پلی استیشن 4
هادی اسماعیل‌زاده

پشتیبانی از پلی استیشن 4 تا سال 2023 ادامه خواهد یافت

هادی اسماعیل‌زاده 18 مرداد 1400 بدون دیدگاه
583 بازدید

بدون شک بازی‌های انحصاری سونی، یکی از بزرگ‌ترین دلایل خرید کنسول پلی استیشن است و این واقعیت، قطعاً به این زودی‌ها تغییر نخواهد کرد. بااین‌حال، سونی رویکردی متفاوت را در اوایل عرضه کنسول پلی استیشن 5 اتخاذ کرده و تمرکز خود را به عرضه بازی‌های بین‌نسلی اختصاص داده است. درحالی‌که تعدادی بازی انحصاری مانند Demon Souls، Returnal و Ratchet and Clank: Rift Apart برای پلی استیشن 5 عرضه شده اند، با این وجود به نظر می‌رسد سونی می‌خواهد بزرگ‌ترین برگ برنده‌های خود را در هر دو کنسول پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 عرضه کند؛ چرا که عرضه بازی‌هایی مانند God of War: Ragnarok، Horizon Forbidden West و Gran Turismo 7 به‌صورت بین‌نسلی تایید شده است.

بنابراین چه زمانی می‌توان انتظار داشت که سونی به طور کامل به توسعه بازی‌های انحصاری، تنها برای کنسول پلی استیشن 5 متعهد شود؟ مایکل پچتر (Michael Pachter)، از تحلیلگران صنعت بازی، این سؤال را در ویدئویی که اخیراً به اشتراک گذاشته، مطرح کرده است. به اعتقاد او، باتوجه‌به این واقعیت که سونی خواهان فروش بزرگ‌ترین بازی‌های خود در حجمی بالا است، به عرضه آن‌ها برای پلی استیشن 4 نیز ادامه می‌دهد؛ حداقل تا زمانی که مطمئن شود تعداد کنسول‌های پلی استیشن 5 فروخته شده، برای فروش بالای بازی‌های انحصاری کافی باشد. به گفته پچر، ممکن است از اواخر سال 2022، عرضه انحصاری‌های بزرگ برای پلی استیشن 5 شروع شود اما نباید انتظار داشت که تا سال 2023، انحصاری‌های بزرگ سونی به طور کامل به پلتفرم جدید متعهد شوند.

سونی

پشتیبانی از پلی استیشن 4 فعلاً ادامه دارد

پچتر این کار سونی را به قضیه مرغ و تخم‌مرغ تشبیه می‌کند. او دراین‌خصوص می‌گوید:

آن‌ها واقعاً نمی‌توانند پلی استیشن 4 را نادیده بگیرند تا زمانی که تعداد کنسول‌های پلی استیشن 5 برای پوشش دادن درآمدی که می‌توانند از یک بازی داشته باشند، کافی باشد. فرض کنید شما می‌خواهید حدود 3 میلیون نسخه از یک بازی را بفروشید تا به اوج درآمد خود برسید و اگر بیش از 7 تا 8 میلیون یا 10 میلیون پلی استیشن 5 در بازار نداشته باشید، نمی‌توانید این کار را انجام دهید. همیشه در ابتدای معرفی کنسول، بازی‌های انحصاری وجود خواهند داشت زیرا آن‌ها می‌خواهند مخاطبان را به خرید کنسول مجاب کنند. در واقع این قضیه مرغ و تخم‌مرغ است؛ باید تعدادی تخم‌مرغ را با تخفیف بفروشید تا مردم به خرید مرغ ترغیب شوند.

 

این همان چیزی است که در مورد انحصاری‌ها اتفاق می‌افتد. اما در مورد بازی‌های بزرگ‌تر، اگر بخواهند 20 میلیون نسخه فروش داشته باشند، باید آن‌ها را هم روی کنسول قدیمی و هم جدید توسعه دهند. راستش من فکر می‌کنم آن‌ها تا سال 2023 به پشتیبانی از پلی استیشن 4 ادامه خواهند داد. به نظر من، احتمالاً سال 2022 انحصاری‌های بیشتری برای پلی استیشن 5 عرضه خواهند شد و احتمالاً از سال 2023 به بعد، شاهد عرضه بازی‌های انحصاری اختصاصی برای پلی استیشن 5 خواهیم بود.

تا کنون، بیش از 10 میلیون دستگاه پلی استیشن 5 در سراسر جهان به فروش رسیده است و سونی انتظار دارد تا پایان سال مالی جاری (که تا آوریل 2022 ادامه دارد) در مجموع بیش از 22 میلیون دستگاه به فروش برساند. اولین انحصاری‌های پلی استیشن 5 فروش چشمگیری داشته‌اند؛ به‌عنوان‌مثال بازی Ratchet and Clank: Rift Apart در زمان عرضه خود، 1. 1 میلیون نسخه فروخته است. باید ببینیم چقدر طول می‌کشد تا سونی قانع شود که به تعداد کافی پلی استیشن 5 در خانه کاربران وجود دارد ولی احتمالاً تا آن زمان، پشتیبانی از کنسول پلی استیشن 4 همچنان ادامه خواهد یافت.

منبع: GAMINGBOLT

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.