Xbox Live
یحیی رحیمی

تعداد کاربران ماهانه Xbox Live به 64 میلیون نفر رسید

یحیی رحیمی 13 بهمن 1397 بدون دیدگاه
554 بازدید

سرویس آنلاین Xbox Live به رشد خود ادامه داده است و این سرویس حالا نزدیک به 64 میلیون کاربر آنلاین ماهانه دارد. این عدد در دومین گزارش مالی مایکروسافت بیان شده است و نشان دهنده 8 درصد رشد نسبت به سال گذشته دارد.

مایکروسافت همچنین درآمدی 32.5 میلیارد دلاری کسب کرده است که از این میزان، 8.4 میلیارد دلار آن سود خالص بوده است و در نتیجه بخش بازی مایکروسافت نسبت به سال گذشته، 8 درصد رشد داشته است. این آمار کمی تعجب بر انگیز است از آن جهت که عمر Xbox One در حال پایان یافتن است و احتمالا شاهد نسل جدید کنسول ها در سال 2020 باشیم. میزان فروش سخت افزار Xbox اما بر خلاف دیگر بخش ها شاد افت فروش 19 درصدی نسبت به سال گذشته بوده است.

مایکروسافت در سال 2014 تصمیم به عدم انتشار میزان فروش کنسول های خود گرفت و در نتیجه کار سختی برای فهمیدن اینکه 19 درصد چه تاثیری روی روند فروش داشته است داریم. این افت فروش می تواند نتیجه اقداماتی مانند Play Enywhere باشد که به بازیکنان اجازه می دهد تا بعضی از عناوین اختصاصی Xbox را روی ویندوز نیز بازی کرد. البته نباید از خاطر برد که کاربران دیگر به فکر نسل بعدی کنسول ها هستند و فعلا برای آن‌ها پول ذخیره می کنند.

با توجه به قیمت آیفون های جدید، مشخص نیست که شاهد چه قیمتی هستیم! موفقیت کسب شده Xbox Live برای بسیاری غیرقابل باور بود و همه فکر می کردند که PlayStation Network تمام دنیا را خواهد گرفت. البته با توجه به انحصاری های خوب PS4، چنین چیزی دور از دسترس نیست و البته الان می دانیم که این سرویس نیز کاربران زیادی دارد و به Xbox Live نمی رسد.

در سال 2009 بود که Xbox Live شاهد افزایش کاربرانش از 17 میلیون به 20 میلیون بود و البته آن زمانی بود که Xbox 360 پیشتاز بود و با 30 میلیون فروش روزگار خوبی را پشت سر می گذاشت. نظر شما در مورد سرویس Xbox Live چیست؟

منبع: DualShockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.