فیل اسپنسر ایکس باکس
هادی اسماعیل‌زاده

واکنش مثبت فیل اسپنسر به کنسول دستی Steam Deck

هادی اسماعیل‌زاده 26 مرداد 1400 بدون دیدگاه
445 بازدید

این روزها  گیمرها هنگام خرید یک سیستم بازی جدید، گزینه‌های زیادی پیش رو دارند. شرکت‌های فعال در حوزه بازی‌های ویدیویی، همچنان محصولات جدیدی را برای مشتریان خود ارائه می‌دهند؛ از کنسول‌های نسل بعدی ایکس باکس سری ایکس/اس و پلی استیشن 5 گرفته تا سوییچ  OLED جدید. در این بازار پرسود، اغلب این شرکت‌ها رقیب یکدیگر به نظر می‌رسند، با این حال همیشه اینطور نیست. به تازگی، فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس، واکنش مثبت خود به کنسول بازی دستی جدید شرکت Valve معروف به Steam Deck را به اشتراک گذاشته است.

فیل اسپنسر در یک پست توییتری فاش کرد که با توسعه‌دهندگان Valve ملاقات داشته و یک کنسول Steam Deck دریافت کرده است تا خودش آزمایش کند. پس از انجام بازی‌های روی دستگاه به مدت یک هفته، رئیس ایکس باکس نظر خود را در مورد این کامپیوتر قابل‌حمل به اشتراک گذاشته است. او اندازه صفحه‌نمایش Steam Deck و راحتی در استفاده از کنترل‌ها را جزو نکات مثبت این سیستم برشمرده است. ظاهراً بازی‌هایی مانند Halo و Age of Empires به‌خوبی روی این سیستم اجرا می‌شوند زیرا اسپنسر آن‌ها را آزمایش کرده است. طبق صحبت‌های اسپنسر، به نظر می‌رسد سرویس بازی مبتنی بر فضای ابری ایکس باکس که به xCloud معروف است، بر روی این پلتفرم نیز اجرا می‌شود.

Steam Deck Valve

مشخصات سخت‌افزاری و تاریخ عرضه Steam Deck

پیش‌بینی می‌شود دستگاه گیمینگ جدید شرکت Valve، اواخر سال 2021 عرضه شود. درحالی‌که ممکن است Steam Deck پلتفرمی شبیه به نینتندو سوییچ باشد، بااین‌حال می‌توان آن را یک کامپیوتر قابل‌حمل نیز دانست. شرکت Valve ادعا می‌کند که این دستگاه با برخورداری از پردازنده 4 هسته‌ای Zen 2 و کارت گرافیک مجهز به 8 واحد محاسباتی RDNA 2، می‌تواند محبوب‌ترین بازی‌های موجود در بازار را اجرا کند. علاوه بر این، Steam Deck شامل گزینه‌های ذخیره‌سازی قابل ارتقا است که از جمله آن‌ها می‌توان به SSD برای کاهش زمان لودینگ در بازی‌ها اشاره کرد.

این اولین‌بار نیست که فیل اسپنسر، از کیفیت محصولات رقبای خود تمجید می‌کند. اسپنسر که علاقه زیادی به بازی‌های ویدئویی دارد، دارای کنسول‌های دیگری از جمله نینتندو سوییچ است. علاوه بر این، علی‌رغم این که ایکس باکس یکی از رقبای اصلی سونی محسوب می‌شود، وی تجربه بازی بر روی پلی استیشن 5 را نیز داشته است. او حتی تا آنجا پیش رفت که به نوآوری‌های چشمگیر جدیدترین کنترلر سونی یعنی DualSense اذعان و خاطرنشان کرد که کنترلرهای آینده ایکس باکس ممکن است از طراحی این دسته الهام بگیرند.

درحالی‌که تقاضا برای Steam Deck زیاد بوده است، میزان عرضه موجود برای تأمین این تقاضا هنوز نامشخص است. باتوجه‌به میزان در دسترس بودن کنسول‌های نسل بعدی و پردازنده‌های گرافیکی پیشرفته برای بازی، به نظر می‌رسد که کمبود این پلتفرم نیز می‌تواند در آینده مشکل‌ساز شود. باید ببینیم که شرکت Valve با نزدیک شدن به تاریخ عرضه این سیستم در اواخر سال 2021، اوضاع را چگونه پیش می‌برد. پلتفرم Steam Deck قرار است دسامبر 2021 عرضه شود.

منبع: VGC

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.