عملکرد بازی Battlefield 2042
محمد صادق شجاعی

رئیس شرکت EA باور دارد عملکرد بازی Battlefield 2042 به مرور بهتر خواهد شد

محمد صادق شجاعی 13 بهمن 1400 بدون دیدگاه
258 بازدید

طبق جدید‌ترین اخبار بازی، رئیس شرکت EA یعنی اندرو ویلسون، باور دارد که عملکرد بازی Battlefield 2042 در طول زمان و به واسطه پشتیبانی استودیو DICE بهبود می‌یابد.

بازی Battlefield 2042، به عنوان هفدهمین بازی سری بتلفیلد، سال گذشته در دسترس قرار گرفت. بر‌خلاف روند معمول سری Battlefield، بازی بتلفیلد 2042 تنها دارای بخش چند‌نفره بوده و فاقد حالت تک‌نفره و داستانی است. همچنین برای اولین بار در مجموعه مذکور، از ویژگی کراس پلتفرم استفاده شد. به این واسطه بازیکنان می‌توانند فارغ از پلتفرم مورد استفاده در کنار یکدیگر به تجربه بازی بپردازند. بازی Battlefield 2042 با نظر منفی بازیکنان رو‌به‌رو شد. همچنین پایین‌ترین امتیاز را در سری Battlefield از منتقدین دریافت کرده است. حال مدیرعامل EA گفته که این شرکت به بازی مذکور متعهد بوده و به مرور آن را بهبود می‌بخشد.

در روز سه‌شنبه، استودیو دایس اعلام کرد که انتشار فصل اول بازی بتلفیلد 2042 به تعویق افتاده است. پیش از این قرار بود اولین بخش از محتوا‌های تازه بازی مذکور در ماه مارس در دسترس قرار بگیرند. اما با تصمیم استودیو DICE این امر به تابستان سال میلادی جاری منتقل شده است. حال اندرو ویلسون، رئیس شرکت Electronic Arts، ضمن اشاره به مشکلات بازی Battlefield 2042، در جلسه مالی سه ماهه سوم این شرکت در روز سه‌شنبه، به شرح برنامه‌های خود برای اثر مذکور پرداخته است.

اندرو ویلسون در این باره گفته است: «بازی Battlefield 2042 همواری اثری جاه‌طلبانه بود و تیم‌های سازنده برای نو‌آوری‌های مختلفی از جمله مقیاس عظیم، نبرد‌های 128 نفره، حالت‌های جدید، گیم‌پلی پویا و بسیاری موارد دیگر، تحت فشار هستند. ساخت بازی مذکور با تیم‌هایی که نزدیک به دو سال از خانه کارها را انجام می‌دادند، چالشی بزرگ بود. از طریق فرآیند آزمایش و آماده‌سازی، ما معتقد بودیم که این اثر آماده است تا در اختیار بازیکنان قرار بگیرد. ما بازی را در شرایطی منتشر کردیم که ثبات قابل قبولی داشت، اما هر چه تعداد بازیکنان افزایش پیدا کرد، مشخص شد که مشکلات پیش‌بینی نشده‌ای در عملکرد این اثر وجود دارد که باید به آن‌ها رسیدگی کنیم.

عملکرد بازی Battlefield 2042

بازی Battlefield 2042 فاقد کمپین داستانی است 

اندرو ویلسون در ادامه می‌گوید: «برخی از انتخاب‌هایی که برای طراحی بازی انجام دادیم، با سلیقه بازیکنان همخوانی نداشت. مقصود ما استفاده از تمام پتانسیل بازی بتلفیلد 2042 است و به طرفداران سری Battlefield کاملا متعهد هستیم. ما قبلا یک سری به روز رسانی‌های اصلی را پیاده‌سازی کرده‌ایم و در آینده موارد بیشتری ارائه خواهیم کرد. بازیکنان می‌توانند انتظار داشته باشند که ارائه به روز رسانی‌های مهم در هفته‌های آینده ادامه پیدا کند. همچنین در حال آماده شدن برای آغاز فصل اول محتوا‌های لایو سرویس در اوایل تابستان هستیم. ما برای تکامل و بهبود تجربه بازی Battlefield 2042 ارتباط نزدیکی با جامعه بازیکنان داشتیم».

اندرو ویلسون در بخش پرسش و پاسخ جلسه مالی، اعلام کرد که به اعتقاد او «بازی بتلفیلد 2042 در طول زمان عملکرد بسیار خوبی خواهد داشت». مدیرعامل شرکت الکترونیک آرتز در ادامه از استودیو دایس برای غلبه بر عرضه نا‌امید‌کننده بازی Battlefield 2042 حمایت کرده و گفت این استودیو می‌تواند باری دیگر طرفداران را جذب کند، کاری که قبلا تجربه انجام آن را داشته است.

اندرو ویلسون در پایان گفته است:

«همان‌قدر که از اعتراف کردن متنفرم، اما دایس استودیویی است که تا‌کنون چندین بار توانسته این کار را انجام دهد. در واقع آن‌ها محصول خود را بررسی می‌کنند، هسته آن را از نو می‌سازند و باری دیگر بازیکنان را با محصول خود پیوند می‌دهند. تا زمانی که ارتباط با جامعه بازیکنان را حفظ کنیم، آن‌ها می‌توانند کار خود را به صورت عالی انجام دهند».

بلیک یورگنسن، مدیر ارشد مالی شرکت الکترونیک آرتز، اعلام کرد که این شرکت در حال حاضر میزان فروش بازی Battlefield 2042 را اعلام نخواهد کرد. بلیک یورگنسن در این باره گفت که «مشخصا تعداد نسخه‌های به فروش رسیده، کمتر از انتظارات بوده»، اما او اعتقاد دارد که این دست بازی‌ها «دم درازی» دارند. در بازاریابی، این اصطلاح به معنای عرضه محصولات پر‌تعداد با فروش کم است.

در ماه دسامبر شرکت EA از ایجاد «دنیای متصل سری Battlefield»، در کنار تغییرات گسترده در ساختار آن، خبر داد. به عنوان بخشی از این برنامه‌ها، مدیر کل استودیو DICE یعنی اسکار گابریلسون، از این استودیو جدا شد. همچنین وینس زمپلا، بنیان‌گذار استودیو‌های Respawn و Infinity Ward، وظیفه جدیدی را به عنوان ناظر سری بتلفیلد بر عهده گرفت. علاوه بر این مارکوس لیتو، طراح سری Halo، استودیو تازه‌ای را تاسیس کرده است. هدف این استودیو اضافه کردن بخش‌های داستانی به سری Battlefield است.

نظر شما در مورد عملکرد بازی Battlefield 2042 چیست؟ آیا این اثر را تجربه و از آن راضی هستید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Video Games Chronicle

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.