بازی Dune: Spice Wars
محمد صادق شجاعی

جزئیات گیم‌پلی و نسخه Early Access بازی Dune: Spice Wars اعلام شد

محمد صادق شجاعی 27 دی 1400 بدون دیدگاه
268 بازدید

بازی Dune: Spice Wars اثری استراتژیک است که می‌تواند تجربه‌ای عالی در این سبک باشد. حال طبق جدید‌ترین اخبار بازی، بخش پرسش‌های متداول بازی مذکور در استیم، اطلاعات بسیاری از آن را ارائه داده است.

بازی Dune: Spice Wars اقتباسی از رمان مشهور فرانک هربرت یعنی Dune است. این اثر استراتژیک همزمان که از المان‌های 4X بهره می‌برد، توسط استودیو Shiro Games (سازنده بازی Northgard) ساخته شده است. ویژگی برجسته بازی Dune: Spice Wars، اصرار استودیو شیرو گیمز مبنی بر ماهیت ترکیبی آن است. این اثر یک تجربه نوبتی همانند آثار 4X از جمله سری Civilization نیست؛ در عوض گیم‌پلی آن آرام‌تر و وسعت آن بزرگتر از بازی‌های RTS معمول است. علاوه بر این تاکید ویژه‌ای روی اقتصاد، سیاسیت و جاسوسی دارد. استودیو Shiro Games باور دارد که «این‌ها ویژگی‌هایی هستند که بازی استراتژی تلماسه را به یک اثر 4X واقعی تبدیل کرده، اما مانعی در برابر عملکرد به عنوان یک بازی استراتژی همزمان که بازیکنان انتظار آن را دارند، نمی‌شود».

این رویکرد استودیو شیرو گیمز مناسب داستان‌های سیاسی و پر‌فراز و نشیب دنیای Dune است. اما در مقابل باعث می‌شود که نسبت به مدت هر یک از دور‌های بازی Dune: Spice Wars کنجکاو باشیم. یک دور بازی‌های RTS در عرض چند دقیقه به پایان می‌رسد. در مقابل راندهای آثار 4X ممکن است ساعت‌ها یا حتی روز‌ها طول بکشد. بازی مذکور به عنوان یک اثر هیبریدی در محدوده زمانی کدام دسته قرار می‌گیرد؟ این سوالی است که پس از انتشار بازی استراتژی تلماسه پاسخ آن را دریافت خواهیم کرد.

پرسش‌های متداول این بازی اطلاعات تکمیلی از ویژگی‌های نسخه Early Access ارائه می‌دهد. بر این اساس، در ابتدا نسخه مذکور دارای چهار جناح قابل بازی خواهد بود. جناح پنجم مدتی بعد در دسترس بازیکنان قرار خواهد گرفت. در حال حاضر جناح‌های Atreides و Harkonnen معرفی شده‌اند. استودیو Shiro Games در حال برنامه‌ریزی برای اضافه کردن حالت‌ چند‌نفره و در نهایت کمپین داستانی است؛ به همین دلیل انتظار می‌رود که در نسخه Early Access تنها حال PvE در دسترس باشد.

بازی Dune: Spice Wars

بازی Dune: Spice Wars تنها اثر اقتباسی از رمان تل‌ماسه نیست

رمان تل‌ماسه یکی از مهمترین رمان‌های علمی تخیلی تاریخ است. استقبال از این رمان باعث شد که به عنوان پر‌فروش‌ترین اثر ژانر خود لقب بگیرد. رمان Dune آینده‌ای را به تصویر می‌کشد که انسان‌ها به شیوه‌های زندگی گذشته بازگشته‌اند و آب عنصری ارزشمند و نایاب است. گروه‌های مختلفی برای حکومت بر منطقه با یکدیگر جنگیده و در عین حال با کرم‌های بزرگی وارد نبرد می‌شوند.

داستان شگفت‌انگیز و محبوبیت رمان تل‌ماسه باعث شده که اقتباس‌های مختلف از آن ساخته شود. تازه‌ترین این اقتباس‌ها، فیلم سینمایی Dune، محصول سال 2021 است. این فیلم که کارگردانی آن بر‌عهده دنی ویلنوو بوده از هنرنمایی بازیگرانی همچون تیموتی شالامی، ربکا فرگوسن، اسکار آیزاک، جاش برولین، دیو باتیستا و زندیا بهره می‌برد.

نظر شما در مورد بازی اقتباسی از رمان Dune چیست؟ آیا این اثر می‌تواند بازی‌های استراتژیک را متحول کند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: PC Gamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.