کنسولهای خانواده Xbox جزو شناختهشدهترین محصولات سرگرمی قرن 21 هستند اما در برابر رقیبهای ژاپنی خود، کمفروغتر ظاهر شدهاند و آنطور که انتظار میرود، نتوانستهاند بازیکنان ژاپنی را به سوی خود جذب کنند. مایکروسافت اقدامات مثبتی را جهت افزایش محبوبیت برند سرگرمی خود پیش برده است اما آیا باز هم به این روند ادامه خواهد داد؟
مدتی پیش اخباری مبنی بر خرید استودیوهای بازیسازی ژاپنی توسط مایکروسافت منتشر شد. برخی از این استودیوها طی این گزارش مدعی شده بودند که مایکروسافت جهت تصاحب آنها ارتباطاتی را برقرار کرده است؛ اما از آنجا که این ارتباط علنی نبود، جزئیاتی از آن منتشر نشد.
وبسایت گیم اسپات طی یک مصاحبه، در این مورد از فیل اسپنسر رئیس بخش Xbox سؤال پرسید:
فکر نکنم که چنین چیزی رخ دهد؛ در واقع من در تمام جلساتی که برخی دیگر از اعضای تیم هستند، حضور ندارم اما میتوانم از همینجا بگویم که اینگونه نیست؛ بیشتر فرصتهایی که برای ملاقات ما پیش آمده، رابطههای طولانیمدت را ایجاد کردهاند و من گمان میکنم که اکنون دیگر به دنبال ایجاد فرصتهای کاری و پیدا کردن افراد مناسب نیستیم. من قبلاً هم درباره علاقهام به استودیوهای ژاپنی صحبت کردهام و به زمانی فکر میکنم که بازیهای ژاپنی بیشتری را جزوی از فرست پارتیهای خود داشتیم. وقتی معامله ما با Tango Works به اتمام رسید، بسیار خوشحال بودم که میتوانستم زمان بیشتری را با آنها و کاری که انجام میدهند بگذرانم. در نتیجه ژاپن محدودهای است که علاقه زیادی به آن دارم اما فکر نمیکنم که این اتفاق رخ دهد.
در سال 2019 بازی Ghostwire: Tokyo در ژانر اکشن ماجراجویی معرفی شد و استودیو ژاپنی Tango Gameworks توسعه آن را بر عهده گرفت؛ به نظر میرسد که دنباله معنوی شایستهای برای بازی The Evil Within باشد. انتظار داریم که این بازی حوالی سال 2021 میلادی عرضه شود و احتمالاً از آنجایی که سونی به عنوان صاحب جدیدش شناخته میشود، برای مدتی انحصاری کنسولی محسوب شود و در بین کنسولها، فقط برای پلی استیشن 5 عرضه گردد. باید منتظر بود و دید که فروش کنسولهای Xbox Series X/S در ژاپن، خانه سونی و نینتندو چگونه خواهد بود.
منبع: PCGamer
دیدگاه کاربران
تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه