بازی های شبیه به Watch Dogs Legion
سید مسعود کاظمی

بازی‌ های مشابه Watch Dogs Legion که باید تجربه کنید

سید مسعود کاظمی 25 دی 1400 4 دیدگاه
7,234 بازدید

هرچند سری Watch Dogs بهترین آغاز را نداشت، اما به مرور زمان توانست محبوبیت نسبی کسب کند. بازی Watch Dogs که با نمایش اولیه در E3 سروصدای بسیار به‌پا کرد، نتوانست انتظارات بازیکنان را برآورده کند؛ اما نسخه دوم این سری، Watch Dogs 2 توانست مسیر رستگاری سری را فراهم کند. آخرین بازی این سری، Watch Dogs Legion بود و با وجود مشکلاتی که داشت، یک اثر قابل قبول و سرگرم‌کننده را برای بازیکنان رقم زد. بالاخره پس از یک سال، بازی Watch Dogs: Legion کرک شد و ما نیز تصمیم گرفتیم بازی‌های مشابه Watch Dogs: Legion که باید تجربه کنید را برایتان معرفی کنیم.

بازی‌ های شبیه Watch Dogs Legion

بزرگ‌ترین برگ‌ برنده سری واچ داگز، قابلیت‌ هک کردن شخصیت اصلی آن است. این موضوع باعث شده که شخصیت اصلی بازی قابلیت‌های مختلفی مثل هک کردن چراغ‌های راهنمایی، دزدی از حساب بانکی افراد و از بین بردن دوربین‌های امنیتی را در اختیار داشته باشد. بازی‌های واچ داگز معمولاً توازن خوبی بین اکشن و مخفی‌کاری دارند اما اکثراً وزنه‌ی مخفی‌کاری آن سنگین‌تر است. آخرین بازی این سری در شهر لندن جریان دارد که گروه هکر DeadSec برای انفجاری که در قصر پارلمان صورت گرفته، تحت تعقیب قرار می‌گیرد. در این مقاله المان‌های جهان‌باز و آزادی عمل بالا در بازی‌های معرفی شده مانند بازی Cyberpunk 2077، بازی GTA V و سری Dues Ex اصلی‌ترین دلیل شباهت با Watch Dogs Legion هستند و تعدادی از این عناوین هک کردن را هم در قالب‌های مختلف گیم پلی به خوردتان می‌دهند.

سری واچ داگز ایده‌های بسیار جذاب و جدیدی را دل خود جا داده است. درواقع واچ داگز اولین مجموعه‌ی AAA است که المان‌های هکری را درخود جا داده است. اکثر بازی‌های این چنینی که محور یک هکر می‌چرخند، عناوین مستقل هستند. هرچند این مجموعه با فراز و نشیب‌های بسیار مقابل بوده است؛ اما توانایی و پتانسیل تبدیل شدن به یک مجموعه بسیار خوب را دارد. همانقدر که استفاده از مکانیزم‌های هکری دردسر ساز است، فرصت‌های مناسب برای خلق یک دنیای پیچیده و روایت داستان نسبتاً جدی را فراهم می‌کند. طی سال‌های گذشته سریال Mr. Robot که در مورد یک هکر جوان است، داستان فوق‌العاده و نسبتاً ترسناکی را روایت می‌کرد که با زندگی امروزی ما هم‌خوانی دارد. استفاده از تلفن‌های همراه، لپتاپ و دیگر وسایل الکترونیکی به‌شدت درحال رشد است و این موضوع برای یوبی‌سافت این فرصت را فراهم می‌کند تا داستان و محیطی قابل‌لمس‌تر و بهتری را خلق کند.

بازی Watch Dogs

نسخه‌های قبلی سری Watch Dogs

اگر بازی Watch Dogs Legion اولین تجربه‌ی شما در دنیای هکری یوبی‌سافت است، سر زدن به نسخه‌های قبلی این سری خالی از لطف نیست. اگرچه بازی Watch Dogs کمی کهنه‌تر به‌نظر می‌رسد اما بازی Watch Dogs 2 همچنان لذت‌بخش و زیبا است. اولین نسخه‌ی این سری داستانی تاریک‌تر نسبت به نسخه‌های بعدی خود دارد. شخصیت اصلی آن آیدن پیرس است و بازی در شهر شیکاگو جریان دارد. از طرف دیگر داستان بازی Watch Dogs 2 در شهر سان فرانسیسکو روایت می‌شود که فضایی شادتر و رنگی‌تری نسبت به Watch Dogs دارد. اکثر مأموریت‌هایی که در بازی وجود دارد توأم با هک و استفاده از تکنولوژی است. بازی حالت سندباکس دارد و نقشه‌ی هردو بازی با مأموریت‌های فرعی مختلفی پُر شده است که شما را ساعت‌ها سرگرم خواهد ساخت. بازی Watch Dogs برای کنسول‌های پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 3، ایکس‌باکس ، ایکس‌باکس وان و PC در دسترس است و بازی Watch Dogs 2 را فقط در PC و کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان می‌توانید تجربه کنید.

بازی GTA V

Grand Theft Auto V

بزرگ‌ترین تفاوت سری GTA و Watch Dogs، المان‌های هکری سری واچ داگز است؛ در غیر آن هر دوی این بازی‌ها المان‌های کاملاً مشابهی دارد که در بسیاری جهات سری Watch Dogs از فرنچایز GTA الهام گرفته است. آخرین نسخه از سری GTA در طول سال‌های 2013 الی 2015 برای کنسول‌های پلی‌استیشن 3، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس 360 و PC منتشر شد که نسخه‌ی نسل بعدی آن نیز در سال جاری منتشر می‌شود. این بازی داستان 3 شخصیت مختلف را روایت می‌کند که در طول بازی با یکدیگر آشنا می‌شوند و با کمک یکدیگر سرقت‌های بزرگ را انجام می‌دهند. در بعضی از مراحل بازی GTA V شاهد استفاده از قابلیت‌های هک کردن و استفاده تکنولوژی نیز هستیم. مبارزات، سیستم رانندگی و محیط سندباکس، المان‌های مشترک دو عنوان Grand Theft Auto V و Watch Dogs Legion است. علاوه بر این، شهری وسیع و بزرگ برای گشت و گذار، استفاده از وسایل نقلیه برای جابه‌جایی و زاویه دوربین سوم‌شخص از دیگر مواردی است که در هر دو بازی وجود دارند اما قطعا بازی GTA V در این مورد کمی گسترده‌تر و متنوع‌تر ظاهر می‌شود.

بازی Yakuza 0

Yakuza 0

بازی Yakuza 0 ششمین نسخه از سری بازی‌های یاکوزا است. این بازی در سبک اکشن ماجراجویی با دید سوم‌شخص توسط سگا طراحی شده است. بازی یاکوزا 0 به داشتن فعالیت‌های جانبی بسیاری که دارد مشهور است. بخشی از این فعالیت‌های جانبی مربوط به تجربه بازی‌های قدیمی و آرکید سگا مثل Out Run، Super Hung-On، Fantasy Zero و Space Harrier می‌شود. از طرف دیگر بازی Watch Dogs Legion فعالیت‌های جانبی بسیار جالب و جذابی را درخود جا داده است که مشابه آن را می‌توانید در بازی Yakuza 0 پیدا کنید. با وجود آنکه در بازی Watch Dogs Legion مکانیزم‌های شوتر قوی‌تر است، اما در بسیاری از حالات برای جلوگیری از ایجاد سروصدا و مخفی‌ ماندن، درگیر مبارزات تن‌به‌تن خواهید شد. بازی‌های یاکوزا المان شوتر خاصی دارد و تمرکز اصلی آن روی مبارزات تن‌به‌تن و هیجان‌انگیز است. اگر به‌دنبال عنوانی هستید که طراحی مشابه به بازی واچ داگز داشته باشد اما المان هک برایتان اهمیت خاصی ندارد، بازی Yakuza 0 قطعاً تجربه‌ی بسیار خوبی برای شما خواهد بود. بازی Yakuza 0 در بین سال‌های 2013 الی 2022 برای کنسول‌های ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 3، پلی‌استیشن 4 و PC منتشر شد.

بازی Hitman 3

Hitman 3

سری بازی‌های هیتمن یکی از قدیمی‌ترین مجموعه‌های سبک شوتر مخفی‌کاری است. استودیو IO Interactive مسئولیت ریبوت این سری را برعهده داشت که آخرین نسخه از این سه‌گانه با عنوان Hitman 3 امسال منتشر شد. طراحی مراحل و مأموریت‌های بازی Hitman 3 طوری است که به بازیکن اجازه می‌دهد از چندین روش مختلف برای به‌پایان رساندن مأموریت استفاده کند؛ اما در تمامی این روش‌ها مختفی ماندن مأمور 47 اولولیت اصلی است. در بسیاری از مراحل بازی Watch Dogs Legion شما باید به‌صورت مخفیانه وارد ساختمان شده، سیستم آن‌ها را هک کنید و دوباره خارج شوید. مشابه به بازی Hitman 3، مخفی‌کاری بخش عمده‌ای از مراحل بازی Watch Dogs Legion را تشکیل می‌دهد. در اکثر این مراحل شما قادر هستید از روش‌های مختلفی برای به‌پایان رساندن آن استفاده کنید. اگر از جنبه‌ی مخفی‌کاری و غنی بودن مراحل بازی Watch Dogs Legion لذت برده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم سراغ بازی Hitman 3 و نسخه‌های قبلی این سری بروید. بازی Hitman 3 در سال 2021 برای کنسول‌های پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 5، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس|اس، نینتندو سوییچ و PC منتشر شده است.

بازی Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

جدیدترین ساخته استودیوی لهستانی CD Projekt Red، یک اثر جهان‌باز در دنیای سایبرپانکی پر از تکنولوژی‌های مدرن است. بازی Cyberpunk 2077 در شهر Night City جریان دارد که تمامی افراد آن برای زندگی سریع‌تر و بهتر از چیپ‌های مختلف در بدنشان استفاده می‌کنند. در دنیای سایبرپانک همه‌چیز مرتبط با تکنولوژی است که فعالیت‌های هکری تبدیل به خطرناک‌ترین فعالیت در آن دنیا می‌شود. یکی از جذاب‌ترین المان‌های بازی Watch Dogs Legion درخت مهارت آن است که مشابه آن را در بازی Cyberpunk 2077 نیز می‌توانید پیدا کنید. برای هک کردن برخی ماشین‌ها و سیستم‌ها، نیاز به مهارت خاصی دارید که با پیشروی و انجام فعالیت در بازی سایبرپانک 2077 می‌توانید آن‌ها را باز کنید. طبیعی است که در اثر نقش‌آفرینی CP2077 این امکان وجود داشته باشد تا مراحل را با روش‌های مختلف جلو ببرید. اگر دنبال بازی هستید که المان‌های هکری بازی Watch Dogs Legion را درکنار سیستم نقش‌آفرینی قوی در خود جا داده باشد، بازی Cyberpunk 2077 برای شما بهترین گزینه است. بازی Cyberpunk 2077 در سال 2020 برای کنسول‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و PC منتشر شد و نسخه‌ی نسل بعدی آن در اواسط سال 2022 برای کنسول‌های پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سری ایکس|اس منتشر خواهد شد.

بازی Sleeping Dogs

Sleeping Dogs

همانند بازی یاکوزا 0، بازی Sleeping Dogs نیز المان هکری ندارد؛ اما المان‌های دیگر بازی Watch Dogs Legion مثل محیط سندباکس، مبارزات تن‌به‌تن و رانندگی در آن دیده می‌شود. داستان بازی Sleeping Dogs در مورد یک مأمور مخفی است که برای پیدا کردن و به‌ دام انداختن گروه Triads، عضو از این گروه مافیایی می‌شود. مشابه با بازی Watch Dogs Legion، در این بازی نیز با انجام فعالیت‌های مختلف امتیاز دریافت خواهید کرد که با آن‌ها می‌توانید ویژگی‌های جدید شخصیت‌تان را باز کنید. بخش اصلی این بازی مبارزات تن‌به‌تن است که بسیار بهتر و غنی‌تر از بازی Watch Dogs Legion است. از سوی دیگر مکانیزم‌های رانندگی در هر دو بازی بسیار مشابه‌اند. اگر به‌دنبال بازی هستید که بعضی از المان‌های سری واچ داگز مثل محیط جهان‌باز و مکانیزم‌های رانندگی را درخود داشته باشد اما فعالیت‌های هکری آن کمتر باشد، تجربه بازی Sleeping Dogs خالی از لطف نخواهد بود. بازی Sleeping Dogs در سال 2012 برای کنسول‌های پلی‌استیشن 3، ایکس‌باکس 360، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پلتفرم‌های Windows و macOS منتشر شد.

بازی Volume

Volume

Volume یک بازی مستقل مخفی‌کاری با دوربین ایزومتریک است که توسط استودیو Mike Bithell Games ساخته شده است. این بازی داستان یک دزد بنام Robert Locksley را روایت می‌کند که یک نسخه‌ی مدرنیزه از داستان رابین هوود است. بازی از جایی شروع می‌شود که شخصیت اصلی دستگاهی بنام Volume را می‌دزدد که از طریق آن می‌توانید به‌صورت مجازی دست به دزدی و سرقت بزند. پس از اینکه شخصیت اصلی متوجه می‌شود این دستگاه عجیب و فوق‌العاده توسط دولت‌ها اختراع شده است، در دوراهی اخلاقی قرار می‌گیرد. بازی Volume از جهات بسیاری با بازی Watch Dogs Legion مشابه است. شخصیت‌های بازی Watch Dogs Legion همانند رابرت لاکسلی، دست به سرقت مجازی می‌زنند اما قصد آن‌ها خدمت به مردم است. گیم‌پلی بازی با الهام از نسخه‌های اول سری Metal Gear خلق شده است. بازی Volume در سال 2015 برای کنسول‌های پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن ویتا و پلتفرم‌های ویندوز و OS C منتشر شد. اگر به دنبال بازی با تم مشابه Watch Dogs Legion در ابعاد کوچک‌تر هستید، بازی Volume می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

بازی Dues Ex

سری Deus Ex

مجموعه Deus Ex یکی از قدیمی‌ترین مجموعه‌های مخفی‌کاری اول‌شخص صنعت ویدئو گیم است. اولین نسخه این سری در سال 2000 و آخرین نسخه این سری در سال 2016 با عنوان Deus Ex: Mankind Divided منتشر شد. مشخصه‌های اصلی این سری مخفی‌کاری، دید اول‌شخص و فضای سایبرپانکی آن است. در نسخه‌های مختلف داستان و شخصیت اصلی این سری متفاوت است؛ اما داستان پیچیده و سیاسی توأم با تئوری‌های توطعه بسیار، اصلی‌ترین شاخصه این سری محسوب می‌شود. یکی از بزرگ‌ترین اسلحه‌های شما برای پیشروی در مراحل به‌صورت مخفیانه، هک کردن وسایل الکترونیکی مختلف است. همانند بازی Watch Dogs Legion، در سری Deus Ex نیز برای تقویت کردن قابلیت‌های شخصیت اصلی درخت مهارت وجود دارد که با کسب کردن XP می‌توانید ویژگی‌های مختلف شخصیت اصلی را باز کنید. اگر به‌دنبال بازی هستید که المان‌های هکری و مخفی‌کاری بازی Watch Dogs Legion را در خود جا داده باشد و از دوربین اول‌شخص استفاده کند، سری Deus Ex یک تجربه‌ی مناسب برای شما خواهد بود. آخرین نسخه این سری، Deus Ex: Mankind Divided در سال 2016 برای کنسول‌های ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و پلتفرم‌های لینکوس، macOS و ویندوز منتشر شده است.

ایده‌ی پشت سری Watch Dogs به‌قدری نو و تازه است که پیدا کردن عناوین مشابه آن کاری نسبتاً دشوار است. اکثر بازی‌هایی که داستان و گیم‌پلی توأم با هک کردن دارند، به‌اندازه سری واچ داگز بزرگ و جاه‌طلب نیستند. سری واچ داگز پتانسیل تبدیل شدن به یکی از بهترین و غنی‌ترین مجموعه‌های ویدئوگیم را دارد. عناصر بارز این بازی به جز هک کردن، وجود دنیایی وسیع در سبک جهان‌باز بوده که به شما آزادی عمل زیادی می‌دهد و مشابهش را در عناوینی مانند سری GTA ، بازی Cyberpunk 2077 و حتی سری Dues Ex دیده ایم. به‌نظر شما کدام بازی ویدئویی شباهت بسیاری با Watch Dogs Legion دارد؟ آیا موفق به تجربه بازی Watch Dogs Legion شده‌اید؟ در بخش کامنت‌ها برایمان بنویسید.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

آیا بازی Watch Dogs Legion کرک شده است؟

بله. بازی Watch Dogs Legion کرک شده است و هم‌اکنون می‌توانید به‌صورت رایگان آن را از سایت پارسی‌گیم دانلود کنید.

۱
سری Watch Dogs چند بازی دارد؟

مجموعه Watch Dogs شامل سه بازی Watch Dogs، Watch Dogs 2 و Watch Dogs Legion است.

۲
بازی Watch Dogs Legion برای کدام کنسول‌ها منتشر شده است؟

بازی Watch Dogs Legion برای کنسول‌های پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 5، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس|اس، گوگل استادیا، آمازون لونا و PC منتشر شده است.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 4 دیدگاه
  • Avatar

    Mahdi 87

    مهمان

    باید می نوشتی گیم هایس که شبیه gta v هستن که نباید تجربش کرد

    پاسخ دهید
    • Avatar

      silverhand در پاسخ به Mahdi 87

      مهمان

      سایبر و اسلیپینگ داگز و یاکوزا صفر رو نباید تجربه کرد ؟ چرا آخه ؟ همشون بازی های معرکه ای هستن

  • Avatar

    asghar

    مهمان

    سلام استاد ، من موقع بازی این واچ لژیون دمای cpu بسیار بالا میره بالای ۷۰ درجه ولی کارت گرافیک نه حدودا ۶۰‌درجه احتمالا چون کرکر امپرس قفل دنوو را حذف نکرده و فقط دور زده واین قفل به سخت افزار خیلی فشار می آورد، چکار کنم دمایش پایین بیاد فرم ریت را بیاورد ۳۰ درست می شود. پردازنده ام نسل هشت
    I7 می باشد.

    پاسخ دهید
    • سید مسعود کاظمی

      سید مسعود کاظمی در پاسخ به asghar

      نویسنده

      متاسفانه بازی Watch Dogs Legion فشار زیادی روی تمام CPUها میاره و کاریش نمیشه کرد. 70 درجه سلسیوس آسیب چندانی به CPU نمی‌رسونه ولی بالاتر از 80 چرا. به‌خاطر اینکه CPU تون آسیب نبینه، حواستون به درجه حرارت باشه که اگر بیشتر از 80 درجه شد، بازی رو متوقف کنید و خمیر سیلیکون پرادزنده رو هم چک کنید.