بازی های اکتیویژن
یحیی رحیمی

مایکروسافت تمامی بازی‌ های اکتیویژن بلیزارد را انحصاری نمی‌کند

یحیی رحیمی 29 دی 1400 6 دیدگاه
2,628 بازدید

مایکروسافت با اعلام تصاحب شرکت اکتیویژن بلیزارد با مبلغ 70 میلیارد دلار، سؤالات بسیار زیادی برای طرفداران این دو کمپانی ایجاد کرده است. از آنجایی که بازی‌های شرکت Bethesda پس از خریداری، انحصاری ایکس باکس شدند؛ این سؤال وجود دارد که آیا کالاف دیوتی دیگر پلی استیشن منتشر نمی‌شود؟ بلومبرگ گزارش کرده است که تمامی بازی‌ های اکتیویژن بلیزارد انحصاری نمی‌شوند و مایکروسافت همچنان به پشتیبانی از پلتفرم‌های دیگر ادامه می‌دهد.

به گزارش پارسی گیم، یکی از افراد آشنا با تفکر مایکروسافت، ادامه انتشار تعدادی از بازی‌های اکتیویژن بلیزارد برای پلی استیشن را تائید کرده است. فیل اسپنسر در متن بیانیه مطبوعاتی منتشرشده، خبر از ادامه پشتیبانی از بازی‌های اکتیویژن برای پلی استیشن داده است. وی با اشاره به طرفداران پرشمار کالاف دیوتی در پلتفرم پلی استیشن، گفت:

Phil Spencerباید به بازیکنانی که بازی‌های اکتیویژن بلیزارد را روی پلتفرم سونی بازی می‌کنند؛ بگویم: ما به دنبال قطع ارتباط با آن پلتفرم نیستیم و به ما آن متعهد خواهیم ماند.

مدیر ایکس باکس پس از خرید شرکت Bethesda نیز چنین صحبت‌هایی را تکرار کرد و گفت که بازی‌های بتسدا انحصاری نمی‌شوند. این رویکرد به سرعت تغییر پیدا کرد و انتشار بازی‌های بتسدا برای پلی استیشن رد شد. البته بازی‌های فعلی بتزدا که برای پلی استیشن منتشر شده‌اند؛ همچنان حمایت می‌شوند. تغییری در قرارداد دو بازی Deathloop و Ghostwire Tokyo که به‌عنوان انحصاری پلی استیشن 5 معرفی شده‌ بودند، ایجاد نشد؛ اما بازی‌های جدید بتسدا برای پلی استیشن منتشر نمی‌شوند.

ایکس باکس اکتیویژن

ایکس باکس گیم پس استراتژی اصلی مایکروسافت

فیل اسپنسر دلیل عدم انتشار بازی‌های بتسدا برای پلی استیشن را نبود سرویس گیم پس در این پلتفرم اعلام کرده بود. استراتژی مایکروسافت، حمایت همه‌جانبه از سرویس ایکس باکس گیم پس است و قرار است اکثر بازی‌های اکتیویژن به این سرویس اشتراکی اضافه شوند. بسیاری از تحلیلگران باور دارند که اکتیویژن سود زیادی از انتشار بازی برای پلی استیشن کسب می‌کند و ایکس باکس به این سادگی، پلتفرم سودآور سونی را رها نمی‌کند.

مایکروسافت همچنین تعداد کاربران سرویس گیم پس را 25 میلیون نفر اعلام کرده است و این رقم با افزودن بازی‌های اکتیویژن افزایش پیدا می‌کند. گزارش‌های فعلی، انحصاری شدن تمامی بازی‌های اکتیویژن بلیزارد را تائید نمی‌کند و ممکن است تنها ویژگی‌های بیشتری در اختیار کاربران ایکس باکس قرار گیرد. نظر شما در مورد قرارداد 70‌ میلیارد دلاری بسته‌شده چیست؟ آیا خرید اکتیویژن به نفع صنعت بازی است؟

منبع: VGC

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 6 دیدگاه
  • Avatar

    FBI(FEDRASION BIKARAN IRAN)

    مهمان

    کالاف جز تنها رشته هایی که گیمر های پلتفرمای مختلفو کنار هم نگه داشته و سودشم از خردای درون برنامه ای سرسام آوره پس امکانش خیلی کمه که بخوان فقط برای ایکس باکس انحصاریش کنن چون ضرر خیلی بدی میخورن، حتی برای اعتراضم که شده هیچکس ایکس باکس نمیخره :/

    پاسخ دهید
    • Avatar

      مهدی در پاسخ به FBI(FEDRASION BIKARAN IRAN)

      مهمان

      چشم واسه پلی استیشن انحصاریش میکنن

  • Avatar

    ⁦✧\(>o

    مهمان

    اقای ممم ،قشنگ معلوم طرفداری پلی استیشن هستی و از این خرید مایکروسافت بد جوری داری میسوزی??

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Arshia

    مهمان

    به نظرم ایکس باکس باید با پلی استیشن توافق کنه به شرطی بازی ها رو انحصاری نمیکنه که پلی استیشن بعضی از بازی هاشو روی ایکس باکس بیاره.

    پاسخ دهید
  • Avatar

    علی

    مهمان

    خوده سنی دلش نمیاد انحصاریاشو برای پلتفرم های دیکه عرضع کنه اون چنتایم که عرضه کرد برای سودش بود
    بعد ایکس باکس هم میاد اینجوری میکنه

    پاسخ دهید
    • Avatar

      ممم در پاسخ به علی

      مهمان

      الا گند میزنن به کالاف دیوتی