بازی مخصوص بانوان
یحیی رحیمی

بازی های مخصوص بانوان دیگر چیست؟

یحیی رحیمی 18 بهمن 1400 34 دیدگاه
11,336 بازدید

پس از آنکه ویدیو کوتاهی از یک استریمر خانم در حال تجربه Halo Infinite منتشر شد؛ کولاک بزرگی در شبکه‌های اجتماعی و میان گیمرها ایجاد شد که آزار و اذیت بانوان در بازی‌های آنلاین باید تا چه زمانی ادامه پیدا کند؟‌ بازی‌کنان به این استریمر می‌گویند که برود و بازی مخصوص خود را بازی کند؛ زیرا که هیلو مناسب او نیست. این صحبت بی‌موردی است که بازی‌کنان مؤنث، بارها هنگام بازی می‌شنوند. اما واقعاً این «بازی مخصوص بانوان» چیست که روی زبان افراد سمی افتاده است و کدام بازی دارای کمترین مقدار آزاردهندگان و بازی‌کنان بی‌فرهنگ است؟ اصلا باید گیمرهای مونث چه کار کنند؟

آزار و اذیت، بخش مهم بازی آنلاین

بازی آنلاین و گروهی، رخداد چندان قدیمی در صنعت بازی نیست. گسترش ایکس باکس لایو به‌عنوان یک سرویس زنده برای تجربه بازی‌های ویدیویی به‌صورت گروهی، علی‌رغم پیشرفت‌ها، چالش‌هایی را پدید آورده است. بسیاری از گیمرهای مذکر، هنگامی‌که می‌فهمند یکی از بازی‌کننده‌ها خانم است؛ شروع به آزار و اذیت می‌کنند. بارها گفته‌هایی مانند بازی به درد دخترها نمی‌خورد یا اینکه دخترها بازی بلد نیستند؛ شنیده‌ایم و از کنار آن عبور کرده‌ایم. به همین ویدیو کوتاه منتشرشده از استریمر هیلو برگردیم که واکنش شیمس بلک‌لی، خالق ایکس باکس را به همراه داشت. به استریمر گفته می‌شود که برود و Valorant بازی کند؛ زیرا که مسترچیف یک مرد است و این بازی برای بانوان ساخته نشده است. اما آیا تابه‌حال سعی کرده‌اید به‌عنوان یک خانم، والورانت بازی کنید؟

هنگامی‌که بازی Valorant منتشر شد؛ یکی از تولید‌کننده‌های ارشد که بازی را ساخته است؛ اعتراف بزرگی کرد. او گفت که هیچ‌گاه تنهایی وارد گروه‌های بازی نمی‌شود و دلیل آن‌هم، آزاری است که یک گیمر مؤنث باید تحمل کند. یکی از کارمندان شرکت Riot مدتی پیش، میکسی از تمامی آزار و اذیت‌ها و صحبت‌های ناشایست هنگام تجربه شوترهای آنلاین منتشر کرد و مشخص شد که Valorant هم فضای بسیار سمی برای بازیکنان مؤنث دارد. مشخص شد که یک خانم نباید والورانت بازی کند و بلکه باید فورتنایت را امتحان کند. فکرش را بکنید که اگر یک خانم با میانگین سنی بازی‌کنان فورتنایت بخواهد این محصول بتل رویال را بازی کند؛ چه اتفاقی می‌افتد. برود و تتریس بازی کند؟

بازی مخصوص بانوان

بازیکنان مونث علاقه‌ای به بازی آنلاین ندارند

وجود چنین افراد سمی باعث شده تا اکثر بانوان از دکمه میوت و قطع صدا هنگام بازی استفاده کنند و مشخص است که این‌طور به یک هم‌تیمی‌ خوب تبدیل نمی‌شوند و بازی‌های آنلاین نیازمند همکاری تیمی است. فکرش را بکنید که یک تراجنسیتی باشید و بخواهید با بقیه هم‌تیمی‌ها صحبت کنید. یکی از همین گیمرها به همین دلیل، مداوم مورد آزار و اذیت قرار گرفته است و مجبور شده تا اسم خود را مردانه جلوه دهد. واضح است که مرد بودن هم دوای درد نیست و بازهم فحش و صحبت‌های ناشایست وجود دارد. بازی‌کنان Rainbow Six Siege مدتی پیش به‌عنوان افرادی سمی اعلام شدند که بیشترین میزان فحش را به بقیه می‌دهند. این فضایی است که به حال خود رها شده و شاهد وضعیت نابسامانی به‌خصوص برای بانوان هستیم.

بنابر بررسی که در توییتر و میان افراد انگلیسی‌زبان انجام دادیم؛ متوجه شدیم که بازی مخصوص بانوان وجود دارد و آن‌هم بازی ‌های داستانی و آفلاین است که نیازمند همکاری تیمی نیست. متأسفانه اکثر گیمرهای مؤنث از تجارب خود در توییتر صحبت کرده‌اند و ترجیح داده‌اند تا بازی‌های آفلاین را تجربه کنند. چنین کلیشه‌هایی باعث شده تا مردی که بازی Animal Crossing را بازی می‌کند هم با چشم دیگری دیده شود و انگار که بازی‌های مفرح و بدون خشونت برای خانم‌ها درست شده است و شوترها مخصوص مردان است و گیمرهای خانم باید از آن دوری کنند.

آزار و اذیت بازیکنان دختر

جایی برای کلیشه‌های جنسیتی نیست

مشکلی با تجربه بازی‌های کژوال و دور از خشونت توسط بازی‌کنان مؤنث و مذکر وجود ندارد؛ اما تا‌ چه زمانی باید چنین کلیشه‌هایی وجود داشته باشد؟ چرا باید در مورد بازی های مخصوص بانوان صحبت کنیم و بازی‌کنان مؤنث هنگام تجربه فورتنایت، پیام‌های آزاردهنده دریافت کنند؟ در این حالت دیگر برنده بودن اهمیتی ندارد؛ زیرا که همه بازنده‌ایم. بخش بزرگی از مشکل به تائید رفتار بازی‌کنان سمی بازمی‌گردد. بارها اتفاق افتاده که فردی پس از بیان صحبتی ناشایست و آزاردهنده، بلافاصله رفتارش توسط بقیه تائید شده است و آن‌ها پیازداغ ماجرا را بیشتر کرده‌اند. دفعه دیگر که خواستید آنلاین بازی کنید، لطفاً دلقک نباشید.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بازی‌کنان مونث با وجود آزار و اذیت، چه بازی‌هایی را ترجیح می‌دهند؟

بنابر بررسی که در توییتر و میان افراد انگلیسی‌زبان انجام دادیم؛ متوجه شدیم که بازی مخصوص بانوان وجود دارد و آن‌هم بازی ‌های داستانی و آفلاین است که نیازمند همکاری تیمی نیست. متأسفانه اکثر گیمرهای مؤنث از تجارب خود در توییتر صحبت کرده‌اند و ترجیح داده‌اند تا بازی‌های آفلاین را تجربه کنند

۱
دلیل آزار و اذیت بانوان در بازی های آنلاین چیست؟

کلیشه‌های جنسیتی باعث شده تا اکثر بازی‌کنان مذکر، سریعا بازی‌کنان خانم را مورد آزار کلامی قرار دهند و بگویند که بازی برای مردها ساخته شده است و این رفتار توسط دیگر هم‌تیمی‌ها تایید می‌شود.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 34 دیدگاه
  • Avatar

    radin mirseedi

    مهمان

    اگه اینجوریه تاکسیک گرل میا پلیز چی کار میکنن ؟??

    پاسخ دهید
  • Avatar

    オルト

    مهمان

    من ۳سال با گوشی پلی میدم نه دختری بهم بر خورده نه چیزی

    پاسخ دهید
  • Avatar

    ..

    مهمان

    مگه بازی های انلاین مشکل دارن

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Amir

    مهمان

    خوب دختران اگه میخان تو بازی آنلان با هم تیمی ها باهم صحبت کنن اما هم تیمی ها گاو هستن.
    پیشنهادم اینه که اول اگه دیدن هم تیمی ها رو مخ هستن صدا رو یکم باز کنه بازیکن های دیگه رو به فحش ببنده ?
    و اگه میخان با هم تیمی های دیگه صحبت کنن قوی تر بازی کنن باید تیم خودشون رو درست کنند

    پاسخ دهید
  • Avatar

    پونه

    مهمان

    اصلا ربطی به زن بودن یا مرد بودن نداره، هرکسی که علاقه داره میتونه بازی کنه به کسی هم ربط نداره. من خودم دختر هستم و بازی های آنلاین میکنم

    پاسخ دهید
  • Avatar

    مینا

    مهمان

    بازی های آنلاین عشقن ، برام مهم نیس ک بقیه در موردم چی فکر میکنن ، بس کنید انقد تبعیض قائل شدید ، من تا آخرین لحظه بازی جنگی یا ….می‌جنگم و اگ هم باختم مهم نیس چون باخت و برد هردو قشنگن . مخ زدن هم هست درس ولی به ادمش بستگی داره ک چقد پایداری کنه . من الان بیشتر بازی آنلاین گوشی رو نصب دارم و مشکلی ندارم تو کامیپوتر هم بازی میکنم و اجازه ندادم مردی مزاحم باشه یا فکر کنه برتره یا بهخودم اجازه این فکرو ندادم .راستی روح انسان جنس نداره ک الکی دارین بحث میکنید ، مردا میتونن چیزای دخترانه دوس داشته باشن یا گریه کنن ، زنا میتونن قوی باشن و دعوا کنن و ….

    پاسخ دهید
    • Avatar

      علیرضا در پاسخ به مینا

      مهمان

      آفرین

    • Avatar

      دانیال در پاسخ به مینا

      مهمان

      با این که پسرم بازی های انلاین دوست دارم چه دخترونه چه پسرونه

    • Avatar

      SASAN.M در پاسخ به مینا

      مهمان

      من خودم پسرم ولی به این اتقاد دارم که همه میتونن بازی کنه و کسی رو نباید بخاطر گرایش ، سن و جنسیتش محکوم کنیم که بازی نکه
      #بازی_برای_همه

    • Avatar

      mohisalwador در پاسخ به مینا

      مهمان

      اصلا من خودمپسرم ولی دوست دارم دخترا بیان دد بای دد لایت و…… بازی کنن چقدر خوب صنعت گیم هم پیشرفت میکنه??

    • Avatar

      محمدرضا در پاسخ به مینا

      مهمان

      منم قبول دارم من برام مهم نیست که یارم دختره یا پسر با همشون کار تیمی دارم البته اگه ایرانی باشه و زبون هم رو بفهمیم اما به نظر من نباید بین زن یا مرد بودن ، کوچک یا بزرگ بودن (از نظر سن ) و… تبعیض قائل شد . ما همه برابریم
      # بازی برای همه

    • Avatar

      Mitsuha در پاسخ به مینا

      مهمان

      منم خودم پسرم اما به بازی های آفلاین و ماجراجویی بیشتر علاقه دارم
      ربطی به جنسیت نداره

  • Avatar

    احمدرضا

    مهمان

    البته باید ایرانو فاکتور بگیری ملت علاوه بر اینکه فهش نمیدن به خانما تو بازی برنامه دوستی و مخ زدن هم اجرا میکنن ?

    پاسخ دهید
    • Avatar

      Amir در پاسخ به احمدرضا

      مهمان

      ?

    • Avatar

      آرین در پاسخ به احمدرضا

      مهمان

      حق به توان ۲

    • Avatar

      アミール در پاسخ به احمدرضا

      مهمان

      یعنی دیگاه های قدیمی رو بنداز در کوزه ابشو بخور
      مگه دخترا چه مشکلی دارن که بعضیا اینجوری رفتار میکنن خب بحث علاقه است چرا جنسیتیش میکنن بعضیا بابا یکم سر عقل بیاین همه چی که جنسیتی نیست

  • Avatar

    ?

    مهمان

    زنها و دختر هاهم انسان هستن هیچ معنی نداره که دختر نباید بازی کنه من خودم با خواهرم بزرگم بازی می‌کنیم و استریم میریم و تا الان هیچ مشکلی پیش نیمده

    پاسخ دهید
    • Avatar

      حمید در پاسخ به ?

      مهمان

      والا بابا. اتفاقا ما پسرا خیلی هم به دخترا احترام میزاریم

  • Avatar

    The_war

    مهمان

    من خودم دیدم وقتی فورا یا ایپکس بازی میکنم وقتی یکی از هم تیمی هام مونثه بقیه اصن گیم براشون مهم نیست
    انگار مثالا دختره قراره باهاشون بزارم(قرار)

    پاسخ دهید
  • makan_art

    makan_art

    مهمان

    خاک بر سر کسانی که فکر میکنن مرد سالاری رو میتونن همه جا به خانمها تحمیل کنند.دنبال اصطلاحات یا شعار نیستم ولی فکر کنم دیگه به درکی از تمدن و انسانیت رسیدیم تو این قرن خراب شده بیست ویکمی که بفهمیم انسانها از هر نژادورنگ و جنسی با هم در همه چیز تو این دنیای فلک زده برابرند.ولی خدایی خانمها گیمرای خوبی هستند.
    یاعلی موفق باشید.

    پاسخ دهید
مشاهده سایر نظرات :
تعداد دیدگاه کاربران: 34 دیدگاه