محمد صادق شجاعی 19 بهمن 1400 بدون دیدگاه
514 بازدید

طبق جدید‌ترین اخبار بازی، طراح ارشد بازی Dying Light 2 Stay Human یعنی تایمون اسمکتالا، ضمن اشاره به تلاش‌های استودیو Techland برای رفع مشکلات بخش Co-op، اعلام کرده که عامل عملکرد ضعیف بازی مذکور روی ایکس باکس سری اس، GPU این کنسول است.

بازی Dying Light 2 Stay Human بالاخره پس از سال‌ها ساخت و مدت‌ها انتظار، اخیرا در دسترس قرار گرفته است. این اثر به واسطه نقاط قوت خود توانسته نظر مثبت مخاطبین را به خود جلب کند. برای مثال تعداد بازیکنان همزمان بازی مذکور در استیم به بیش از 274 هزار نفر رسیده است. این تعداد از بازیکنان از بازی اول سری Dying Light نیز بیشتر بوده است. با این وجود، مشکلات مختلفی در بازی دایینگ لایت 2 وجود دارد که مانع از تجربه بدون نقص تمامی بازیکنان می‌شود.

در کنار مشکلات بخش Co-op، بسیاری از بازیکنان از بیماری حرکت (Motion sickness) که به دلیل عدم وجود اسلایدر FOV و موشن بلور ایجاد شده، شکایت دارند. تایمون اسمکتالا، طراح ارشد بازی Dying Light 2 Stay Human، در شبکه اجتماعی توییتر به این مشکلات اشاره کرده است. طبق گفته‌های او، استودیو تکلند در ابتدا مشکلات بخش کو آپ را رفع خواهد کرد. حجم بالای استقبال از این بخش باعث بروز مشکلاتی در سرور‌های سونی، مایکروسافت و اپیک شده است. در ادامه تایمون اسمکتالا گفته است که در اولین آپدیت آینده بازی دایینگ لایت 2 مشکل مربوط به بیماری حرکت رسیدگی خواهد شد. رفع مشکلات مربوط به FOV و موشن بلور برای آپدیت در نظر گرفته شده است.

ایکس باکس سری اس بازی Dying Light 2

عملکرد Dying Light 2 روی سری ایکس و سری اس  تفاوت زیادی دارد

بازی Dying Light 2 Stay Human روی کنسول Xbox Series S با نرخ 30 فریم بر ثانیه اجرا می‌شود. این در حالی است که بازی مذکور روی کنسول ایکس باکس سری ایکس با رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم قابل تجربه است. همچنین دارندگان کنسول Xbox Series X می‌توانند از فناوری Ray Tracing بهره ببرند. تایمون اسمکتالا در توییت خود به عملکرد کنسول ایکس باکس سری اس اشاره کرده است. وی گفته است که استودیو Techland، مشکل نرخ فریم را بررسی می‌کند، اما  در حال حاضر GPU کنسول بزرگترین مانع در برابر سازندگان است.

علاوه بر این گزارشاتی مبنی بر مشکلات بهینه‌سازی نسخه کامپیوتر بازی Dying Light 2 Stay Human گزارش شده است. تعدادی از کاربران فروشگاه استیم نسبت به این امر اعتراض داشته‌اند. همچنین تعدادی از باگ‌ها تجربه بازیکنان را با مشکل مواجه کرده‌اند. بدون شک در آینده استودیو تکلند به این موارد رسیدگی کرده و در قالب آپدیت‌ها در جهت رفع آن‌ها حرکت خواهد کرد.

بازی Dying Light 2 Stay Human هم‌اکنون روی پلتفرم‌های پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس وان و کامپیوتر در دسترس قرار دارد. نظر شما در مورد عملکرد آن روی کنسول Xbox Series S چیست؟ آیا در حد انتظار بوده یا نرخ فریم بیشتری را تصور می‌کردید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Gamingbolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.