بازی مخصوص بانوان
یحیی رحیمی

بازی های مخصوص بانوان دیگر چیست؟

یحیی رحیمی 18 بهمن 1400 34 دیدگاه
11,304 بازدید

پس از آنکه ویدیو کوتاهی از یک استریمر خانم در حال تجربه Halo Infinite منتشر شد؛ کولاک بزرگی در شبکه‌های اجتماعی و میان گیمرها ایجاد شد که آزار و اذیت بانوان در بازی‌های آنلاین باید تا چه زمانی ادامه پیدا کند؟‌ بازی‌کنان به این استریمر می‌گویند که برود و بازی مخصوص خود را بازی کند؛ زیرا که هیلو مناسب او نیست. این صحبت بی‌موردی است که بازی‌کنان مؤنث، بارها هنگام بازی می‌شنوند. اما واقعاً این «بازی مخصوص بانوان» چیست که روی زبان افراد سمی افتاده است و کدام بازی دارای کمترین مقدار آزاردهندگان و بازی‌کنان بی‌فرهنگ است؟ اصلا باید گیمرهای مونث چه کار کنند؟

آزار و اذیت، بخش مهم بازی آنلاین

بازی آنلاین و گروهی، رخداد چندان قدیمی در صنعت بازی نیست. گسترش ایکس باکس لایو به‌عنوان یک سرویس زنده برای تجربه بازی‌های ویدیویی به‌صورت گروهی، علی‌رغم پیشرفت‌ها، چالش‌هایی را پدید آورده است. بسیاری از گیمرهای مذکر، هنگامی‌که می‌فهمند یکی از بازی‌کننده‌ها خانم است؛ شروع به آزار و اذیت می‌کنند. بارها گفته‌هایی مانند بازی به درد دخترها نمی‌خورد یا اینکه دخترها بازی بلد نیستند؛ شنیده‌ایم و از کنار آن عبور کرده‌ایم. به همین ویدیو کوتاه منتشرشده از استریمر هیلو برگردیم که واکنش شیمس بلک‌لی، خالق ایکس باکس را به همراه داشت. به استریمر گفته می‌شود که برود و Valorant بازی کند؛ زیرا که مسترچیف یک مرد است و این بازی برای بانوان ساخته نشده است. اما آیا تابه‌حال سعی کرده‌اید به‌عنوان یک خانم، والورانت بازی کنید؟

هنگامی‌که بازی Valorant منتشر شد؛ یکی از تولید‌کننده‌های ارشد که بازی را ساخته است؛ اعتراف بزرگی کرد. او گفت که هیچ‌گاه تنهایی وارد گروه‌های بازی نمی‌شود و دلیل آن‌هم، آزاری است که یک گیمر مؤنث باید تحمل کند. یکی از کارمندان شرکت Riot مدتی پیش، میکسی از تمامی آزار و اذیت‌ها و صحبت‌های ناشایست هنگام تجربه شوترهای آنلاین منتشر کرد و مشخص شد که Valorant هم فضای بسیار سمی برای بازیکنان مؤنث دارد. مشخص شد که یک خانم نباید والورانت بازی کند و بلکه باید فورتنایت را امتحان کند. فکرش را بکنید که اگر یک خانم با میانگین سنی بازی‌کنان فورتنایت بخواهد این محصول بتل رویال را بازی کند؛ چه اتفاقی می‌افتد. برود و تتریس بازی کند؟

بازی مخصوص بانوان

بازیکنان مونث علاقه‌ای به بازی آنلاین ندارند

وجود چنین افراد سمی باعث شده تا اکثر بانوان از دکمه میوت و قطع صدا هنگام بازی استفاده کنند و مشخص است که این‌طور به یک هم‌تیمی‌ خوب تبدیل نمی‌شوند و بازی‌های آنلاین نیازمند همکاری تیمی است. فکرش را بکنید که یک تراجنسیتی باشید و بخواهید با بقیه هم‌تیمی‌ها صحبت کنید. یکی از همین گیمرها به همین دلیل، مداوم مورد آزار و اذیت قرار گرفته است و مجبور شده تا اسم خود را مردانه جلوه دهد. واضح است که مرد بودن هم دوای درد نیست و بازهم فحش و صحبت‌های ناشایست وجود دارد. بازی‌کنان Rainbow Six Siege مدتی پیش به‌عنوان افرادی سمی اعلام شدند که بیشترین میزان فحش را به بقیه می‌دهند. این فضایی است که به حال خود رها شده و شاهد وضعیت نابسامانی به‌خصوص برای بانوان هستیم.

بنابر بررسی که در توییتر و میان افراد انگلیسی‌زبان انجام دادیم؛ متوجه شدیم که بازی مخصوص بانوان وجود دارد و آن‌هم بازی ‌های داستانی و آفلاین است که نیازمند همکاری تیمی نیست. متأسفانه اکثر گیمرهای مؤنث از تجارب خود در توییتر صحبت کرده‌اند و ترجیح داده‌اند تا بازی‌های آفلاین را تجربه کنند. چنین کلیشه‌هایی باعث شده تا مردی که بازی Animal Crossing را بازی می‌کند هم با چشم دیگری دیده شود و انگار که بازی‌های مفرح و بدون خشونت برای خانم‌ها درست شده است و شوترها مخصوص مردان است و گیمرهای خانم باید از آن دوری کنند.

آزار و اذیت بازیکنان دختر

جایی برای کلیشه‌های جنسیتی نیست

مشکلی با تجربه بازی‌های کژوال و دور از خشونت توسط بازی‌کنان مؤنث و مذکر وجود ندارد؛ اما تا‌ چه زمانی باید چنین کلیشه‌هایی وجود داشته باشد؟ چرا باید در مورد بازی های مخصوص بانوان صحبت کنیم و بازی‌کنان مؤنث هنگام تجربه فورتنایت، پیام‌های آزاردهنده دریافت کنند؟ در این حالت دیگر برنده بودن اهمیتی ندارد؛ زیرا که همه بازنده‌ایم. بخش بزرگی از مشکل به تائید رفتار بازی‌کنان سمی بازمی‌گردد. بارها اتفاق افتاده که فردی پس از بیان صحبتی ناشایست و آزاردهنده، بلافاصله رفتارش توسط بقیه تائید شده است و آن‌ها پیازداغ ماجرا را بیشتر کرده‌اند. دفعه دیگر که خواستید آنلاین بازی کنید، لطفاً دلقک نباشید.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بازی‌کنان مونث با وجود آزار و اذیت، چه بازی‌هایی را ترجیح می‌دهند؟

بنابر بررسی که در توییتر و میان افراد انگلیسی‌زبان انجام دادیم؛ متوجه شدیم که بازی مخصوص بانوان وجود دارد و آن‌هم بازی ‌های داستانی و آفلاین است که نیازمند همکاری تیمی نیست. متأسفانه اکثر گیمرهای مؤنث از تجارب خود در توییتر صحبت کرده‌اند و ترجیح داده‌اند تا بازی‌های آفلاین را تجربه کنند

۱
دلیل آزار و اذیت بانوان در بازی های آنلاین چیست؟

کلیشه‌های جنسیتی باعث شده تا اکثر بازی‌کنان مذکر، سریعا بازی‌کنان خانم را مورد آزار کلامی قرار دهند و بگویند که بازی برای مردها ساخته شده است و این رفتار توسط دیگر هم‌تیمی‌ها تایید می‌شود.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 34 دیدگاه
  • Avatar

    اصفغر

    مهمان

    سیمیولیتر ظرف شستن

    پاسخ دهید
  • Avatar

    مینا

    مهمان

    اتفاقا پسرا میتونن animal crossing یا هاروست مون بازی کنن چ ربطی داره ؟ مهم اینه ک آدم لذت ببره ، از خودم میگم من عاشق بازی فری فایر و کال آف دیوتی هستم چون خیلی از ساختارش خوشم میاد ، از تفنگ هاش و از …… این دلیلی نداره ک ما هم دیگرو محدود کنیم و بگیم ک تو باید …یا نباید این کارو کنی . مگ چقدر عمر میکنیم؟ ک خودمون محدود کنیم . خجالت بکشیم ، از سن. از جنس از قیافه و …. یکبار برای همیشه خودتون باشید . اون چیزی نباشید ک از بچگی بهمون گفتن ک بین زن و مرد تفاوت هست و پسرا شیرن مثل شمشیرن ، دخترا موشن مثل خرگوشن . این حرف مردو دعوت کرده به جنگ و زن رو دعوت کرده به آروم بودن و خفه بودن . زن و مرد هردو بهم احتیاج دارن و هردو یکسان هستن پس هرچی دوست دارید بازی کنید و لذت ببرید

    پاسخ دهید
  • Avatar

    بچه فامیل:)

    مهمان

    من خودم گیمرم و حدودا 2000بار با جمله گیم به درد دخترا نمیخوره مواجه شدم:)))))
    ولی اهمیتی نداره من عاشق گیمم و بخاطر یسری افراد که از غار اومدن خودمو محدود نمیکنم

    پاسخ دهید
    • Avatar

      آفرین در پاسخ به بچه فامیل:)

      مهمان

      تاحالا کالاف بازی کردی؟

  • Avatar

    Mitsuha

    مهمان

    چرا اگر يک مرد، animal crossing بازی کنه به یک چشم دیگه نگاهش می کنن؟ مگه مرد چه گناهی کرده که فقط باید بازی های شوتر، بازی کنه؟

    پاسخ دهید
  • Avatar

    آنیتا

    مهمان

    نباید خانم ها گوش کنند.
    بعضی از پسر ها بروز شدن اما بعضی ها هنوز هم درگیر گذشته ان که نباید به حرف اون ها گوش کنن

    پاسخ دهید
  • Avatar

    ZedOneAt

    مهمان

    اول اینکه:چرا باید تبعیض غایل باشیم
    دوم اینکه:یعنی چی خانم ها از بازی های انلاین استفاده نکند ما پسرا مغز مون با دخترا فرقی نداره که فقد از لحاظ جسمی فرق داریم
    سوم اینکه:دخترا باید هرجور که می خوام میتونن بازی کنن چه وارزون چه رد دید چه جی تی ای هرچی دلشون بخواد میتونن بازی کنن

    پاسخ دهید
    • Avatar

      Mitsuha در پاسخ به ZedOneAt

      مهمان

      اونوقت چرا باید تبعیض قائل بشیم که بازی های به دور از خشونت و شوتر بودن برای مرد، مناسب نیست؟

  • Avatar

    علیرضا

    مهمان

    من از دخترای گیمر خیلی خوشم میاد اما خدایی بیشترشون گیراییشون خیلی ضعیفه توبازی ?

    پاسخ دهید
    • Avatar

      امیرحسین در پاسخ به علیرضا

      مهمان

      اینو راست میگی مثلا توی کالاف دیوتی موبایل به دختره میگفتم ریوایوم کن می‌گفت نمی‌دونم ریوایو چیه

  • Avatar

    پژمان

    مهمان

    درسته خانوما هم میتونن بازی کنن ولی بعضی بازی ها واقعا بهتون نمیخوره

    پاسخ دهید
    • Avatar

      آنیتا در پاسخ به پژمان

      مهمان

      نباید برای خانم ها مهم باشه که پسر ها چی میگن
      مسلما اون پسر هایی که این حرف رو میزنن هنوز توی گذشته گیر کردن

  • Avatar

    Itz__H1TM4N

    مهمان

    شما هنوز تو اون قرنی هستین که درباره آنلاین بازی کردن یا نکردن زنها حرف میزدن

    پاسخ دهید
  • Avatar

    محمدی نامی

    مهمان

    واقعا نباید تبعیض قائل شد به خاطر جنسیت همه باید بازی کنن بهشون خوش بگذره ولی یه سری بازی ها هست مثل سبک شوتر که محیط داخلش مناسب نیست برای یک خانم یا دختر نه علاوه بر اون به خاطر آدمایی که داخلش هستن خیلی از پسرا امروزه پست شدن ممکنه همون شخص کل زندگی طرفو بهم بریزه باید احتیاط کرد ولی در کل حق همست بازی کردن

    پاسخ دهید
مشاهده سایر نظرات :
تعداد دیدگاه کاربران: 34 دیدگاه