یحیی رحیمی

استدیو Bungie از Activision جدا شد

یحیی رحیمی 23 دی 1397 3 دیدگاه
806 بازدید

Bungie به‌تازگی اعلام کرده است که از کمپانی Activision جداشده است. این اتفاق بعد از 8 سال همکاری نزدیک اتفاق افتاده است. با این حساب تمامی حقوق نشر و مسئولیت فرانچایز Destiny روی دوش استدیو Bungie می‌افتد و دیگر Activision کنترلی روی استدیو ندارد.

Bungie و Activision در آوریل سال 2010 به‌صورت داخلی به هم دیگر پیوستند و در آن زمان اعلام شد که Activision به مدت 10 سال ناشر بازی‌های این استدیو خواهند بود. نتیجه این همکاری منجر به انتشار Destiny در سال 2014 و همچنین نسخه دوم آن، Destiny 2 در سال 2017 شد. در معامله انجام‌گرفته بیان شد که Bungie مالکیت فرانچایز Destiny را داشته باشد و Activision تنها حق نشر را بر عهده داشته باشد.

در متنی که امروز منتشرشده است، Activision بیان کرده است که در حال برنامه‌ریزی برای انتقال حقوق نشر بازی به Bungie است. با این حساب Bungie تمام مسئولیت توسعه و نشر بازی را بر عهده خواهد شد و Activision نیز تمرکز روی بازی‌ها و پروژه‌های خود را بالا خواهد برد.

Bungie در اعلامیه‌ای برای جامعه بازی نوشته است که آن‌ها از 8 سال همکاری موفق لذت برده‌اند و از همکاری Activision با Destiny کمال تشکر رادارند. آن‌ها به آینده می‌نگرند و همچنین تمام حقوق نشر Destiny نیز به Bungie برگشته است. استدیو در ادامه نوشته است که مراحل اولیه انتقال برنامه‌ریزی‌شده در حال تکمیل است و هر دو طرف در حال کار برای انتقالی بی‌نقص هستند.

اخبار به‌دست‌آمده واقعاً شکه کننده است. Activision در جلسه مالی اخیر خود بیان کرده بود که Destiny 2 آن‌طور که آن‌ها می‌خواهند عمل‌نکرده است و به دنبال سرعت بخشیدن به تولید محتواهای جدید و همچنین فرصت‌های جدید هستند. البته Bungie هم دلایل خود را دارد. بازی‌های این استدیو همیشه در برنامه زمانی سخت و بی‌رحمی منتشرشده‌اند.

نسخه اول بازی تنها 2 DLC کوچک دریافت کرد و نسخه دوم نیز به همین صورت بوده است و آپدیت‌های مناسبی دریافت نکرده است. در آخر استدیو گفته است که تمامی حرف‌های طرفداران را شنیده است و اطمینان داده است که عنوان‌های خوبی درراه هستند. البته این را در نظر بگیرید که نشر به‌صورت تکی نیز کار بسیار سختی است و باید دید که چه اتفاقی خواهد افتاد.

منبع: Euro Gamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 3 دیدگاه
  • Avatar

    احسان

    مهمان

    سلام میشه درباره هزینه ای که بازیها رو میسازن این شرکتهای بازیساز مطلب بنویسید

    پاسخ دهید
    • یحیی

      یحیی در پاسخ به احسان

      نویسنده

      اگر فرصت بشه حتما مطلب جامعی در این مورد منتشر خواهیم کرد.

  • Avatar

    احسان

    مهمان

    سلام میشه درباره هزینه بازیها هم مطلب بنویسید

    پاسخ دهید