شرکت اکتیویژن
سید مسعود کاظمی

فیل اسپنسر خبر از تغییر رابطه شراکت ایکس باکس با اکتیویژن داد

سید مسعود کاظمی 22 دی 1400 بدون دیدگاه
457 بازدید

طی چند ماه گذشته گزارش‌های منتشر شده در رابطه با محیط کاری نامناسب، رفتارهای نژادپرستانه و آزار و اذیت جنسی کارمندان، شرکت اکتیویژن بلیزارد را در وضعیت بحرانی قرار داد. این شرکت بزرگ صاحب چندین فرنچایز بزرگ مثل Call of Duty و اورواچ است. پس از این افشاگری‌ها، رئیس ایکس‌باکس، فیل اسپنسر اعلام کرد که شرکت مایکروسافت درخصوص رابطه با اکتیویژن تجدید نظر خواهد کرد.

وضعیت فاجعه‌بار کارمندهای شرکت اکتیویژن بلیزارد به‌خاطر رفتارهای نامناسب و آزار و اذیت جنسی باعث شد که این افراد اتحادیه مخصوص خود را تشکیل بدهند. پس از منتشر شدن این گزارش‌ها، رئسای بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعت ویدئوگیم (پلی‌ استیشن، ایکس‌ باکس و نینتندو) واکنش شدیدی در مقابل وضعیت فعلی این شرکت نشان دادند. حالا رئیس ایکس‌باکس، فیل اسپنسر در این رابطه توضیحات بیشتری ارائه داد.

آقای اسپنسر در مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز اشاره کرد که پس از منتشر شدن این گزارش‌ها، ایکس‌باکس درمورد رابطه با شرکت اکتیویژن تجدید نظر خواهد کرد. فیل اسپنسر گفت:

در مورد رابطه‌ی کاری ما با شریکی همچون اکتیویژن چیزی نیست که عمومی در مورد آن صحبت کنم. در خصوص بعضی موارد تجدید نظر کرده‌‍ایم و شرکت اکتیویژن نیز از این تغییرات مطلع است. ترجیح می‌دهیم با همکارهای‌مان در این سفری که با ایکس‌باکس داشته‌ایم کمک کنیم تا اینکه صرفاً به آن‌ها انگشت انتقاد دراز کنیم و آن‌ها را تهدید کنیم. در رابطه با شرکت‌های دیگر نیز ترجیح می‌دهیم با آن‌ها همکاری کنیم کنیم وضعیت بهتری پیدا کنند تا اینکه آن‌ها را صرفا مجازات کنیم.

شرکت اکتیویژن فیل اسپنسر

وضعیت اسفناک شرکت اکتیویژن

پس از اینکه فیل اسپنسر مدیریت بخش ایکس‌باکس شرکت مایکروسافت را در دست گرفت، نه‌تنها کمک بسیاری به وضعیت ایکس‌باکس کرد بلکه در راستای توسعه و پیشرفت صنعت ویدئوگیم فارغ از انحصاری‌طلبی نیز تلاش بسیار انجام داده است.

فکر می‌کنم هدف ما از داشتن رابطه با دیگر شرکت‌ها، حتی با وجود اختلاف در بعضی از سیاست‌های که در پیش می‌گیریم، تأثیر گذاشتن روی صنعت ویدئو گیم است. ما درجایگاهی نیستم که قضاوت کنیم چه‌شخصی باید رهبری این شرکت‌ها برعهده داشته باشد. بالاخره این رئسا توسط سرمایه‌گذاران و سهام‌داران انتخاب می‌شود.

در ماه نوامبر سال گذشته، رئیس اسبق بلیزارد، بابی کوتیک، به‌‌دلیل عدم توانایی ایجاد تغییرات مثبت در شرکت از سمت خود استعفا داد. باید اضافه کنم که شخص بابی کوتیک نیز متهم به نشان ندادن عکس‌العمل عانی و مفید در خصوص وضعیت سمی شرکت است که ممکن است او به‌عنوان شریک جرم در پرونده‌های آزار جنسی شناخته شود.

در ایکس‌باکس، من تمام اعضای گروه در خصوص اجرا و تجارت را می‌شناسم. این تیم من و مدیریت این زنجیره برعهده من است. چیزی که ما روی آن متمرکز شده‌ایم، رشد و پرورش آهسته این گروه است. و اگر نیاز به اشتراک گذاشتن تجربه خودمان با دیگر شرکت‌ها باشد یا آن‌ها نیاز به کمک ما داشته باشند تا مسیر بهتر و راحت‌تری را تجربه کنند، ما با آن‌ها همکاری خواهیم داشت.

مایکروسافت جدیدترین کنسول‌های خود را با نام‌های Xbox Series X و Xbox Series S در سال 2020 با قیمت‌های 499 دلار و 299 دلار عرضه کرد.

منبع: GamingBolt

 

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.