متاورس شرکت مایکروسافت
محمد صادق شجاعی

شرکت اکتیویژن تاثیر بسزایی در ایجاد متاورس شرکت مایکروسافت دارد

محمد صادق شجاعی 16 بهمن 1400 بدون دیدگاه
149 بازدید

طبق جدیدترین اخبار بازی، مدیرعامل شرکت مایکروسافت یعنی ساتیا نادلا به توضیح در مورد دیدگاه این شرکت نسبت به متاورس و نقش کلیدی بازی‌های ویدیویی و شرکت اکتیویژن بلیزارد در ساخت «اینترنت بعدی» پرداخته است.

ماه گذشته شرکت Microsoft، اعلام کرد که در ازای پرداخت مبلغ 68.7 میلیارد مالکیت شرکت اکتیویژن بلیزارد را در اختیار گرفته است. به این واسطه گرا‌ن‌ترین قرارداد تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی امضا شد. بر این اساس شرکت مایکروسافت و ایکس باکس به عنوان مالک IPهای مهمی از جمله Call of Duty ،Warcraft ،Overwatch و Crash Bandicoot شناخته می‌شوند. در آن زمان اعلام شد که حضور شرکت Activision Blizzard در بین زیر مجموعه‌های مایکروسافت، «به رشد این شرکت در حوزه بازی‌های موبایل، کامپیوتر و کنسول‌ها کمک کرده و به عنوان سنگ بنای ایجاد متاورس محسوب می‌شود».

در حالی که هیچ تعریف قابل قبول بین‌المللی برای متاورس وجود ندارد، اما این دنیا شبکه‌ای از فضاهای مجازی سه‌بعدی است که در قالب آن کاربران می‌توانند با یکدیگر معاشرت داشته باشند، بازی‌ها را انجام دهند و کار کنند. به این واسطه برخی از افراد آن را جایگزین اینترنت موبایل می‌دانند. ساتیا نادلا، مدیرعامل شرکت مایکروسافت، در اولین مصاحبه‌اش پس از اعلام قرارداد مربوط به اکتیویژن بلیزارد، به صحبت در مورد دیدگاه‌هایش نسبت به متاورس پرداخته است.

وی در مصاحبه با رسانه Financial Times گفته است: «متاورس اساسا به معنای خلق بازی‌ها است. به این واسطه می‌توانید افراد، مکان‌ها و چیزهای مختلف را در یک موتور فیزیک قرار دهیم و سپس افراد، مکان‌ها و چیزهای موجود در موتور فیزیک را به یکدیگر مرتبط کنیم. به زودی من و شما با آواتار‌ها، هولوگرام‌ها یا حتی سطح‌های دو‌بعدی در یک اتاق کنفراس با صدای فراگیر حضور پیدا می‌کنیم. جایی که ما برای همیشه می‌توانیم این کار را انجام دهیم، بازی‌های ویدیویی هستند».

متاورس شرکت مایکروسافت

متاورس شرکت مایکروسافت زمینه حضور در بازی‌ها را فراهم می‌کند

در ادامه مدیر‌عامل شرکت مایکروسافت می‌گوید: «روشی که از طریق آن به ایجاد متاورس نزدیک می‌شویم، اساسا دموکراتیک کردن ساخت بازی است. به این واسطه هر کسی که می‌خواهد می‌تواند هر فضایی را بسازد و افراد، مکان‌ها و چیزهای مختلف را دیجیتالی کند و به یکدیگر مرتبط کند».

در جریان کنفرانس Microsoft Ignite 2021 که در ماه نوامبر برگزار شد، ساتیا نادلا از مجموعه‌های Halo ،Minecraft و Flight Simulator به عنوان متاورس‌های مایکروسافت نام برد. وی در این مورد گفت: «به نوعی، امروزه آن‌ها دو بعدی هستند. اما سوال این بوده که آیا ممکن است آن‌ها به دنیای کامل سه‌بعدی تبدیل شوند. ما در حال برنامه‌ریزی برای تحقق این امر هستیم».

مدیرعامل شرکت مایکروسافت در مصاحبه با رسانه Financial Times گفت: «از نظر من، عملکرد عالی در ساخت بازی‌ها موجب می‌شود که بتوانیم این پلتفرم آینده را خلق کنیم. در واقع این پلتفرم به معنای حضور تجسم‌یافته و اینترنت بعدی است. در حال حاضر، بازی را انجام می‌دهید که در آن قرار ندارید. اما می‌توانیم خیال‌پردازی کنیم که به واسطه متاورس‌ها، امکان حضور در بازی، همانند حضور در اتاق کنفرانس در حین جلسات، فراهم می‌شود. این استعاره و فناوری، خود را در زمینه‌های مختلف نشان خواهند داد».

تنها شرکت Microsoft به دنبال ایجاد متاورس نیست. اخیرا شرکت Epic Games، سازنده بازی Fortnite، یک علامت تجاری برای Epic Games Megaverse ثبت کرده است. این علامت تجاری قرار است طیف گسترده‌ای از کالاها و خدمات را پوشش دهد. به احتمال زیاد این اصطلاح کلی اپیک گیمز برای متاورس خود است.

نظر شما در مورد متاورس شرکت مایکروسافت و نقش اکتیویژن بلیزارد در آن چیست؟ آیا به این واسطه تجربه بازی‌های ویدیویی و زندگی واقعی متحول خواهد شد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Video Games Chronicle

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.