شرکت CD Projekt
محمد صادق شجاعی

خالق بازی Witcher قصد ساخت دو بازی تراز اول به‌صورت همزمان را دارد

محمد صادق شجاعی 15 بهمن 1400 بدون دیدگاه
169 بازدید

طبق جدید‌ترین اخبار بازی، شرکت CD Projekt اهداف استراتژیک خود در سال 2022 را معرفی کرده که طبق آن دو بازی AAA به صورت همزمان ساخته خواهد شد.

شرکت سی دی پراجکت در قالب سری The Witcher، عملکرد بسیار موفقی داشت. به این واسطه شرکت مذکور یکی از اصلی‌ترین پایه‌های صنعت بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود. پس از سه‌گانه ویچر، این شرکت به سراغ پروژه بلند‌پروازانه‌ای به نام بازی Cyberpunk 2077 رفت. این اثر با ویژگی‌های خود توجه بسیاری را جلب کرد؛ اما انتشار موفقی نداشت و باگ‌ها و مشکلات فنی پر‌تعدادش مانعی بزرگ در برابر تجربه بازیکنان محسوب می‌شد. هم‌اکنون شرکت CD Projekt در حال آماده کردن نسخه نسل نهم سایبرپانک 2077 است ولی این بدان نیست که شرکت مذکور برنامه‌های دیگری ندارد. اخیرا آدام کیچینسکی، رئیس شرکت سی دی پراجکت، در مورد اهداف استراتژیک این شرکت در سال 2022 صحبت کرده که بر اساس آن دو بازی AAA به صورت همزمان ساخته خواهند شد.

آدام کیچینسکی در مصاحبه با رسانه ISBtech، از استقبال شرکت CD Projekt از استراتژی‌های مختلف گفته است. برنامه جاه‌طلبانه این شرکت برای ساخت همزمان دو بازی AAA با بودجه عظیم، به واسطه تغییرات مداوم شرکت مذکور، استخدام افراد متخصص و در اختیار گرفتن مالکیت استودیو Digital Scapes محقق شده است. رئیس شرکت سی دی پراجکت در این باره می‌گوید: «اجرای همزمان دو پروژه AAA، هدف استراتژیک ما برای سال جاری است. المانی که به طور قابل توجهی از این فرآیند پشتیبانی می‌کند، یک راه کارآمدتر برای کنترل پیشرفت محصولات به روش‌های پویا است. علاوه بر این، ما قصد داریم افراد جدید و با‌استعدادی را برای پشتیبانی از تیم‌های ساخت بازی‌ها استخدام کنیم».

شرکت CD Projekt در گزارش مالی ماه مه 2021 به برنامه‌اش برای ساخت همزمان دو بازی اشاره کرده بود. در این گزارش، شرکت مذکور از «کار کردن روی پروژه‌های جدید و آینده‌» خبر داد. سپس وی تصریح کرد که دو بازی AAA معرفی نشده ساخته می‌شود. شرکت سی دی پراجکت اعلام کرد که ساخت موازی دو بازی در سال 2022 آغاز خواهد شد.

شرکت CD Projekt

نسخه نسل بعد ویچر 3 و سایبرپانک 2077 در سال جاری منتشر می‌شود

انتشار نا‌موفق بازی Cyberpunk 2077 رخدادی مهم در تاریخ شرکت CD Projekt است. این امر باعث شد که شرکت سی پراجکت و هیئت مدیره آن، شیوه کاری خود را تغییر داده و از دیدگاه‌های کارمندان و پیشنهادات آن‌ها استقبال کنند. آدام کیچینسکی در این مورد گفته است:

«ما در تلاش هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که مسئولین تیم‌ها، استقلال بیشتری در تصمیم‌گیری و ابتکار‌ها داشته باشند. البته ما دائما ترند‌ها و رویداد‌های صنعت ویدیو گیم را دنبال می‌کنیم تا از چرخه خارج نشویم. سایبرپانک چیزهای زیادی به ما آموخت. این بازی به ما انگیزه داد تا تغییراتی را ایجاد کنیم که به عملکرد بهتر در آینده منجر می‌شود».

آدام کیچینسکی در صحبت‌هایش یک بار دیگر وسعت بازی Cyberpunk 2077 را برجسته کرده است. طبق گفته‌های او، بیش از پنج هزار نفر در خلق دنیای پویا و غنی نایت سیتی شرکت داشته‌اند. رئیس شرکت CD Projekt باورد دارد که تیم سازنده اثر مذکور «تقریبا در تمامی جنبه‌های خلاقیت به سطح کاملا جدیدی رسیده است» و این اثر به عنوان پایه‌ای برای ایجاد یک برند جهانی و نه فقط یک بازی ویدیویی ساده محسوب می‌شود. با توجه به گفته‌های آدام کیچینسکی، شکی وجود ندارد که حداقل یکی از پروژه‌های آینده شرکت سی دی پراجکت مربوط به دنیای بازی سایبرپانک است.

دارندگان بازی‌های The Witcher 3 و Cyberpunk 2077 می‌توانند بازی خود را به صورت رایگان به نسل بعد ارتقا دهند. به این واسطه بازیکنان می‌توانند از ویژگی‌های کنسول‌های نسل بعد برای تجربه آثار مذکور استفاده کنند. نسخه نسل بعد بازی سایبرپانک 2077 در در سه ماهه اول منتشر خواهد شد. همچنین در سه ماهه دوم سال ویچر 3 برای کنسول‌های نسل بعد در دسترس قرار می‌گیرد.

نظر شما در مورد ساخت دو بازی AAA به صورت همزمان توسط شرکت CD Projekt چیست؟ آیا شرکت مذکور از پس این برنامه بر‌می‌آید یا تجربه بازی سایبرپانک 2077 تکرار می‌شود؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: The Gamer

 

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.